Summer love - Del 10

27 Februari 2013, 20:15
Tidigare:
”What are you, a mind reader?” frågade jag och han log svagt.
”Yeah, something like that” flinade han och stannade vid en dörr. Jag skakade lite på huvudet och log mot honom. När vi båda var tysta hörde man röster inifrån rummet.
 

~ Natasha’s perspektiv~

Harry öppnade dörren och vi båda klev in i ett ganska stort och riktigt stökigt rum. Det fanns två ganska stora skrivbord, en soffa, några fåtöljer, en tv, ett stort bord och även en liten köksavdelning med en kort bänkslinga, ett kylskåp och en mikrovågsugn. Inga lampor var tända och ute var det ju ganska mulet så från fönstren kom det inte särskilt mycket ljus, men trots det var inte särskilt mörkt där inne. Tv:n lyste upp en stor del av rummet och vid bordet lyste det från en liten dator.
Framför datorn satt Liam med stora hörlurar över öronen och trummade lite på bordskanten, antagligen takten till musiken han lyssnade på. I soffan satt Louis och Niall med blickarna fixerade vid tv skärmen. Dom verkade vara riktigt insatta i fotbollsmatchen som spelades, ovanligt ivriga faktiskt. Förklaringen till varför kom snabbt, då jag såg att dom båda höll i varsin vit kontroll. Det var dom som spelade matchen.
I en av fåtöljerna satt Zayn och växlade blicken från tv skärmen, till mobilskärmen också tillbaka igen.
Ingen av dom hade hört dörren öppnas.
”Hello guys” sa Harry och lade jackan på en stol innanför dörren. Alla fyra vände blicken mot oss, men Louis och Niall var snabbt vända mot tv:en igen.
”Hey, Harry. You should’ve seen my shot before. Wow” sa Louis och bet sig koncentrerat i läppen.
”It wasn’t even special” muttrade Niall koncentrerat och flög sedan upp ur soffan. ”And he scores again!” halv skrek han och jag skrattade lite. Tydligen tog dom matchen rätt så allvarligt.
”20 seconds left and I’m up with two points. I’m gonna win again” sa Niall lite lugnare och Louis reste sig upp.
”Whatever, this sucks” suckade han irriterat och såg mot Liam.
”Hey, Liam. I think I need that coffee you were talking about” sa han högt och Liam tog av sig hörlurarna.
”What?” frågade han och Louis nickade mot dörren.
”Coffee break” sa han och såg sedan mot mig. ”Do you wanna come?”. Jag såg förvirrat på Louis och vände mig sedan för att se på Harry, som till min förvåning inte längre stod bredvid mig. När jag insåg att han redan var framme vid soffan och planerade en match mot Niall förstod jag att Louis hade frågat mig om kaffet, och inte Harry.
”Yeah, sure. Why not” sa jag och log när jag vände mot mot honom igen.

~Liam’s perspektiv~

”Have you been in London before?” frågade jag och sneglade mot Natasha medan vi gick från hissen genom korridoren.
”Nope, this is my first time” svarade hon och vände huvudet mot mig.
”So, what do you think of it?” frågade Louis och vi alla tre klev in i hissen, jag tryckte på första våningen och vi började röra oss neråt.
”Well, I haven’t seen that much yet.. But it seems nice and everyone here seems to be so friendly even though they’re just strangers” svarade Natasha och vände nu blicken mot Louis som gick på hennes andra sida. Samtidigt som hon sa det kom vi in till fikarummet som var näst intill tomt. Endast Brenda satt vid ett av borden med en kaffekopp i handen. När vi kom in i rummet höjde hon blicken mot oss och reste sig sedan, passerade oss och försvann ut ur rummet. Jag hann se att hon växlade en blick med Natasha just innan hon passerade oss, och det var inte precis en vänskaplig blick.
”Almost everyone” suckade Natasha och tittade mot dörren, efter Brenda.
”What was that?” frågade Louis höjde ögonbrynen.
”I don’t know, me and Harry met her when we came. She made it clear that she didn’t thought I suited this job at all, but I’m starting to think that she hates me” svarade Natasha och man kunde se på henne att hon inte förstod vad som var felet.
”Don’t take it personal” sa jag och gick fram till kaffemaskinen. ”If she saw you with Harry than this has nothing to do with the job, or with you. It’s all about her, actually” lade jag till och fyllde en kopp med kaffelatte.
”What is that suppose to mean?” frågade Natasha och såg ännu mer oförstående ut än tidigare.
”Here is the thing. When Brenda first got the job here she got feelings for Harry, she started to flirt with him and she was like a tale after him all the time. After awhile Harry told her that she had to back off, that he didn’t like her at all. At first she was all torn apart, she didn’t show up at work for a few days and nobody heard from her. Even Harry tried to call her, but she didn’t pick up. A week later when she came back to work she was all different. She had coloured her hair black and she seemed much more grown up, like she was trying to prove something. Trying to make Harry see her in a different way. It didn’t work though” förklarade Louis. Vi hade alla tagit varsin kopp kaffe och satt vid ett av borden vid det här laget.
”So.. that’s why Harry didn’t answer me when I asked him” sa Natasha fundersamt och drack lite av sitt kaffe. ”But, what does this has to do with me?” frågade hon sedan och såg upp på oss.
”Well, when you and Harry came here together I guess she got jealous or something” sa jag och ryckte på axlarna.
Jag kom just på att jag har glömt att skriva i olika perspektiv. Ojdå.. Men bara så ni vet kommer det fortfarande mest vara i Natasha's perspektiv.
Nu vill jag ju veta vad ni tycker, för dom enda kommentarerna jag får är "bra skriver" och sånt. :)
Den här gången tycker jag ni kan svara på en fråga angående denna del. Vad tycker ni om Brenda? Är det synd om henne eller är hon bara jobbig? Hoppas ni på att få läsa mer om henne eller bara slippa henne? Haha, jag tycker att alla skriver vad ni tycker. :)
Kommenterat av Kajsa :)

Det känns lite som att Brenda är/kommer bli någon typ av stalker och eftersom det verkar som att Harry och Natasha har något på gång så kommer hon nog att försöka förstöra det.., så känns det iallafall, men det kan ju inte jag bestämma för du skriver ju :) Jättebra btw. Superbraaa! :D

Svar: Jag vet själv inte riktigt vad som kommer hända ännu, men det är jättekul att höra vad du tror. :)Tack så mycket! :D
One D Tales

2013-02-27, 21:01:33
URL/Bloggadress http://www.kajsaviolas.blogg.se
Kommenterat av Gry :)

Det känns som det kommer att hända något mellan Natasha och Harry och hon vill försöka förstöra det för dom. Och att hon är en bitch? Väldigt bra skrivet! :DD<3

Svar: Ja, vi får se vad som händer. :) tack så mycket. :D
One D Tales

2013-02-27, 23:17:49
Kommenterat av ida

Jag tycker att Brenda är konstig eftersom jag inte tycker man ska förändras pga en kille.
Jag hoppas att det händer något mellan Harry och Natasha!!
Väldigt bra skrivet!

Svar: Nej, det tycker jag inte heller att man ska göra! Tack :)
One D Tales

2013-02-28, 13:06:34
Kommenterat av Sofia

Jag tycker att Brenda är irriterande och konstig. Men jag tycker ändå att det är bra att hon är med.

Svar: Haha okej. Det behövs irriterande och konstiga personer ibland, tycker jag. :)
One D Tales

2013-02-28, 17:46:37
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: