Safe - Del 9

12 Augusti 2013, 22:20
Tidigare:
  Mitt i vårat skrattande pep min mobil i fickan och jag tog upp den för att få se att det var ett sms från Fred som hade kommit.
 
|| Sorry that I flipped out. Wasn't mad at you, you know that. I'll call Nate and talk to him - hear what it was he gave you. See you tonight, will I? ||
 
~~~~~~~~~~
~ Cassie ~
 
  "By the way, where did you dissapear last night Harry?", frågade Louis när vi alla tre tågade ut från lägenheten. "We all thought you were gonna come with us to Niall's place", lade han sedan till.
  "Oh, that. I'm sorry. I had to take this drunk one home", sa Harry som ursäkt och petade mig i ryggen där han gick bakom mig ner för trappan.
  "I was not drunk!", protesterade jag och hoppade över ett trappsteg för att komma undan det kittlande fingret. "I honestly think that Nate didn't just have booze in that bottle I drank from", förklarade jag och knuffade upp den tunga farstu dörren innan jag kunde gå ut.
  "What do you mean?", frågade Louis och vände sig om och började gå baklänges för att kunna titta på mig och Harry - som nu slöt upp bredvid mig.
  "He drugged you?!", frågade han högt och jag blev tvungen att le åt hur lik Harrys och Freds reaktioner var.
  "I think he drugged himself, and then I took some too without knowing", sa jag och sneglade på Harry som spände käkarna så pass hårt att det syntes genom hans kind. "Harry, it's not a big deal", försäkrade jag och han såg allvarligt på mig.
  "He drugged you", sa han anklagande, och den här gången var det absolut ingen fråga. Jag suckade och Louis verkade märka att det blev lite väl spänt, för han var snabb med att rädda situationen.
  "So why are we heading to centrum already when the first artist are playing around seven?", frågade han och jag hade inte tänkt på det tidigare, men jag undrade faktiskt samma sak. Klockan var ju bara halv fem.
  "Because I'm gonna meet Niall and Liam there", svarade Harry kallt samtidigt som han låste upp sin bil, som vi nu kommit fram till, och satte sig bakom ratten. Jag kände genast att jag inte riktigt ville hänga med de, när de skulle möta Niall. Det skulle möjligtvis bli lite pinsamt med tanke på rök-incidenten förr förra kvällen.
  "Awesome", sa Louis glatt och tänkte precis öppna passagerardörren när jag också sträckte mig efter handtaget.
  "Oh, I'm sorry", sa jag snabbt och drog åt mig min hand igen.
  "Don't worry, you sit here", log han och öppnade dörren för att sedan flytta på sig och göra plats för mig att sätta mig.
  "Just get in the car", muttrade Harry otåligt och jag vände mig mot Louis.
  "I'll take the backseat", sa jag med ett litet leende och öppnade bakdörren, slängde in den stora väskan som jag bar med mig och satte mig sedan i det mittersta utav de tre baksätena.
  Bilresan in till centrum blev tio tysta minuter - i alla fall för mig. Till en början hängde jag med lite i Harry och Louis samtal om vad killarna, vilka det nu var, hade gjort igår kväll. Eftersom jag inte riktigt visste vilka de snackade om blev det snabbt tråkigt, så jag satt där bak med mina egna tankar som snurrade omkring. Harry, Nate, Alexa, Margret.. Harry igen. De alla bara fortsatte att dyka upp i mitt huvud hur mycket jag än försökte hindra det.
  Efter något som kändes som endast ett par minuter stannade Harry bilen på en parkeringsplats på sidan av vägen, just vid ingången till festivalområdet. Idag var sista dagen som det var öppet, vilket betydde att alla de största artisterna som folk väntade på mest skulle uppträda idag.
  "What are you gonna do here?", frågade Harry mig när han stängde av bilen och klev ur. "Or are you coming with us?", lade han sedan till, och det verkade som om det bittra humöret var över för han lät alldeles vanlig på tonen.
  "I'm gonna meet Fred here somewhere, I think", svarade jag och klev ur bilen jag också. Jag hade inte ens pratat om det med Fred, men någonting var jag ju tvungen att komma upp med nu när han frågade. Dessutom skulle säkert Fred komma hit om jag bad honom.
  "Is he here yet?". Den här gången var det Louis som frågade samtidigt som han kom runt bilen till min och Harrys sida.
  "I don't know. But I'll call him", försäkrade jag och tog ut väskan ur bilen för att dra den över ena axeln, men Harry tog tag i remmen och hindrade mig.
  "You can't carry this around all night. Leave it in the car", sa han och tog väskan ifrån mig helt innan han slängde tillbaka den i bilen. "Now I'll have a good reason to look you up at the end of the night", flinade han och stängde igen dörren med en smäll.
  "Jerk", skrattade jag och boxade honom löst i magen när jag passerade honom och gick mot ingången till festivalen.
~~
 
En väldigt kort mobilskriven del blev det här, men det är för att jag kom på en idé som jag tänker göra, men då behövde den här kortisen komma ut först.
Eftersom nästa del också kommer vara rätt kort så kommer ni att få den redan imorgon - håll utkik!
Kommenterat av Matilda

Superduperbra!

Svar: Superdupertack!
One D Tales

2013-08-12, 22:35:22
URL/Bloggadress http://matildasavelind.blogg.se
Kommenterat av Agnes

Såå bra ändå :D

Svar: Så kul att du gillar det! :)
One D Tales

2013-08-12, 22:44:05
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jättejättebra!:D

Svar: Tack så mycket! :D
One D Tales

2013-08-13, 00:15:03
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av My (1D Novell)

åååh va bra ! längtar tills imorgon :)

Svar: Hihi, tack! Det är tidsinställt till tidigt på morgonen. :)
One D Tales

2013-08-13, 00:44:51
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Fanny

Meeeraaaaa

Svar: Done. :D
One D Tales

2013-08-13, 08:08:17
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: