Safe - Del 30

23 December 2013, 23:10

Tidigare: När vi stannade utanför ett ett högt, stort tegelhus och båda klev ur bilen lade jag märke till hur snygg Harry var idag. Han hade på sig ett par mörka jeans, som vanligt, en svart kavaj och en mörk skjorta under det, som var uppknäppt de översta knapparna och blottade lite av hans bröst. En tunn, silvrig kedja hängde runt hans hals och ett litet kors som satt fast i kedjan vilade emot hans bara bröst där skjortan inte var knäppt. Håret var tillbakadraget från ansiktet och lämnade hans gröna ögon fullt synliga.

 

 

→ Cassie ←

  "What is this place?", frågade jag och granskade den stora byggnaden. Det var en stor dubbeldörr som stod öppen, och innanför den syntes en stäng, lika stor dubbeldörr. Det kändes lite som att vi var på väg till en pub, och inte någon som hade "födelsedagskalas".
  Harry följde min blick och började gå emot dörren. "Louis and Zayn wanted to make something big", sa han och öppnade den inre dörren för mig. "They hired this place."
  Vi kom in i något som liknade en kort korridor, fast på ena sidan av korridoren var det ingen vägg, utan en hög bänk, ungefär som en bardisk. Bakom den fanns fyra långa ställningar där det hängde en massa jackor och kläder, vilket bara gjorde att stället verkade ännu mer som en pub eller liknande.
  En liten bit längre fram såg det ut som att "korridoren" gjorde en sväng in i ett stort rum, och därifrån kom det musik och blinkande ljus. Eftersom vi inte hade några jackor att hänga av oss fortsatte vi in i det stora rummet direkt.
  Det var folk överallt. I taket fanns lampor och strålkastare i olika färger. Längst in i rummet fanns en scen där det stod en dj. Det fanns en bardisk, men ingen bartender, utan det såg ut att vara självservering. "How many people did you invite?", frågade jag förbluffat och såg omkring.
  "I don't know", svarade Harry och såg också ut över lokalen. "I don't really make parties, I just go to them."
  "You had nothing to do with this?", frågade jag och fortsatte granska rummet, nu på jakt efter någon människa som jag kanske skulle känna igen.
  "I paid a bit, of course. We didn't reallt buy him any present, so we threw this party instead", förklarade Harry och sedan kände jag hans hand på min höft. "Let's get something to drink."
  Harry banade oss en väg mellan allt dansande folk, fram till bardisken, där hans arm lämnade min midja och han tog plats bakom baren. "Never pictured you as a bartender", sa jag högt, för att överrösta musiken som var mycket högre här inne än den hade varit vid dörren. Jag satte mig på en av de höga barstolarna.
  "No?", frågade Harry med spelad förvåning i rösten.
  "No", bekräftade jag leende.
  "Oh, you have no idea. This is like my thing", sa han och plockade fram två glas. "What can I offer you, young lady?", frågade han sedan med en plötsligt extra mörk, seriös och flirtig röst.
  Jag skakade leende på huvudet och ryckte sedan på axlarna. "Surprise me."
  "I'm not surprised to find you behind the bar, Haz. What better place to get girls than -" Louis, som kom upp bredvid mig och lutade sig emot baren, tystnade när han såg vem jag var. "Oh. You brought a date", sa han och verkade uppriktigt förvånad.
  Jag tänkte protestera och säga att jag inte alls såg mig själv som Harrys dejt, men jag hann inte säga något förrän Harry svarade med ett simpelt: "I did."
  "Hi..", sa jag korkat och log emot Louis. Jag kände mig illa tvungen att säga någonting.
  Louis log brett emot mig innan han tittade på Harry igen. "Anyway, I think you should stay behind that desk for awhile and serve. We didn't really expect it to be this much people and the alcohol will be gone soon if we let everyone take what they want", sa han och innan han såg sig omkring. "I'm gonna go find El", lade han sedan till innan han lämnade oss igen.
  "See", sa Harry och sköt fram ett glas som han nu hade fyllt med något innehåll till mig. "My thing", lade han till med ett stolt leende.
  Vi stannade vid baren ett bra tag, Harry bakom den och serverade folk som ville dricka, och jag satt på stolen och iakttog honom. När det inte var mycket folk att servera pratade vi om lite allt möjligt. Harry såg hela tiden till att både hans eget och mitt glas var fullt. Jag brukade inte ha några problem med att dricka mig full, men idag tog jag det lugnt och därför fick Harry fylla på sitt eget glas minst dubbelt så många gånger som mitt.
  "Here comes the birthday kid", sa Harry plötsligt och tittade bakom mig. Jag vände mig och såg Niall och en annan kille som var påväg emot oss.
  Niall såg lite halvt vinglig ut, men killen som gick bredvid såg absolut nykter ut. De båda hade på sig varsin vit t-shirt, men killen som jag inte visste namnet på hade en kavaj över sin, medan Niall var bar om armarna.
  "Harry! Hi man", sa Niall glatt och vände sedan blicken emot mig. "Wait... I know you", sa han fundersamt.
  "Cassie", hjälpte jag honom.
  "Right. The smoke-girl", sa Niall och sken upp i ett litet flin när han kom ihåg. "Hi."
  "I'm Liam", sa den andra killen och höll fram ena handen emot mig. Jaså, så det här var Liam. Jag hade faktiskt varit nyfiken på honom.
  "Hi. I'm Cassie", presenterade jag mig och skakade hans hand.
  Till min förvåning nickade Liam leende och sa: "Yeah, I know. The boys have talked about you."
  "They have?", frågade jag och Liam kom lite närmare mig, förmodligen för att vi skulle höra varandra bättre över musiken. Niall och Harry var redan inne i något annat samtalsämne.
  "The girl who gets Harry to turn other flirts down, to walk away from a gym pass when only half done and to actually smile at a text?", ifrågasatte Liam. "Yes, I've definitely heard about you."
  Sättet som Liam sa allt det där på gav mig en känsla av att sådana saker inte hände ofta. Han fick det verkligen att låta som att den tjejen som lyckades med allt det måste vara väldigt speciell. "He smiles at my texts?", frågade jag skeptiskt.
  Liam nickade och flinade lite, innan han lutade sig fram emot mig. "And he never smiles at a text", viskade han och blinkade med ena ögat emot mig innan han vände sig emot Harry och Niall.
  "Since Harry is extremly boring, and kinda stuck on the other side of that desk", började Niall att säga samtidigt som han vände sin blick emot mig. "Would you like to dance?" Han höll fram en öppen hand emot mig och log gulligt.
  Jag slängde en snabb blick emot Harry, som varken såg ut att ogilla eller gilla idéen. "Well, it would be rude to turn down the birthday boy, wouldn't it?", frågade jag och log emot Niall, samtidigt som jag hoppade ner ifrån min stol och tog hans hand.
  "Oh yes, it would", höll Niall med och vi började båda gå ut mot dansgolvet.
  När vi kom ut bland allt dansande folk stannade Niall upp och placerade båda sina händer på mina höfter i ett löst grepp. Jag lade handlederna över hans axlar och tack vare mina klackar var jag inte alls mycket kortare än honom. "So, what was it? Twenty?", frågade jag och hade för mig att det var det Harry sagt att Niall fyllde.
  "Nineteen", sa han. "Atleast for about another half an hour."
  "Your last half hour as a teen. Enjoy it", sa jag och vi både började röra oss i takt till musiken.
  "So how old are you?", frågade Niall nyfiket.
  "Seventeen", svarade jag och kom återigen att tänka på att jag inte hade någon aning om hur gammal Harry var. "How old is Harry?"
  "He haven't even told you his age?", frågade Niall en aning förvånat.
  Jag skakade på huvudet och tittade över axeln, på Harry som till min förvåningen redan hade ögonen fästa på mig. Så fort våra blickar möttes vände jag tillbaka min emot Niall. "We don't really talk about him much", erkände jag.
  "He's nineteen", informerade Niall då.
  Vi dansade hela låten ut, och även nästan hela nästa låt innan Zayn och en väldigt blond tjej var framme vid oss och avbröt dansen.
  "Cassie, hi. I haven't seen you in a awhile", sa Zayn och öppnade armarna för en kram. Jag släppte Niall och kramade om Zayn.
  "Yeah, time flies", sa jag och backade undan lite efter kramen.
  "It sure does", höll Zayn med. Sedan verkade han komma på att jag inte hade någon aning om vem tjejen bredvid honom var. "Oh right. Cassie, this is my girlfriend, Perrie. And Perrie, this is Cassie that I told you about."
  Jaha, ännu en som hade hört om mig. "Hi", log jag och höll fram min hand emot Perrie.
  "Nice to meet you", log hon och skakade min hand.
  "Niall, would you mind if I stole her from you for a dance?", frågade Zayn och växlade blicken mellan mig och Niall, som skakade på huvudet.
  "She's not mine to steal from", konstaterade han menande och Zayn skrattade kort.
  "Harry doesn't have a choice", sa Zayn samtidigt som han höll fram ena handen emot mig.
  "I'm not Harry's to steal from, either", sa jag, vilket fick både Zayn och Niall att skratta lite, samtidigt som jag tog Zayn's hand. Jag hade ingenting emot att dansa med honom.
  "Perrie?", sa Niall frågande och log emot Zayn's tjej, som nickade bekräftande och tog Naill's hand för att dansa med honom.
  Zayn's händer dök upp vid mina höfter och jag knäppte mina händer bakom hans nacke. "So, how are you holding up?", frågade han när vi båda började dansa till musiken.
  "I'm fine", log jag automatiskt. Jag hade blivit van vid att svara på den frågan nu, men Zayn verkade genomskåda mig.
  "You can be honest with me, you know", sa han och gav mig en menande blick.
  Jag suckade tungt och lät blicken vandra över allt folk som omringade oss. "I don't know", erkände jag efter ett tag. "I feel kinda lost most of the time, but then there are moments when I actually feel fine. When I can smile and mean it." Min blick fastnade på Harry, som nu hällde upp sprit i glas, åt folk som väntade.
  "Moments with Harry?", frågade Zayn, som förmodligen såg vart jag tittade.
  Jag tittade upp i Zayns mörka ögon och nickade. "Almost every single one is with him", bekräftade jag tyst.
  "I think that's good. Remember that night when I carried you back inside?", frågade han och jag nickade genast.
  "Yeah. You told me that Harry wasn't good for me, or something like that", mindes jag.
  "Right", höll Zayn med. "I'm starting to think that maybe I was wrong. I feel like I might have given you doubts about him, but what happened to Jennie wasn't his fault at all, so I don't know what I was so worried about."
  "Wait, what? Who?", frågade jag oförstående, när jag inte alls hängde med i vad han snackade om.
  "Jennie", upprepade han och sedan satte sig ånger i hans blick. "Oh my god. You two haven't talked about that!", sa han och såg nästan lite panikslagen ut. "I.. Is there any chance we could just forget what I just said?"
  Jag höjde ögonbrynen och stannade upp i dansen. "Zayn, who is Jennie?", frågade jag ängsligt. Hans reaktion tydde på att han just avslöjat någonting rätt hemligt.
  Zayn skakade på huvudet och släppte sitt grepp om mina höfter. "I can't talk about her. I'm sorry I brought it up. I really thought Harry had mentioned it all."
  Jag visste inte vad jag skulle säga, men jag visste att jag ville veta vem Jennie var. Zayn verkade dock inte vara villig att avslöja något mer, och jag undrade om Harry skulle svara om jag frågade honom. "Okay, ehm. It's fine. Let's go find Niall, shall we? It's midnight soon", sa jag och försökte tränga undan namnet Jennie ur mina tankar för tillfället.
  "Yeah", höll Zayn med.
  Det tog inte länge förrän vi fick syn på Niall och Perrie, som dansade och skrattade. "It's midnight soon", påminde Zayn de när vi kom fram.
  "Oh, we need to have a toast for Niall", sa Perrie glatt och slutade dansa. Vi alla fyra banade oss väg fram till baren och Harry, där även Louis och Liam befann sig.
  "I have shots for all of us", sa Harry och jag såg sex små glas med genomskinligt innehåll, och ett likadant glas fast med mörkt innehåll. Harry snappade upp min blick och log. "Coke for Liam", förklarade han samtidigt som vi alla plockade upp varsitt av de små glasen.
  "You don't drink?", frågade jag och tittade på Liam, som tog glaset med Cola.
  "Tonight I don't", log han. "I'm driving", lade han till.
  Jag gillade redan Liam. Efter det lilla jag pratat med honom verkade han redan som en toppen kille, precis som de tre andra av Harrys närmaste vänner. Han såg ju bra ut också, precis som de andra.
  "Happy birthday, then, Nialler", sa Harry plötsligt och vi alla vände blicken emot klockan på väggen bakom baren. Den var 12 nu.
  "For Niall, a grown up man", flinade Zayn och höjde sitt glas.
  "Only the beard is missing now", skämtade Louis när vi alla höjde våra glas efter Zayn.
  "Yeah yeah, thanks guys", skrattade Niall innan vi alla drog i oss glasens innehåll och sedan blev det kramkalas, när alla skulle ge Niall en grattis kram var.
  När det slutligen var min tur att krama om honom lade armarna om hans nacke och ställde mig lite på tå. "Happy birthday", sa jag tyst och kände hur hans armar slöts runt min midja.
  "Thank you, Cassie", svarade han emot mitt öra. Jag sjönk ner på hälarna igen och släppte Niall, samtidigt som jag såg Harry iaktta mig med spända käkar.
  Nialls armar försvann från mig och jag lutade mig emot bardisken för att komma närmare Harry. "Hey, do you wanna dance?", frågade jag och bet mig lite osäkert i underläppen.
  Harry, som fortfarande höll i en vodka flaska, tog en klunk ur den innan han ställde ifrån sig den och kom runt bänken. Han tog min ena hand och ledde ut mig till dansgolvet. Han snubblade till lite innan han vände sig emot mig.
  "Did someone have to much to drink?", frågade jag och höll tillbaka ett litet fnitter.
  Harry tog ett fast grepp om min midja och drog mig hastigt emot sin egen kropp. Jag stönade förvånat till, men placerade sedan mina händer över hans axlar. "I had to do something while I watched you dance with all my friends", sa han började röra sig i takt till den långsamma låten som spelades.
  "Two of them..", rättade jag honom mumlande.
  "That's two more than it should be", sa Harry strävt och såg mig rakt i ögonen. Hans gröna ögon var en aning blanka från alkoholen, men det gjorde de inte mindre fina.
  "We only danced, it's not a big deal", sa jag och pressade sedan samman läpparna till ett sträck. Jag tänkte på Zayn och Nialls lilla konversation tidigare, och sättet som de båda hade skrattat på när jag sa att jag inte var Harrys att stjäla från.
  "I don't like it", sa han kort.
  "I-I'm..", började jag, men skakade sedan på huvudet. "You know, you don't have to like it. I don't belong to anybody, and even if I did, dancing with people still wouldn't be a crime."
  Harrys grepp om mina höfter hårdnade och han i princip pressade mig emot sin egen kropp. "I still don't like you close to anyone that isn't me", sa han, nu i en lägre röst, samtidigt som han lutade sig fram och gav mig en kyss på kinden, och sedan flera på min hals.
  "Hmm..", mumlade jag lutade huvudet lite åt sidan får att ge honom tillgång till mer hud, innan jag kontrollerade mig själv och istället placerade handflatorna mot Harry's bröst och knuffade undan honom en aning, bara så att jag kunde se honom i ögonen. "Are you jealous?", frågade jag med ett litet flin.
  Harry muttrade ett nej, innan hans händer flyttade sig ifrån mina höfter och istället knäpptes ihop bakom min rygg. "I just don't like people touching what's mine."
  Jag höjde ögonbrynen och tittade upp på honom. Att höra Harry säga så fick det att bubbla i magen på mig, och mitt hjärta slog så hårt så att man förmodligen såg hur min bröstkorg bultade, men samtidigt gillade jag det inte. Han fick det att låta som att han ägde mig. "I'm not yours", sa jag allvarligt.
  "No?", ifrågasatte Harry och såg på mig under höjda ögonbryn. Han släppte min midja och använde båda sina händer som handbojor runt mina handleder. Han förde ner mina händer så att de vilade längs med min kropp i en naturlig position. Sedan böjde han sig fram och började ge min hals små kyssar, innan han plötsligt hade en bit av min hud mellan sina läppar och sög hårt.
  Det gjorde ont, men det var samtidigt skönt på något konstigt sätt. Jag hatade det, men samtidigt älskade jag det. Dock var jag tvungen att få honom att sluta. Han kunde inte tro att jag var någon sorts leksak. "Harry, stop!", sa jag in i hans öra och försökte att höja mina händer för att putta undan honom, men de var helt fast i Harrys järngrepp.
  Det tog dock inte många fler sekunder innan Harry rätade på sig och släppte min ena hand, för att höja sin egen till min hals och stryka med fingertopparna över punkten som förmodligen var röd/blå nu. "How about now?", frågade han och såg nöjd ut över sitt verk.
  Jag slet åt mig den handen han fortfarande höll i och lyckades faktiskt komma lös nu - förmodligen hade han lättat på sitt grepp - innan jag drog fram håret så att det dolde min hals. "I'm not some toy that you can wright your name on, and then think that I belong to you", klargjorde jag skarpt.
  "You're doing a great job, you know", sa Harry och lade sina händer på min rumpa, och drog mig intill sig själv för att börja dansa igen.
  "What are you talking about now?", suckade jag och kupade händerna om hans nacke.
  "I'm sure everyone else in here are buying you're little act", sa han och log snett. "But you can try to act cool as much as you want. I know that deep inside, you want me, just as much as I want you", viskade han och böjde sitt huvud ner emot mitt, så att våra pannor lutade emot varandra.
  Jag svalde hårt och såg in i de gröna, ärliga ögonen. Han ljög inte. Hans ord tillhörde inte något spel, det såg jag på honom. Han menade det. Han ville ha mig.
  Utan att bry mig om någonting annat ställde jag mig på tå och placerade mina läppar emot Harrys. Han var snabb med att besvara kyssen och flytta ena handen till min rygg där han höll mig emot sin kropp, och andra handen upp till mitt ansikte där han kupade den om min kind. Mina händer letade sig upp till Harry's hår där jag lät fingrarna skingra på lockarna innan jag greppade i de.
  När låten som spelades i högtalarna tog slut, avbröt jag även kyssen. "You're drunk", konstaterade jag och klappade Harry på axeln, med ett vänligt leende på läpparna. Dock visste jag att det där inte hade varit något fylle snack.
  Harry himlade, lade ena armen om min midja och började gå tillbaka mot baren. "Drunk or not, I still know what I want", sa han utan att kolla på mig, och jag svarade inte, men jag lutade huvudet emot Harry's axel och kände ett leende växa fram på mina läppar.

 

 

  Resten av kvällen flöt på både snabbt och roligt. Liam och Harry turades om att vara bartender, så jag hann dansa rätt många låtar med Harry, och även några med Liam och Niall. Zayn spenderade mestadels av sin tid på dansgolvet tillsammans med Perrie, och Louis var med någon tjej med brunt hår som jag fått lära mig hette Eleanor och var hans flickvän.
  Jag strök undan håret från ansiktet där det hade klibbat fast. "God, it's hot in here", klagade jag och hörde själv att jag var andfådd efter allt dansande.
  Niall, som stod framför mig, nickade och blickade emot utgången. "I think we need some fresh air", sa han och jag höll genast med.
  Vi båda tog oss ut i den mörka natten och jag drog in ett djupt andetag av den friska, svala luften. "Do you know what time it is?", frågade jag och lutade mig emot tegelväggen bakom mig.
  Niall lirkade upp en mobil ifrån sin jeansficka. "Almost three", svarade han innan han lade ner den igen.
  Jag nickade lite, lutade bak huvudet emot den hårda väggen och slöt ögonen. Alkoholen hade börjat ta över inuti mig nu. Det snurrade runt i huvudet och mina ben kändes inte riktigt pålitliga.
  "Are you okay?", frågade Niall efter ett tag, och jag öppnade sakta ögonen igen.
  "Yeah, a little dizzy, but it's fine", lovade jag. "Let's go back inside", lade jag sedan till, och hann inte ta mer än ett steg emot dörren innan jag snubblade. Tack och lov var Niall snabbt där och hindrade mig från att ramla helt.
  "These damn heels", klagade jag och hörde hur Niall skrattade.
  "Yeah, it has nothing to do with that dizziness", kommenterade han och jag fnittrade barnsligt åt honom.
  "Nothing at all", bekräftade jag och sedan gick vi båda in igen, skrattandes, och Niall med ena handen om min midja.
  När vi kom in igen såg jag Harry bakom baren. Han pratade med några tjejer, samtidigt som han blandade drinkar åt de. "I'm gonna go take another drink", sa jag och log emot Niall.
  "Not that you need it, but I anit gonna stop you", sa Niall släppte mig. "Just don't drink way too much", lade han till och gav mig en vänskaplig - hoppades jag - klapp på rumpan när han gick iväg.
  Jag tog mig fram emellan alla varma, flåsande, dansande kroppar och slog mig ner på en av barstolarna. "Hey you", log jag och tittade på Harry.
  Harry plockade fram ett glas och fyllde det med något, innan han räckte fram det till mig. "Hi", sa han sedan.
  Jag tog glaset och smuttade lite på innehållet, som i princip inte smakade någonting alls. "Harry, this is water", informerade jag missnöjt.
  "I know that", sa han, som om jag just dumförklarat honom. "Drink up!"
  Jag suckade, men gjorde som han sa och drack upp vattnet. Han hade rätt, jag behövde nog få i mig något annat än alkohol. Dock verkade han själv också behöva det, för hans tidigare blanka ögon var nu rejält rödkantade.
  "So, I heard most girls think the bartender in this place is ridiculously hot", sa han och lutade sig emot bänken, så att han kom närmare mig.
  Jag höjde ögonbrynen och ställde ifrån mig mitt glas. "Really? I didn't notice", sa jag nonchalant. "I guess I'm not like most girls", lade jag till.
  "Good", sa Harry och rätade på sig igen, för att gå och servera två killar som kom fram till baren. "'Cause I don't want most girls", lade han till och blinkade med ena ögat emot mig innan han gick iväg till killarna. Jag satt kvar på min plats med fjärilar i magen och granskade Harry medan han jobbade.
  Efter ytterligare någon timme hade nog i alla fall hälften av allt folk begett sig hemåt, och jag och Harry var på väg att göra detsamma. Vi hade sagt hejdå till de andra och återigen grattat Niall, och nu gick vi ut ur lokalen. Harry, som vid det här tillfället var mycket mer påverkad än jag var, gick fram till sin bil och låste upp den.

  "Harry, what are you doing?", frågade jag och ställde mig mellan honom och förardörren.

  "I'm taking you home, of course."
  Jag skrattade och skakade på huvudet. "We'll take a cab, you can't drive", sa jag och började gå emot vägen, men Harry höll ut sin arm framför mig och hindrade mig från att gå.
  "Fuck, you're hot tonight, Cassie", sa han och kom närmare mig, samtidigt som han placerade handflatorna emot bildörren på varsin sida om mig, så att jag var fast mellan Harry och bilen.

  Jag visste inte alls vad jag skulle säga, så jag var tyst. Harry såg ner på mig med ögon som nästan tindrade med lust och hans ena hand flyttades snart till mitt ansikte. "You know, Robert has to be out of his mind, if he lets go of someone like you", sa han lågt.

  "If we're gonna talk about Rob, can we please save that for a moment when we're sober?", frågade jag och försökte att gå därifrån, men Harry flyttade sina händer till mina höfter och höll mig på plats emot bilen.

  "No, I mean it Cassie. I might be drunk, but I'm not blind", sa han seriöst. "You're so..", han tystnade och verkade söka efter rätt ord. "You're so small, and cute, and vulnerable. And so sexy." De tre sista orden viskade han innan han kysste mig. Jag var rätt tagen av vad han just sagt. Visst, han var full, men det var jag också och att höra honom prata om mig på det där sättet gjorde att jag ville slänga mig runt hans hals och aldrig släppa taget.

  Medan kyssarna blev intensivare flyttade Harry sig lite, öppnade dörren till baksätet och nästa sekund lutade han sig fram, in i bilen, så att jag blev tvungen att lägga mig på det svala skinnsätet. Harry följde med ner i rörelsen och drog igen dörren efter sig.

  Hela min kropp fylldes med spänning när Harrys läppar hittade mina igen. Han stödde sin ena arm emot sätet, just bredvid mitt huvudet, men hade ändå en del vikt emot mig. Det tog inte länge förrän Harrys tunga tiggde om att få komma in i min mun och jag särade osäkert på läpparna. Det faktum att vi var i en bil, på en allmän parkering gjorde att situationen blev väldigt obekväm när Harrys hand smekte upp längs med utsidan av mitt lår, och sedan upp över höften till magen. Klännigen följde med hans hand och lämnade mina svarta spetstrosor fullt synliga, både för Harry och för personer som möjligtvis skulle kunna passera utanför bilen.

  Jag vred mig besvärat under Harry och försökte förgäves få ner klänningen igen. Harrys hand var ivägen och gjorde den handlingen omöjlig. "Harry, come on. We're in a car", mumlade jag samtidigt som jag vred mitt ansikte åt sidan så att kyssen avbröts.

  "I don't mind", sa Harry innan han återgick till att kyssa mig, men inte på munnen nu utan på halsen.

  "But I do!", sa jag snabbt och försökte knuffa honom till en sittande position, men han lät sig inte rubbas.

  "Don't be so foolish. It's not you're a virgin, right?", frågade han, totalt obrydd om att jag just hade gjort klart för honom att jag inte ville ta det längre än vi redan gjort. Sättet han för bara några minuter hade tittat på mig var helt borta när han nu höjde huvudet och såg ner på mig. Hans ögon var inte alls lika öppna och ärliga, utan bara fyllda med mörk lust.

  "Not that it's any of your buisness, but no. I'm not a virgin", sa jag och försökte kräla mig upp så att jag satt emot dörren som var bakom mig.

  "Then I see no problem", sa han och försökte med endast en hand att få upp klänningen längre, förmodligen få av den helt.

  "Stop!", utbrast jag då högt. "Can't you see that I don't wanna do this?", frågade jag frustrerat och lyckades utan att kolla bakom mig fumla upp dörren och sedan lirka mig ut från min plats under Harry. Snabbt drog jag ner klänningen igen och klev ur bilen.

  "Cassie, come on. I didn't mean to push you", sa Harry samtidigt som han tumlade efter mig ut ur bilen.

  Jag höjde ögonbrynen och fnös irriterat. "Doesn't matter", sa jag och skakade på huvudet. "I'll take a cab."

  "No. Liam can drive us", försökte Harry och lade ena armen över mina axlar. Om det var för att hålla balansen eller för att han ville vara nära mig visste jag inte riktigt. Möjligtvis både och, för han verkade vara riktigt full faktiskt.

  Jag föste bort hans arm och skakade på huvudet. "Just go away, Harry."

  "Look, I'm sorry. Whatever I did wrong, I'm sorry", sa han, och jag hörde att han började bli irriterad. "I just can't see what the problem is. You've done it before, I've done it before. Easy peasy."

  Jag spände blicken i honom och knöt nävarna för att kontrollera mina känslor. "No, it's not easy peasy. It used to be. Sex always was easy to me. Just a fun thing, you know. But everything has changed now. All my feelings has changed. I feel more. Since Alexa died I care too much, and I feel too much. I..", jag tystnade och kände hur jag rodnade åt orden jag ännu inte hade uttalat. "I haven't slept with anybody since she passed away, and I'm scared, okay? I'm scared of what I'm gonna feel, and you clearly don't care that much about stuff like that. You're just doing you're thing, and then you never think of it again.. That's not how it's gonna be for me. I'm gonna think of it, a lot. And I don't want it to happen in a car, when you're probably too drunk to even remember it in the morning."

  Med de orden, och tårar i ögonen, vände jag mig om och gick därifrån, och Harry gjorde ingenting för att stoppa mig.


När jag hade frågestunden fick jag en fråga om vem jag gillade mest av karaktärerna i min novell, och då blev jag nyfiken. Så nu frågar jag er alla:

Vem är din favoritkaraktär i min novell, och varför?

 

Edit; Oj. Herrejävlar vad långt det blev. Förlåt om det vart jobbigt att läsa. Inte meningen, jag fastnade i skrivandet lite också flöt det liksom på.... o.o

Kommenterat av My (1D Novell)

För det första.. Meeer sånnahär långa delar! Åh detta kapitel var så spännande, bra, känslosamt och bäst på samma gång. Finner inga ord, ärligt. Du är så otroligt begåvad. Åh jag älskar hur Harry är mot henne även om det gick lite snett i slutet, men hoppas han fixar det i nästa för hatar när dom bråkar, haha. Undra vem hon Jennie är, säkert ett dumt ex som krossat Harrys hjärta förut.

Min favoritkaraktär är helt klart Cassie eller Harry, eller dom tillsammans såklart ;) haha. Men Liam strålade som aldrig förr i denna delen också å det var verkligen kul att då läsa om de andra oxå, speciellt Eleanor å Perrie, hihi :D
Åh, måste sluta vara så himla känslig på kvällarna. Helt sjukt?
Iaf, Hoppas du får en UNDERBAR jul! Godjul å jag hoppas nästa del kommer snaaart :D<3

Svar: Åååh, vilket jävla leende du satte på mina läppar nu! Blev ju nästan tårögd, vet inte ens varför. Det är bara så himla underbart att höra att det jag skriver faktiskt berör någon. :')
Tack, verkligen. Du är så otroligt fin My. Älskar dina kommentarer. ALLA. Sluta aldrig! <3
Det är det här som ger mig motivation till att fortsätta skriva. Måste sätta mig och börja på nästa del nu, för jag blev så skrivsugen att läsa att du gillade det.
Och hoppas du också får en toppen jul! :)
One D Tales

2013-12-24, 00:48:41
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Inte alls för lång. Det var en jättebra del och jag blir helt fast när jag läser din novell. Det ligger en viss spänning över den hela tiden som gör att man bara vill läsa mer och sen att delen är lång är bara en bonus.

Min favorit karaktär är helt klart Cassie och Harry..Jag älskar hur Harry är den mjuka fina personen samtidigt som han är lite badboy och all cred till dig som skriver det så bra, hur du hela tiden lyckas beskriva honom så perfekt som du gör. Nej jag älskar din novell, handlingen och sättet du skriver på. Det är en av de tre bästa jag läser!

Svar: Åh, tack så sjukt mycket! Vad kunde vara en bättre start på julafton än att vakna och få läsa detta. Jag blir så otroligt glad!
One D Tales

2013-12-24, 10:32:55
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Bella

Be inte om ursäkt för långa delar, det är som att en lärare ber om ursäkt för att den ger eleven ett A i betyg! Haha, kanske lite konstig gemförelse men jag hoppas att du fattade poängen... :) Jag vet faktiskt inte vem min favortit karaktär är.. Men antagligen Cassie, som verkar vara en väldigt stark karaktär eller Fred som är allmänt gullig.
Önskar dig en god jul och ett gott nytt år, ifall jag skulle glömma att önska dig det senare... Så God jul och ett gott nytt år!!! ;)

Svar: Hehe, tänkte bara att det kanske blir jobbigt att läsa om det blir allt för lång, men det verkade ändå uppskattas. :)Och tack så mycket. God jul och gott nytt år på dig också! :D
One D Tales

2013-12-24, 14:05:06
Kommenterat av Hej

Din novell är min absoluta favorit novell!!! :)) ja älskar hur du skriver Harrys personlighet, men jag tror att Cassie är min favorit karaktär:) jag längtar till nästa del.... Hoppas du skriver den snart, spricker av längtan. Jag ÄLSKAR långa kapitel!!:):):) God Jul i efter hand och Gått nytt år<3

Svar: Vad roligt att höra. Tack! Jag försöker verkligen få till det med Harrys personlighet. Det är lite knepigt, eftersom jag vill reflektera hur jag uppfattar honom som person i verkligheten och samtidigt som jag behöver lite badass attityd för att det ska funka bra med handlingen osv. Haha, men verkar som att jag har lyckats hyfsat i alla fall eftersom alla bara säger positiva saker om honom. :D
One D Tales

2013-12-25, 19:23:24
Kommenterat av Ida

Det här är så fantastiskt bra!!! Snälla fortsätt!!!

Svar: Åh, tack söta du! Jag ska.. jag håller på. Vi får se när jag lyckas få klart del 31.
One D Tales

2013-12-26, 18:07:01
Kommenterat av Matilda

Så fantastiskt! Harrys ord, deras kyss, harrys knasiga personlighet, bara afgigadkdudndj

Den här novellen kan inte va easy peasy, den är för bra för att va sann :)

Åh jag bara älskar Harry. Fastän jag inte alls är tuff och so on, så på nåt sätt är han jvligt fascinerande. En tuff, men samtidiggt schysst men all too much skinn på näsan. Grym är han, tycker han är skitcool ;)

Svar: Åååh, tack! Det är så underbart att få läsa sådana här kommentarer. Ingenting är roligare än att få höra att folk faktiskt gillar det jag skriver, för det är verkligen inte easy peasy att att få ihop de här delarna på rätt sätt. Men hittills verkar ni vara nöjda i alla fall. :D
One D Tales

2013-12-29, 10:03:37
URL/Bloggadress http://matildasavelind.blogg.se
Kommenterat av Matilda

Sv: Du är så grymt begåVad, så för dig verkar det vara easy peasy^^

Svar: Haha aww! Tack. :')
One D Tales

2013-12-29, 13:40:43
URL/Bloggadress http://matildasavelind.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: