Summer love - Del 38

28 Maj 2013, 16:53
Tidigare:
”Unbelievable? I know!” sa Karen glatt och slog armarna om honom i en kram. Han kramade snabbt tillbaka och plötsligt var jag själv inte heller särskilt glad över att hon var här. När hon sedan tog ett steg bak och granskade honom från topp till tå där han stod med endast en handduk ångrade jag verkligen osäkerheten i mitt svar angående om vi datade. Jag fick lust att gå och ställe mig i det lilla utrymmet mellan dom, kyssa Harrys läppar mitt framför henne så att hon förstod att vi mycket väl datade. Att han var min.
 
~ Natasha’s perspektiv ~

”But... what are you doing here?” frågade Harry och såg fortfarande på Karen. Jag försökte att inte bry mig om hur nära varandra dom stod. Istället granskade jag Harrys bara överkropp, vilket faktiskt var väldigt distraherande.
”I’m visiting an old friend here in London so I called your mum to get your address.. and yeah. Here I am” svarade Karen och även om jag inte såg hennes ansikte hörde jag tydligt att hon log.
”Wow. I haven’t seen you in ages” konstaterade Harry och jag såg hur hans blick svepte över hennes äckligt perfekta kropp.
”I know, right!” sa hon glatt och gav Harry en till kram, vilket väckte avundsjukan inuti mig till liv igen. ”You have been working these muscles out, haven’t you?” frågade hon sedan och klämde lite på hans överarm, vilket fick Harry att skratta.
”And you are taller too” fortsatte Karen att konstatera. ”But these curls and dimples, they won’t ever change. Will they?” sa hon samtidigt som hon rufsade till Harrys blöta lockar och skrattade högt. Det störde mig hur hon gjorde en fråga utav alla påståenden hon sa. Hade det varit någon annan hade jag förmodligen inte ens märkt det, men det fanns hittills inte något jag gillade med Karen.

Jag tänkte inte sitta här längre och bara kolla när hon gick igenom varenda millimeter av Harry. Jag reste mig upp och gick förbi emellan dom, på väg mot dörren.
”Hey, where are you going?” frågade Harry som tog tag i min handled och vände mig mot honom. *Nä men se på fan, kommer du ihåg mig nu?* sa en irriterad röst inom mig, men jag visste att jag överreagerade.
”To the hotel” svarade jag och försökte svälja irritationen.
”Already?” frågade han och rynkade pannan.
”Oh, I hope I’m not interrupting a date or something?” frågade Karen men en riktigt störande ton i rösten. Det lät som om hon var fullt medveten om att hon störde. Både jag och Harry tittade på henne där hon stod och log.
”Well, yeah. Actually this is a bad..” började Harry, men jag avbröt honom.
”Not at all” sa jag snabbt, drog åt mig min hand och började gå ut mot hallen igen.

Jag hörde steg efter.
”Natasha yo..”
”I just wanna go home” avbröt jag snabbt och kanske för hårt. Jag fick lite dåligt samvete när jag vände mig om och såg Harrys oförstående blick.
”At least let me drive you” sa han och jag nickade kort till svar. Harrys gröna ögon fick det att bubbla inom mig och fick all irritation att försvinna. Det här var en känsla som bara han kunde framkalla. Fjärilarna i min mage var något Harry hade lärt mig att känna.

Några få minuter senare kom Harry ut ur sitt rum och in i hallen där jag satt på golvet och väntade på honom. Han bar en enkel, brun, långärmad tröja och ett par ganska tajta svarta jeans.
”I was thinking maybe I could borrow your shower while your gone?” frågade Karen och jag såg på henne. Tänkte hon stanna här medan Harry förde hem mig? Det här fick mig att undra hur pass nära dom stod varandra och jag kände mig bara mer och mer tvungen att få veta vem hon var.
”Take a towel from my room” svarade Harry utan att se på henne och jag fick ännu en gång en känsla av att han inte ville ha henne här.

”I’m sorry about that” sa Harry så fort vi kommit ut på gatan. Jag såg på honom och även om jag fortfarande inte kunde sluta tänka på Karens nästan skadeglada leende och hennes händer lite här och där på Harrys bara kropp så fick hans blick mig som vanligt att lugna ner mig.
”Wasn’t your fault” konstaterade jag när vi gick mot bilen. Harry låste upp, öppnade min dörr och log lite svagt. Jag mumlade ett tack innan jag klev in i bilen och spände fast bältet. Harry stängde dörren efter mig och gick runt till förarsidan, där han satte sig bakom ratten.
”Who is she?” frågade jag när han hade startat bilen. Han verkade nästan ha glömt bort vad vi pratade om för först såg han förvirrad ut i några sekunder.
”Karen?” frågade han och jag nickade kort. ”She’s my cousin” förklarade han och jag tittade förvånat på honom. När jag tänkte på hur jag hade reagerat när hon hade kramat och rört i Harry blev jag riktigt generad och vände snabbt blicken ut mot vägen som vi nu rullade fram över.
”What is it?” frågade Harry oförstående och jag bet mig besvärat i läppen. Jag hade hoppats på att min rodnad och generade reaktion skulle kunna slinka förbi utan att han såg det när han körde bil, men nej då. Självklart märkte han det.
”Oh, did you think..” började han och jag var snabb med att avbryta.
”No!” Jag tittade fortfarande rakt fram, ovillig att möta hans blick just nu. ”Well.. Maybe” erkände jag tyst. Harrys låga skratt fyllde bilen och jag sneglade irriterat på honom.
”Me and Karen?” frågade han, som för att få en bekräftelse om att vi pratade om samma sak.
”It’s not like it was impossible” försvarade jag mig, men Harry skrattade bara igen.
”So that’s why you acted like you did. You were jealous?” frågade han och såg snabbt på mig med ett litet flin som lekte i mungipan.
”I was not!” protesterade jag, ännu mer generad nu, om det ens var möjligt.
”It’s cute.”
”Can we please talk about something else?” frågade jag desperat och det fick Harry att skratta.
”Sorry, yeah. Like what?” frågade han när han hade samlat sig lite. Jag funderade ett tag och kom sedan på vad jag skulle säga.
”Like why you acted like you wasn’t happy at all when Karen showed up?” sa jag frågande och Harrys ansikte stelnade en aning. Han blev tyst och såg bara fram på vägen. Jag började bara mer och mer undra vad dom två hade för förflutet, även om jag nu visste att det inte var en kärlekshistoria.
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jättebra!:D Mer!!:D

2013-05-28, 17:56:42
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av My (1D Novell)

men grymt bra! åh, haha.. blev så orolig där ett tag men sen var de som en stor sten ramlade bort från magen, hah ;) nä men typ, åh.. Så bra! verkligen :)

2013-05-28, 20:07:10
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Ida

Åh vad bra!!

2013-05-28, 20:07:20
Kommenterat av Sofia

Jag gillar fortfarande inte Karen..
Men fortsätt så här, det är superbra!!

2013-05-28, 21:38:46
Kommenterat av Ellinor

Åh så bra! Ska bli jättespännande att se vad Harry svarar :)

2013-06-01, 06:20:54
URL/Bloggadress http://www.onedshow.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: