Summer love - Del 40

03 Juni 2013, 13:26
Tidigare:
"It's not like this is the first time" konstaterade jag och Karen himlade med ögonen.
"Didn't I tell you not to be so boring?" frågade hon och tog den ena cidern ur min hand. "Thank you!".
"Are you sure you need anymore?" frågade jag och höjde ögonbrynen. Om jag kände henne rätt så hade hon redan druckit mer än dubbelt så mycket som jag.
"See? Boooring" sa hon innan hon tog några klunkar av alkoholen.
 
FLASHBACK FORTSÄTTNING

~ Harrys perspektiv ~
 
"Oh my god, Harry do you hear the song? Come on, we have to dance!" utbrast Karen förtjust. Jag lyssnade på låten som just gått igång och självklart kände jag igen den. Det var Lady Gagas paparazzi. Jag och Karen hade lyssnat på den en hel sommar i sträck.
"No, no" protesterade jag och skrattade.
"Seriously. That wasn't even a question." Hon tog tag i min hand och drog mig mot dansgolvet. Jag hade ingen tid att ställa ifrån mig cidern jag hade i handen för plötsligt stod jag mitt bland allt folk och dansade och skrattade med Karen framför mig.
 
Låten slutade, men det gjorde inte vi. Det kändes så bra att Karen var här. Med henne kunde jag verkligen slappna av och vara mig själv. Med henne behövde jag inte dricka för att inte verka töntig, även om hon var 2 år äldre hon med.
 
Medan vi stod där på dansgolvet hann alkoholen jag höll i försvinna ner genom min strupe, mest för att jag skulle orka fortsätta dansa. Jag hade inte en enda tanke på Zoe.
 
"See, you can actually be fun" sa Karen retsamt och puttade mig lätt på axeln när ännu en låt tog slut. Säkert den 10:e låten eller något sådant.
"I need some air" sa jag andfått och började ta mig fram mellan allt folk. Luften här inne var varm och kvav. Det kändes som om syret höll på att ta slut.
 
Jag kom fram till utgången och puttade upp dörren. Den svala, friska luften träffade mig genast när jag kom ut och jag fyllde lungorna med den. Först nu insåg jag att jag nog hade druckit lite för mycket. Huvudet kändes en aning tungt och marken jag stod på kändes inte riktigt lika stadig som den brukade. Jag var inte direkt full, men inte långt ifrån.
 
T-shirten jag hade på mig hade börjat klibba fast i min fuktiga hud och jag drog ut tyget från kroppen för att släppa in luft.
 
Bortsett från musiken som hördes inifrån var det tyst på gatan utanför. Tystnaden bröts dock utav en sms signal som nästan ekade mellan husen. Jag drog upp mobilen från jeansfickan och såg att jag hade ett par o lästa meddelanden och missade samtal - alla från Zoe, som undrade vart jag hade tagit vägen.
 
|| Sorry. Got distracted. I'm coming! ||
 
Jag skickade meddelandet och vände mig sedan mot dörren igen. Så fort jag klev in i byggnaden träffade den kvava luften mig som en vägg och jag förstod verkligen inte hur jag, eller någon annan, hade kunnat stå och hoppa och dansa hur länge som helst.
 
Jag tänkte just börja leta efter Zoe när jag såg Karen stå lite längre bort med en spritflaska i handen och tre hyfsat stora killar runt sig. Hon pratade med dom, drack några klunkar, skrattade, drack igen. Helt vanligt. Men det var något med dom där killarna som jag inte gillade. Dom var så himla mycket större än henne. Och sättet dom granskande såg på henne var allt annat än vänskapligt.
 
Istället för att gå och leta efter Zoe styrde jag mina steg mot Karen och killarna.
"Give us a show, baby" hörde jag en av killarna säga. Karen bara fnittrade och drack ännu en klunk.
"Come on, that dress can't even be comfortable. Take it off!"
 
Jag hade inte förstått tidigare hur pass mycket Karen hade druckit, men jag visste att det hon gjorde nu skulle hon aldrig ha gjort om hon var nykter. Nu ställde hon nämligen ifrån sig flaskan och började böka med dragkedjan på ryggen.
 
Jag snabbade på stegen och trängde mig fram mellan killarna.
"Are you out of your mind?" utbrast jag och tog tag i Karens handleder och drog fram dom mellan oss. "Forget any kind of show!" lade jag sedan argt till, inte riktigt säker på om jag pratade med killarna eller med Karen.
"Haz, you're being boring again" klagade Karen när jag vände henne om och drog upp klänningens dragkedja som hon hade lyckats få ner en bit.
"I'm glad one of us are.." muttrade jag till svar.
"And who are you, little Mr. Party Ruiner?" frågade en irriterad röst bakom mig, antagligen en av killarna.
 
Jag var riktigt sugen att bara gripa tag i den halvfulla spritflaskan som stod på bordet bredvid mig, och drämma den i huvudet på någon av killarna, men jag lät bli. För Karens skull.
 
"Just get the fuck out of here" spottade jag ur mig, utan att vände mig om och se på dom. Jag visste att dom alla tre var mycket större och äldre än mig, och jag visste att en del av min kaxighet skulle försvinna om jag såg på dom. Därför höll jag blicken på Karen.
 
"No more partying for you" konstaterade jag när Karen vände sig om mot mig och mötte min blick med en aning rödsprängda ögon.
"But I.."
"No, no buts. We're going home" avbröt jag snabbt och skakade på huvudet.
"Let's have som fun, Harry" bad Karen och klev närmare mig. Hade det vart någon annan tjej hade jag tagit det som ett försök att förföra mig, men nu visste jag inte riktigt vad det betydde.
"No" sa jag bestämt, men innan jag hade hunnit börja dra med mig henne mot utgången pressades ett par blöta läppar mot mina. Jag kunde känna smaken av sprit när Karens tunga försökte hitta en väg in i min mun, men jag tillät det inte utan knuffade undan henne.
"What the fuck, Karen?!"
 
Jag torkade mig över munnen med baksidan av min hand och stirrade förvånat på henne. Min egen kusin hade just kysst mig. Ja, hon var full. Men ändå?!
 
"Harry. I'm drunk" sa hon och rätade till sin klänning lite. "And so are you. Why can't you just relax and have som fun with me?" frågade hon sedan och tog två steg mot mig. Hon lindade sina armar om min nacke och jag tog genast bort dom igen.
"I'm not THAT drunk" sa jag skarpt och hon himlade med ögonen samtidigt som hon vandrade med två fingrar ner över t-shirten som dolde min överkropp.
"Take it off" viskade hon och stack in handen under tyget. Jag svarade inte, utan tog bara tag i hennes handled, tog bort handen från mig och höll upp den mellan oss.
"I've seen you shirtless before.." mumlade hon och bet sig i läppen.
 
Jag förstod inte riktigt vad som hände. Varför stod Karen och flirtade med mig, så som jag hade sett henne göra så många gånger tidigare, fast med andra killar. Flera år äldre killar. Killar som hon knappt kände.
 
"It doesn't matter that we're related. It's not like we're gonna get married or have children just because we sleep together" muttrade Karen irriterat. Jag höjde ögonbrynen och såg chockat på henne. Jag ville inte tro att dom orden just hade kommit ur munnen på min kusin.
 
"Harry..?"
 
Det var Zoe's frågande röst som hördes bakom mig. Jag vände mig snabbt om och mötte hennes anklagande blick. Det var som om det enda hon behövde var att se mitt ansikte - se att det verkligen var jag - innan hennes ansiktsuttryck fylldes med hat. Jag förstod genast hur det här måste se ut i hennes ögon.
"Zoe, I.." var det enda jag hann få fram innan hon redan var på väg genom rummet, bort från mig.
 
"Ops..." mumlade Karen och fnittrade lite. Hennes röst var allt annat än förvånad. När jag vände mig om mot henne och såg hennes lilla flin förstod jag för första gången att det var planerat. Det hon hade sagt tidigare om andra killar. Allt hon just hade sagt och gjort. Hennes mål var att sabba mellan mig och Zoe.
 
"You didn't seriously think I wanted to sleep with you. Did you?" frågande hon med ett retsamt leende på läpparna.
 
Jag fortsatte att chockat stirra på henne. Jag fattade inte varför hon hade gjort sådär. Hon som alltid hade uppmuntrat mig att prata med olika tjejer. Hon som till och med brukade påstå att det var hög tid för mig att hitta en bra tjej.
 
"But.. Why?" frågade jag oförstående och Karen ryckte lätt på axlarna och lutade mot väggen - hon var för påverkad för att bara stå rakt upp utan stöd.
"I don't like that bitch" sa hon innan hon tog upp spritflaskan hon tidigare haft i handen och tog några klunkar.
 
"You are insane!" sa jag argt och vände mig sedan om. Jag ville bara glömma. Glömma Karen och glömma Zoe. Jag styrde stegen mot en bänk med massa olika sorters alkohol och haffade åt mig en flaska innan jag gick mot utgången. 
 
FLASHBACK SLUT
 
~ Natasha's perspektiv ~
 
Jag satt alldeles tyst och stilla i skinnsätet med knäna uppdragna framför mig och armarna runt om benen. Bilen stod still utanför hotellet och det hade den gjort ett bra tag nu.
 
Harry satt på förarsätet med blicken ut genom fönstret. Medan han berättade kollade han då och då på mig. Jag nickade vid vissa tillfällen, men hade knappt sagt något alls sen han började prata. Jag visste inte vad jag skulle säga.
 
"That was the first time I got really really drunk.." sa han och vände ansiktet mot mig, som för att se min reaktion. Jag visste inte hur pass mycket av den chock jag kände som speglades av mitt ansiktsuttryck, men jag hoppades att det inte var allt för mycket.
 
"It was also the only time" lade han till efter en stund, som för att täcka över det han just hade sagt. Men jag såg på honom att det var något mer bakom det sista han sa. Hans blick höll en massa skuld.
 
"What happened?" frågade jag tyst. Harry svalde hårt och hans ögon blev mörkare. Det var nästan skrämmande hur tydligt man kunde se ilskan som spred sig över hela hans ansiktsuttryck.
 
"Karen got raped that night."
ännu en del från mobilen.. har kommit fram till att det är lättare att skriva där för så fort jag kommer på en idé drar jag upp telefonen och skriver några stycken. Får mycket mer tid till att skriva då också så det är perfekt. :D
NU VILL JAG ATT NI KOMMENTERAR OCKSÅ, för den här delen var jobbig. Så kör på minst 10 kommentarer till nästa, så får vi se hur pass gärna ni vill läsa mer. :)
Kommenterat av My (1D Novell)

alltså åååh, grät ju nät jag läste de sista där.. Alltså gud, heerregud! :O du är grymt duktig.. whaaaaaahh!!

hahah genom mobilen? hur kan du va så duktig på det?! är det blogg.se appen du använder då eller? :D
vill bara ha meer, ååh, du är så jäkla bra och skriver allt med en sån inlevelse! xx

Svar: Jag skriver på anteckningar, sedan kopierar jag det därifrån när delen är klar och klistrar in på blogg.se appen. :)Tack så jätte mycket, vad glad jag blir! :')
One D Tales

2013-06-03, 15:21:17
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Gabriella

du är sååååå grym på å skriva, svinbra novell!

2013-06-03, 15:29:14
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Ah, jag blev helt stel när jag läste det sista och tårarna var inte långt borta..helt tagen av delen! Du är så bra på att skriva!!!

Svar: Åååh, älskar att läsa sådana här kommentarer. :') Tacktacktack!
One D Tales

2013-06-03, 16:48:10
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Anonym

Omg vad bra!
Men jag hoppas (nu när flashbacken är över) att du fortsätter skriva om Harry som du gjorde förut, haha för det märktes när du skrev hur mycket du personligen älskade honom. Men verkligen sjuuuukt bra novell!
Vill läsa mer mer meeeerrrr

Svar: Tack! Åh, vad den här lilla kommentaren berörde mig, hehe. Du gjorde verkligen min kväll. Nu kan jag somna med ett smile på läpparna. :)
One D Tales

2013-06-03, 20:48:04
Kommenterat av Ida

Svinbra! Jättebra stycken, berörde mig verkligen! Älskar den här novellen!

2013-06-03, 21:38:53
Kommenterat av Saga

Blev helt stum sista delarna. Älskar detta!!!

2013-06-03, 21:40:25
Kommenterat av Alva

Åh, så bra del.

Ett stort + att det var så lång!

2013-06-03, 23:33:35
Kommenterat av Ellinor

Väldigt gärna! Kul att du har en egen idé som inte alla andra redan har skrivit om :) Kram!

2013-06-04, 06:57:32
URL/Bloggadress http://www.onedshow.blogg.se
Kommenterat av Sofia

Så sjukt bra!!
Jag kan inte få nog av den här berättelsen, den är så annorlunda och helt grym<3

2013-06-04, 14:48:12
Kommenterat av Amanda

Omg jag älskar det här!!!! Så himla bra! Fortsätt skriva!! :D

2013-06-06, 13:32:27
Kommenterat av amanda

Hej, ja jag skulle gärna vilja göra ett länkbyte! Både kategorin och ett inlägg? :) Kram

2013-06-06, 21:30:41
URL/Bloggadress http://odirectionernovell.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: