Safe - Del 4

31 Juli 2013, 16:19

Tidigare: Harry verkade dock inte ha några tankar om att kyssa mig, utan sa istället med en låg, hes röst; "See you later, beautiful." Jag kunde känna hans varma andedräkt slå emot mitt ansikte när han uttalade orden, och sedan släppte han mig och lämnade mig stående på ostadiga ben. Fan, till och med hans andedräkt fick mig att vilja smälta till en liten pöl.

 

~ Jag har tyvärr inte tid att fixa bilder till denna del. ~

 

 ~ Cassie ~

 

  Mållöst såg jag hur Harrys ryggtavla försvann in bland allt folk som passerade mig och det tog inte länge innan jag inte alls kunde skymta honom längre. Först då insåg jag att jag kunde höra musik från en av de större scenerna och då kom jag ihåg min och Kates överenskommelse. Snabbt tog jag upp mobilen från väskan och såg att jag hade både missade samtal och meddelanden från Kate. Jag började snabbt gå mot scenen där musik spelades, samtidigt som jag ringde upp henne. Inget svar, så klart. Hon stod förmodligen redan mitt i publiken och hörde inte att telefonen ringde.

  I några få sekunder övervägde jag att tränga mig in och se om jag kunde hitta Kate någonstans vid fronten av folkmassan, men sedan insåg jag att det var hopplöst. Den här publiken var till och med större än den förra.
  Istället gick jag ett varv runt området i hopp om att hitta Fred, och när jag kom fram till den delen där karusellerna befann sig såg jag honom faktiskt. Han stod med ryggen mot mig och pratade med ett med några andra killar, och jag sprang snabbt fram till de och tog i ordentligt när jag slängde mig över Fred bakifrån och klamrade mig fast på hans rygg - det hela fick honom att vackla till ordentligt.
  ”Hey you”, skrattade jag och rufsade med ena handen i hans hår samtidigt som jag höll i mig runt hans hals med den andra.
  ”Hello dopey”, sa Fred samtidigt som han gjorde ett litet hopp för att få mig högre upp på ryggen.
  ”Ey, I haven’t even had one drink”, konstaterade jag allvarligt och kramade åt med benen lite extra hårt i hopp om det kanske skulle göra ont, eller kännas obekvämt i alla fall, men han verkade inte ens märka det.
  "You want one"?, frågade en av de andra killarna - Nate - plötsligt och såg på mig under höjda ögonbryn. Jag hade inte ens tänkt på de andra så nu gled jag snabbt ner från Freds rygg och gav de tre andra varsin kram.
  "You brought booze?", frågade jag lite förvånat och han nickade otydligt samtidigt som han drog upp en liten flaska från fickan på hans huv-tröja. "Don't let anyone see that!", viskade jag allvarligt och såg mig omkring för att försäkra mig om att alla bara passerade oss som vanligt.
  "Cool down, it's just a little", konstaterade Nate och jag fick lust att läxa upp honom om att det faktiskt var helt emot reglerna att dricka utanför öltälten. Inte för att jag alltid var särskilt strikt med att följa regler, men för att jag av egen erfarenhet visste att det som minderårig inte var kul att bli tagen på bar gärning - av ordningsmän.
  "You're crazy", konstaterade jag med en suck vilket fick honom att skrattade lite, men skrattet försvann fort och han tittade allvarligt och nyfiket på något bakom mig.
  Jag tänkte precis vända mig om och titta vad det var, när jag kände en kropp mot min egen bakifrån. Jag hann i några sekunder tro att det var Fred, men när jag vred på huvudet kände jag lukten av Harrys parfym och såg även hans ansikte som var klätt med ett snett, lite retsamt leende. Jag kände att det var läge att säga något, men när jag öppnade munnen för att göra det blev jag snabbt distraherat av att Harry böjde sig ner och i princip sniffade på huden vid min hals. Mitt hjärta rusade genast iväg och jag gjorde ett tappert försök med att kontrollera min andining.
  "Stop", sa jag tyst samtidigt som jag med ena handen förde undan hans huvud från min hals. Först då insåg jag att det han gjorde bara var en avledning, för samtidigt hade han - utan att jag reagerat på det - fiskat upp min mobil från en av de främre jeansfickorna.
  "What are doing?", frågade jag förvirrat och vände mig mot Harry, som såg ner i mobilen. Hans fingrar dansade snabbt över skärmen och det tog inte länge förrän han låste den och höll fram den mot mig igen.
  "Here you go", sa han med ett snett leende och jag tog telefonen från honom.
  "You can't just act like this..", konstaterade och trots att jag försökte låta säker på min sak kunde jag själv höra hur nervös jag lät, vilket störde mig, med tanke på att det förmodligen inte bara var Harry som märkte det den här gången, utan också Nate och hans polare som jag inte riktigt kände. Harry höjde ögonbrynen och slog oskyldigt ut med armarna.
  "Like what?", frågade han och såg på mig med en förvåning i ögonen som definitivt var spelad, medan han började backa ifrån mig och sedan vände sig om och gick.
  Jag suckade och slöt ögonen för några sekunder. Det här var verkligen hopplöst.
  "Who was that?", frågade Fred både nyfiket och oförstående samtidigt som han kom mot mig lite.
  "Nobody", svarade jag i ett försök att låta o brydd om Harry, och låste upp mobilen. Jag behövde inte leta länge förrän jag fick reda på vad han hade gjort. Ett sms var skickar till en ny kontakt som var döpt till Mr. Styles. Toppen, nu hade han mitt nummer också. "I might need some of that booze after all", konstaterade jag och vände mig mot Nate som, med ett stolt leende på läpparna, tog upp den lilla flaskan igen.
~~~
 
 
Mobilskriven del, därav inte så lång och kanske inte så jätte välskriven. Hoppas ni gillar den iallafall och så fort min dator börjar funka ska jag fixa en bättre och längre del. :)
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Gillar den ändå!:D

Svar: Vad bra. :D
One D Tales

2013-07-31, 16:38:40
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Cassy

Jag tycker inte att den är ovälskriven alls! :)
Började läsa idag och det är lite annorlunda och bättre än de flesta andra! :D Superbra helt enkelt!
Längtar till nästa!
Snyggt namn by the way! ;) Cassie ;D
xx

Svar: Åh, verkligen tack!Haha, jag såg en film där en tjej hette det också direkt ba; "ååh så ska tjejen i min nästa novell heta!". Också nu typ ett år senare så fick hon helt enkelt heta det. :D
One D Tales

2013-07-31, 17:04:14
URL/Bloggadress http://littlemixfanfic.blogg.se
Kommenterat av Cassy

Kan du inte skriva en till så kallad "dålig" (fast det inte är det) del så länge? Glömde säga att jag gillar designen!
Ett år senare kommer namnet till liv! ;D Coolt!

Svar: Njae, vi får se. Möjligtvis att jag kanske kan slänga in en kortis ikväll/natt. Men annars kommer nog nästa på fredag. :)

Haha, ja det var lite kul att jag höll kvar vid det. Älskar verkligen namnet! :')
One D Tales

2013-07-31, 18:23:55
URL/Bloggadress http://littlemixfanfic.blogg.se
Kommenterat av My

Men guuuuud.. Harryyyy! Älskling! Haha om dedär kunde hända så skulle ju jag va död;) haha du är som vanligt bäst!:)

Såg även att du velat att jag skulle tipsa om bra noveller, absolut! Men är som sagt ej hemma men när jag kommer hem så ska jag absolut göra det! Skulle inte du kunna göra ett inlägg med bra noveller du oxå? Skulle vara kul å veta vad du läser!:D x

Svar: Haha ja shit, jag hade verkligen fått andningsproblem och förmodligen skulle jag ha svimmat också.... x) och tack!

Ja det kan jag absolut göra, dock inte förrän jag får igång min skrothög till dator igen. :)
One D Tales

2013-07-31, 18:30:26
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Sanna

Två små frågor!
Vart får du inspiration ifrån och idéer till den hör novellen? Sjukt bra!
Och vem är tjejen på headern? Hon var jätte vacker :O
OCH JAG ÄLSKAR DEN HÄR NOVELLEN,Badass Harry xD

Svar: Jag vet inte riktigt.. Jag får typ småsmå idéer från i princip varenda film jag ser osv. Och vissa händelser i mitt eget liv ger mig någon liten idé som jag senare använder i novellen. :)
Tjejen som jag "använder" som huvudperson heter Lily Collins och är en extremt duktig skådespelerska. Och ja, hon är vacker! :)
Jättekul att di gillar det jag skriver! :D
One D Tales

2013-07-31, 19:21:54
Kommenterat av Stina VJ

Åhh, du är så duktig! Haha, det du kallar "inte så välskriven del skriven på mobilen" är bättre än det jag kan få ihop med en dator och full koncentration xP Ser fram emot nästa del, du är så grymt talangfull! :D

Svar: Haha, gulle då! Fast så är det ju verkligen inte, dina kapitel är ju jättebra. Men tack ska du ha! :D nästa kommer förmodligen på fredag om jag inte får för mig att skriva inatt (älskar att skriva på natten.. o.O)
One D Tales

2013-07-31, 21:34:08
URL/Bloggadress http://onedirectionnooveller.blogg.se
Kommenterat av baralillajag

sjukt bra :DD

Svar: Tack! :)
One D Tales

2013-07-31, 23:23:22
Kommenterat av Fanny

Meraaaaa!!

Svar: Imooorgon! :)
One D Tales

2013-08-01, 08:21:33
Kommenterat av Josefine

Jättebra!! :)

Svar: Tack! :)
One D Tales

2013-08-01, 13:27:37
URL/Bloggadress http://jjosefinellofgren.blogg.se
Kommenterat av Elin

Sugen på ett länkbyte?

Svar: Hm, ja kanske det. Men du får gärna höra av dig om två/tre dagar igen för då har jag en dator att göra det ifrån. :)
One D Tales

2013-08-01, 19:26:12
URL/Bloggadress http://1dfanficsworld.blogspot.se
Kommenterat av Elin

Kik?

Svar: Nixno, inte för tillfället.
One D Tales

2013-08-01, 21:42:41
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: