Safe - Del 16

19 September 2013, 19:00
Tidigare: 
  "Where are you?", frågade jag då istället, vilket fick till och med Niall att tystna och se på mig - förmodligen nyfiken på vart vi skulle.
  "We're in Stratford. Caistor Park Road. I think it was E15." Stratford. Det tog minst en halvtimme, förmodligen närmare 40 minuter dit. Dock spelade det ingen roll - jag skulle absolut åka.
  "I'll be there."

 
→ Cassie ←
 
  "I need your love, I need your time! When everythings wrong you make it right!", vrålade både jag och tjejen jag dansade framför med. När den låten slogs på hade volymen gått från hög till öronbedövande och efter att ha tagit en shot hade tjejen som höll i festen dragit med mig ut på dansgolvet. Jag kände henne inte alls, men det spelade ingen roll för rolig var hon. Jag hade för mig att hon hette Sara.
  "So Cassie, how old are you?", lutade sig Sara fram och frågade mig medan vi både svängde på hela kroppen till musiken. Min första instinkt var att komma upp med en vit lögn för att inte behöva erkänna att jag egentligen inte ens fick dricka, men sedan insåg jag att hon förmodligen aldrig skulle se mig igen så det spelade ingen roll.
  "Seventeen."
  "Will I get in trouble for serving you?", frågade hon då med höjda ögonbryn, men utan att överhuvudtaget se orolig ut. Att döma av hennes fråga var hon 18 eller äldre, och nu när jag tänkte efter tror jag faktiskt jag hade sett henne på studenten förra året, alltså var hon nog 20 eller kanske 21.
  "I don't drink and tell", sa jag enkelt och skakade på huvudet. "Besides.. I don't think that's your biggest trouble", konstaterade jag sedan och nickade menande mot killarna som hade dragit ut mer än hälften utav hennes pappas spritsamling och verkade ha det himla kul med de flaskorna.
  "Oh well, I hope they enjoy it because I know my father would have", skrattade hon och jag stämde snabbt in i skrattet. Det var skönt att för en gångs skull vara med någon som bara slappnade av och inte brydde sig.
  "Don't turn around now, but you have two hotties reviewing you", fnissade Sara och jag kunde se att hennes blick växlade mellan mig och någonting bakom mig - två snygga killar tydligen.
  "Who are they?", frågade jag nyfiket, och kunde inte låta bli att fnissa jag med. Hela tiden fortsatte vi både att dansa och när en ny låt gick igång bytte vi automatiskt takt på våra rörelser.
  "I have no idea, but they are definitely talking about you", kuttrade hon entusiastiskt och jag blev extremt sugen att vända mig om och titta vilka det var, men samtidigt ville jag inte förstöra stunden.
  "Are they just hot or like, hot?", frågade jag allvarligt och betonade det sista ordet överdrivet mycket.
  "One of them is like... cute, but at the same time extremly good looking", förklarade Sara och jag nickade förståeligt. Det var gabska precis hur jag brukade beskriva Fred för mig själv i huvudet, så jag förstod vad hon menade. "The other one is just dashing!" sa hon sedan och nu växlade hon inte längre blicken, utan hon stirrade förbi mig.
  Tillslut kunde jag inte hålla mig längre. Jag var tvungen att vända mig om och se efter vad som var hennes definition utav "dashing".
  Att det var Harry och Fred jag fick se stå och iaktta mig gjorde mig nästan besviken. Det tog ju bort all spänningen från själva grejen.
  "I'm gonna talk to them", sa jag och orkade inte börja förklara att det var min bästa vän och.. och Harry - som jag för övrigt var förvånad att se här.
  Den här gången var det inte någon kittlande känsla jag fick i magen av att se honom. Nu var det istället en kall klump som jag absolut ville bli av med direkt. Harry påminde mig alldeles för mycket om den där sista dagen på sjukhuset.
  Att han var riktigt snygg kunde jag dock inte förneka. De svarta jeansen han hade på sig satt som alltid tight och snyggt om hans ben. Skjortan var svart eller brun, jag kunde inte riktigt avgöra på det här avståndet, med riktigt små vita prickar på och över den hade han en kavaj. Det kändes helt ärligt inte som att han var en kavaj kille och jag hade aldrig kunnat föreställa mig honom i en - förrän nu. Det var i alla fall riktigt snyggt, fast jag började tro att Harry kunde få vad som helst att verka snyggt bara genom att ta på sig det.
  "Wow, go for it", sa Sara som helt klart var förvånad. Samtidigt som jag började ta mig fram mellan de dansande människorna fick jag en smisk på rumpan utav Sara och jag kunde höra hur hon skrattade bakom mig. Om det var alkoholen som gjorde henne så här skön och rolig hade jag ju ingen aning om eftersom jag aldrig träffat henne nykter, men jag gillade henne i alla fall redan.
  Medan jag närmade mig killarna var jag hela tiden noga med att inte möta Harry's blick, som inte lämnade mig för en sekund. Istället tittade jag onödigt noga på personerna som jag passerade. Det var inte en enda som jag kände igen så jag förstod vad Fred hade menat tidigare.
  "What is he doing here?", frågade jag, utan att överhuvudtaget dölja att jag inte ville ha Harry här, med blicken fäst på Fred när jag stannade framför de.
  "Why don't you ask him yourself?", frågade Harry och han lät nästan road. Han hade verkligen inte bra humor.
  Jag sa ingenting utan gav bara Fred en menande blick, som han genast förstod och vi båda tog några steg iväg från Harry för att kunna prata ostört.
  "What are the ods that the person I wanna meet least of everyone on this planet, walks into the same party. I mean out of every party in London he.."
  "I called him", avbröt Fred mig och jag höjde ögonbrynen och trodde nästan att han skojade först. Hans seriösa blick sa dock att han inte ljög för fem öre.
  "What?!"
  "You are a mess Cassie. I get it, it's hard. This is hard for me too. I've known Alexa as long as you have, literally. This is new for both of us and I don't know how to handle it either, but there has to be a better way than this."
  "That doesn't explain why he is here", kommenterade jag irriterat och nickade mot Harry, dock utan att se på honom.
  "I've tried to do something about this for almost a week, but you refuse to deal with your pain. Maybe what you need is someone else. Maybe I'm not enough this time", sa Fred och såg läskigt seriös ut. Jag svalde hårt och koncentrerade mig på att inte ta åt mig. Inte känna skuld för att jag fick honom att känna så. Kände jag skuld så kände jag allt, och det var jag inte redo för.
  "Look Fred, this has nothing to do with you. You just need to remember that." Jag kunde inte hjälpa att orden kom ut rätt bittert, men jag var tvungen att få det sagt.
  Sedan stegade jag iväg ut på dansgolvet igen där jag inte längre kunde se Sara. Istället började jag dansa ensam. Med händerna ovanför mitt huvud, höfterna svingande i takt med musiken och mitt huvud totalt bortkopplad från allt som mitt liv innehöll just nu stod jag säkert igenom tre låtar utan att bli störd av någon eller något. När musiken sedan ändrade stil helt och gick från riktigt dunkig musik till en lugn låt andades jag ut och slöt ögonen.
  Jag var extremt utmattad. Både i kroppen och i huvudet. Jag ansträngde mig hela tiden för att inte tänka för mycket - helst inte tänka alls - och att gå nästan en vecka utan ordentlig eller lång sömn gjorde att benen nästan inte orkade bära en längre. Att min kropp dessutom var fylld med alkholol just nu gjorde inte saken bättre.
  Plötsligt kände jag hur någon rörde vid min midja och jag hoppade automatiskt till lite samtidigt som mina ögon flög upp igen.
  "Didn't mean to scare you", sa Harry, som stod framför mig, med ett litet, nästan inte ens synligt flin. Jag förskte verkligen att fokusera på hans mun och det där flinet, men tillslut drogs min blick upp och jag såg honom rakt i ögonen. För en och en halv vecka sedan, när jag hade sett in i de där gröna ögonen för första gången, hade jag varit orolig - nästan rädd. Det var precis den känslan jag fick nu också. Oro. Jag var orolig att Harry skulle lyckas med vad det nu var han ville med allt det här.
  "You don't look so good", sa Harry efter en stund och jag hörde genast att det var exakt samma ord som han hade sagt den morgonen då jag vaknade bakfull hemma hos honom. Av någon anledning satt det kvar i mitt huvud, vilket säkert många andra saker som han hade sagt gjorde, och jag kunde se på Harry att även han var fullt medveten om att han upprepade gamla ord.
  Jag försökte att komma på någonting drygt att snäsa tillbaka till honom, men lyckades inte med det så jag förblev tyst.
  Harry använde sitt grepp om mina höfter till att dra mig intill honom och sedan började han sakta att röra sig i takt till musiken. Jag gjorde ett litet försöka att ta mig bort ifrån honom, men han höll mig kvar.
  "Oh, come on. Dance with me?", bad han och såg ner på mig med bedjande blick och ett snett leende på läpparna. Jag suckade djupt samtidigt som jag motvilligt lade armarna runt Harry's nacke och började gunga sakta tillsammans med honom.
  "Are you always this easy to convince, or is it just me?", frågade Harry efter att vi hade stått tysta endast några sekunder. Jag himlade med ögonen och valde att ignorera hans fråga. Jag ville inte prata med honom och jag förstod att det var vad han försökte få mig att göra - prata med honom.

Sen del. I know. Som alla de andra senaste delarna också har varit. Jag är sämst på att hitta tid, sorry för det.
Kommenterat av Olivia

Yay! Nytt kapitel!!! Super bra som vanligt! Hoppas ett nytt kapitel kommer snart! :)

Svar: Yay! Tackar. :') Jo, jag ska försöka att få in den rätt snart.
One D Tales

2013-09-19, 20:20:55
URL/Bloggadress http://www.nattstad.se/Theonednovell
Kommenterat av My (1D Novell)

alltså ååh, så himla efterlängtad del så de är sjukt! Loved it! :D

Svar: Hehe, sorry för att det dröjde, men kul att du gillade den i alla fall. :D
One D Tales

2013-09-19, 20:49:19
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Stina VJ

Det spelar ingen roll om du så uppdaterar varannan månad (dock inget önskemål) för när du väl skriver är det så gudarns bra att man försvinner in i berättelsen och upplever allt du skriver. Du är bäst! Kram! <3

Svar: Ååh gud, vad glad jag blir! Tacktacktack! <3 Jag ska försöka att uppdatera mer än varannan månad. ;)
One D Tales

2013-09-19, 22:12:26
URL/Bloggadress http://onedirectionnooveller.blogg.se
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Men riktigt bra. Harry är så fin!:)

Svar: Tack ska du ha. Och jo, fin är hand en pöjken. :)
One D Tales

2013-09-19, 22:48:01
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av matilda

Du är värd att vänta på!! Grymt :)

Svar: Aw, tack! :D
One D Tales

2013-09-19, 23:53:34
URL/Bloggadress http://matildasavelind.blogg.se
Kommenterat av Fanny

Meeraaa

Svar: Vi får se när jag kan uppfylla det.. ganska snart i alla fall, skulle jag tro. :)
One D Tales

2013-09-20, 15:16:02
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: