Safe - Del 33

07 Februari 2014, 23:13

Tidigare:

  Jag svalde hårt och spände nävarna så hårt att naglarna pressades smärtsamt emot mina handflator. Varken mamma eller Fred kände Harry, och att de var så extremt dömande gjorde mig arg. "I know Harry well enough to know that he would never hurt me!"

 

~ Fred ~

  "Fred?", frågade Cassie's mamma just när jag tänkte lämna köket och gå upp till Cassie som var på sitt rum.
  "Yes?",
  "Do you think she's okay?", frågade Annika och stoppade undan lådan med massa bandage och andra saker innan hon vände sig emot mig. "With Alexa, the break up and all that's going on?"
  Jag höjde ögonbrynen och tittade oförstående på henne. "The break up?", upprepade jag frågande.
  "Oh", andades Annika och fick en bekymrad rynka mellan ögonbrynen. "She haven't told you yet.."
  "Wait, she's not with Rob anymore?", frågade jag för att få det helt bekräftat, även om jag redan var rätt säker på att det var så hon menade.
  "I shouldn't have said anything", sa hon och suckade. "You're taking good care of her, right?"
  Jag nickade lite avvaktande, inte riktigt säker på vart hon ville komma med det hela. "I will always look after her", lovade jag efter ett tag när hon inte sa någonting mer. Sedan vände jag mig om och jag gick upp för trappan.
  Om Cassie och Rob hade gjort slut ångrade jag genast att jag varit så hård och negativ. Jag visste mycket väl att hon verkligen hade gillat Robert, även om de inte haft det så himla bra och lätt på sista tiden. Om hon dessutom var singel nu hade jag ju ingenting och göra med om hon sov, eller till och med låg, med Harry. Hon hade all rätt till att göra vad hon ville om hon var singel.
  Jag knackade på den vita trädörren till Cassies rum. "Can I come in?"
  "No", svarade hon lågt, med en sarkastisk ton i rösten som talade om för mig att jag mycket väl fick komma in, men att hon bara inte ville ge med sig redan.
  Jag öppnade dörren och såg Cassie sitta på den breda fönsterbänken med fötterna uppdragna framför sig och ryggen emot väggen. Hon hade haft blicken riktad ut genom fönstret, men vred nu på sig och mötte min blick.
  "I'm sorry", sa jag genast och stängde dörren efter mig innan jag satte mig på hennes bäddade säng. "Your mom told me", lade jag sedan till.
  Cassie bet sig i läppen och nickade lite. "I was going to tell you", informerade hon och lät nästan skamsen. Hon vände ner blicken mot sina knän.
  "Get your ass over here", suckade jag och höll fram armarna emot henne. Hon sneglade på mig och ett sorgset leende smög sig fram på hennes läppar.
  "What would I do without you, Freddie?", frågade hon lågt samtidigt som hon reste sig upp och sedan kurade ihop sig tätt intill mig på sängen.
  Jag lade armarna om henne och kysste lätt hennes hår. "You would probably still be downstairs trying to get that piece of glass out of your mom's foot."
  "Are you doubting my medical skills?", frågade hon och sneglade upp på mig med ett snett flin.
  Vi stannade inne på Cassie's rum i flera timmar och pratade. Först lite om henne och Rob, men hon bytte snabbt samtalsämne till muntrare och mer vardagligt kallprat.
  När vi båda började bli hungriga bestämde vi oss för att gå ut och äta tillsammans, eftersom det var riktigt längesedan vi gjorde det. Cassie placerade sig själv på golvet framför spegeln och lade först upp håret i en svans innan hon började fixa sig med onödigt smink. Hon behövde verkligen inte smink, men jag hade insett att det inte spelade någon roll hur många gånger jag sa det till henne, hon skulle ändå fortsätta sminka sig.
  "So, how is your love life going then?", frågade hon plötsligt och såg på mig via spegeln.
  "Oh, that's something you don't even wanna talk about", skrattade jag och skakade på huvudet.
  "Come on, it can't be worse than mine", konstaterade hon och himlade med ögonen.
  "What are you talking about? You're totally into Harry, and there is no doubt about his feelings for you", konstaterade jag och såg på henne under höjda ögonbryn.
  Cassie suckade och ryckte på axlarna. "I don't know.. I mean, I do like Harry, but I don't wanna get myself into something already. I think I need some time alone first."
  Jag nickade förstående och lade mig ner på sängen med händerna knäppta under huvudet och blicken fäst vid taket. "I hope alone involves me", konstaterade jag lugnt.
  "Of course it does, stupid", skrattade hon, och bara ljudet av hennes underbara skratt fick mig att le brett. Hon lät fortfarande som hon hade gjort när vi var barn.

 

~ Cassie ~

 

  Det var inte alls svårt att välja matställe, utan som alltid hamnade vi vid det vanliga lilla fönsterbordet på vår gemensamma favoritrestaurang. Vi beställde vår mat och småpratade tills den serverades. När maten kom lade sig en tystnad över oss, vilket bara bevisade att vi båda hade varit väldigt hungriga.
  "I'm just gonna go to the ladies room. I'll be right back", sa jag efter att ha tömt min tallrik. Jag reste mig upp och gjorde min väg mellan borden till badrummen.
  Som vanligt gick jag in på handikapptoaletten istället för damernas toalett. Jag ville slippa de trånga båsen och alla andra som möjligtvis kunde befinna sig där inne, därför använde jag i princip alltid handikapptoaletten om det fanns någon.
  Jag såg till att dörren var låst innan jag rotade igenom min väska efter mobilen. Jag letade fram Harry's nummer och ringde honom utan att tveka. Även om det var väldigt härligt att bara ta det lugnt med Fred så kunde jag inte få Harry ur mitt huvud och jag var tvungen att få prata med honom. Han hade varit så kall i morse och jag hatade det.
  "Hello?", svarade Harry's röst och han lät både hesare och mörkare än vanligt.
  "Hi..", sa jag och hoppade upp på bänken nedanför spegeln, sittande med benen över kanten och ryggen mot spegeln.
  "Cassie?", frågade han och jag insåg nu att han var väldigt andfådd.
  "Yep, it's me", bekräftade jag nickande. "What are you doing?"
  "Working out", svarade han kort och jag kunde höra att han sakta men säkert återhämtade sig och andningen sjönk i tempo. Jag kunde se Harry framför mig, i precis samma kläder som när jag hittat honom på gymmet. "What did you want?", frågade Harry och drog mig ur min lilla fantasi.
  "Ehm, I... I just.. Are you okay?"
  "Why wouldn't I be okay?"
  Jag suckade och började dra i en tråd som jag upptäckte hängde ifrån ärmen på min tröja. "You seemed upset this morning", mumlade jag.
  Jag kunde höra Harry sucka på andra sidan. "I don't really have time for this right now. You don't have to worry about me", sa han en aning otåligt.
  "Okay... I guess I'll see you around", sa jag lite avvaktande.
  "Sure", sa Harry distraherat och det kändes verkligen som att gårdagen inte alls hade hänt. Han hade varit så öppen och känslosam då, och nu var han bara kall och halvt dryg igen. "Bye", lade han sedan till och jag hann inte ens säga hejdå innan han hade lagt på.
  Jag satt kvar ett tag och försökte att inte ta åt mig av hans kalla attityd. Harry var så, det hade jag börjat inse, men ändå var det svårt för mig att inte ta det personligt. Jag hoppades verkligen att han inte tyckte jag var för klängig som ringde, för även om jag helst ville hålla mig undan från kärlek ett tag så var det ingen tvekan om att jag började få känslor för honom, på riktigt. Jag gillade verkligen Harry och jag var fullt medveten om att jag nog inte skulle orka med det hela om han inte alls tänkte så om mig.
  När jag sedan återvände till Fred stod det en liten tallrik med en bit chokladtårta framför min plats och han hade en orörd cheesecake bit framför sig. "Half of each?", frågade han med ett leende.
  "Do you even have to ask?", skrattade jag och satte mig ner. Eftersom vi båda var alldeles för kära i godsaker för att kunna välja delade vi alltid på efterrätterna, vad vi än beställde.
  Vi åt upp efterrätten, först åt jag halva min chokladtårta och han halva sin bit, sedan bytte och åt resten. Efter det lämnade vi restaurangen och satte oss i bilen. Jag skruvade upp radion på hög nivå och sedan körde vi runt i centrala London och sjöng med till låt efter låt på radion. Ju senare det blev desto fler vingliga människor syntes på trottoarerna och varenda gång någon ramlade eller nästan ramlade bröt både jag och Fred ut i skratt. Det var en typisk kväll med Fred och inte ens Harry fanns i mitt huvud och förstörde det hela.
  "I've really missed you, Cassie", sa Fred när Gavin DeGraws låt Chariot nådde sitt slut.
  Jag vände upp blicken mot honom och log svagt. "It's not like I've been out of town or anything", konstaterade jag.
  Fred skrattade lätt och ryckte på axlarna. "I know. I just.. we haven't done this in awhile."
  "No we haven't. I've missed this too", försäkrade jag honom ärligt och nästa sekund bröt han plötsligt ut i gapskratt och jag trodde nästan han skulle köra av vägen.
  "What?", frågade jag förvånat och började själv också fnittra lite på grund av hans skratt.
  "He-he walked right into the streetlight", skrattade Fred och pekade ut genom fönstret. Jag följde hans blick och fick se en snubbe kring 30års åldern som satt på marken just framför en lyktstolpe och hans vänner stod en liten bit ifrån och såg ut att vara på väg att kikna i skratt.
  I samma stund som jag också bröt ut i ett hysteriskt skratt hörde jag hur mobilen plingade till i väskan. Jag grävde fram den och läste smset som Harry hade skickat.

 

|| I was rude, I know. Don't take it personal. Anyway, I'm gonna take u out tomorrow. Pick u up at 7. Be ready, and don't underdress. xx ||

 

~~~~

Jag har en fråga till alla er läsare. Hur hittade just du in på min blogg? :)

Kommenterat av Anonym

Åhh, super bra! Det var kul att läsa ur Freds perspektiv oxå

Svar: Tack! Det var kul att skriva ur hans perspektiv. :)
One D Tales

2014-02-08, 00:38:18
Kommenterat av My

Åååhåå detta gjorde min morgon helt klart. Hoppas nästa kommer fortare denna gång! Haha. Ta dock den tid du behöver!

Hur jag hittade din blogg kommer jag helt ärligt inte ihåg, kommer iaf ihåg att de va Summer Love jag började läsa, tipsade en vän å tillsammans började vi läsa den då vi hade som tradition att varje start på lov skulle vi läsa en novell. Så hur jag hittade den vet jag inte men fast direkt blev jag iaf !

Svar: Jag ska absolut få ut nästa snabbare den här gången. Imorgon eller på måndag skule jag tro.. :)
One D Tales

2014-02-08, 08:50:58
URL/Bloggadress http://novellernedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Berättelser Med One Direction

Jättebra! Undra varför Harry var så kort i telefonen:(.

Svar: Tack! Jadu... :3
One D Tales

2014-02-08, 10:30:24
URL/Bloggadress http://Http://berattelsermedonedirection.blogg.se/
Kommenterat av Matilda

Googlade "svenska 1D fanfic", desperat över att hitta en, och nu sitter jag här desperat efter nya kapitel ^^

Svar: Haha. :D
One D Tales

2014-02-08, 11:15:33
Kommenterat av Amelie

Genom onedirectionswe.blogg.se ;)

Svar: Haha juste, jag 'annonserade' ju där i början. x)
One D Tales

2014-02-08, 12:34:09
URL/Bloggadress http://linneaamelie.blogg.se/
Kommenterat av Bella

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag kom hit, men jag tror nog det var när jag sökte på google på "novellbloggar" och gicl igenom flera sidor. Eller så var det om du har haft ett länkbyte med någon eller blivit rekommenderad av någon annan. Hur som helst, skönt att du är igång igen och bra kapitel (även om det börjar bli tjatigt när jag inte kommer på något bättre än att skriva "bra kapitel")

Svar: Haha okej. Tack ska du ha. :)
One D Tales

2014-02-08, 15:04:05
Kommenterat av Emma

Åh super!!

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade till denna blogg, men är otroligt glad att jag gjorde! Är helt stuck haha :) kram xx

Svar: Tack! Haha, okej. Kul att du fastnade i alla fall.. ;)
One D Tales

2014-02-08, 20:53:23
Kommenterat av Sandra

Jag läste deb förra novellen med någon som jag tror du kallade natasha? Och hon åkte till London för att jobba med Paul och One Direction, och du ska ha cred. Har inte varit förtjust i novellbloggar tidigare då jag tyckt vart så löjliga och så förutsägbara, men de båda novellerna (alltså den som du skrev innan men uppdaterade typ aldrig) älskar jag lika mycket som denna! Förstår om du har mycket att göra och har kanske inte alltid all tid i världen till att uppdatera, men det är verkligen en av dem skönaste stunderna när man ska gå och lägga sig och så läser man ett kapitel innan man somnar, längtar tills nästa del! Kram :)

Svar: Åh, vad roligt att du gillar det jag skriver. Tack ska du ha! :)
One D Tales

2014-02-09, 14:39:17
Kommenterat av Ida

Åh vad bra! Längtar tills ny del!!

Jag var inne på onedirectionswe.blogg.se och då hade dom tipsat om din blogg!!

Svar: Tack! Allright, kommer ihåg när jag hängde på den bloggen hur mycket som helst. Haha. :)
One D Tales

2014-02-10, 09:49:55
Kommenterat av Matilda

När kommer nästa del?
Är sååååå desperat efter nya delar, hah ^^ älskar novellen :D

2014-02-10, 17:22:53
Kommenterat av Kia

Jag hittade din blogg via onedirectionswe.blogg.se! Och jag är glad att det var din blogg som jag satsade på för du är en väldigt talangfull skrivare!! Denna är en av de bästa 1D novellerna jag nånsin läst! (: i väntan på nästa del, kramar!

Svar: Okej, verkar vara många som hittade mig där. Åh, tack så hemskt mycket. Vad glad jag blir! :D
One D Tales

2014-02-14, 20:14:29
URL/Bloggadress http://kiajea.blogspot.fi
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: