Summer love - Del 50

27 Juni 2013, 14:37
Tidigare:
"Remember when I said I wasn't ready to let someone in for the moment?" frågade hon och såg plötsligt allvarligt på mig. Jag nickade och väntade på hennes fortsättning.
"I was so wrong.
 
 
~ Natasha's perspektiv ~
 
Jag vände på mig och försökte lista ut vart ljudet som hade väckt mig kom ifrån. Snart insåg jag att det var knackningar och jag förstod verkligen inte vem som skulle knacka på min hotelldörr tidigt på morgonen. Städerskan kom väl aldrig förrän senare på dagen vad jag kom ihåg. När jag sedan öppnade ögonen var det ju inte alls hotellrummet jag såg, utan Harry och Louis vardagsrum. Juste, nu kom jag ihåg föregående kvällen. Den hade verkligen varit perfekt.

Efter att filmen hade tagit slut hade jag och Harry bara legat i soffan ganska länge och pratat och myst en hel del. Sedan måste jag ha somnat för jag kom varken ihåg att Louis hade kommit hem eller att jag hade fått täcket som jag nu låg under. Nu knackade det på dörren igen och jag hade redan hunnit glömma bort att någon väntade på att få komma in. Men varför öppnade ingen av killarna dörren då? Jag reste mig upp och såg en lapp som låg på bordet.
 
| I'm sorry.. I really had to go earlier to the studio with Lou. Paul called us. You can take any food you want from the kitchen and yeah, just make it feel like you're home. There is a key in my jacket, lock the door and take it with you when you leave. Yesterday was amazing! See you at 9. |

Jag log brett och såg på klockan. Den var snart åtta, alltså var det en timme kvar tills jag började jobba och på så sätt fick träffa Harry igen. Ett litet lyckorus gick igenom mig bara jag tänkte honom. Sedan hördes ännu några knackningar på dörren - hårdare och snabbare den här gången. Jag tassade ut till hallen och ställe mig på tå framför kikhålet. Det var Karen som stod utanför med en otålig min.
"Let me in, Natasha. I know you're there" sa hon och korsade armarna över bröstet. Jag vred om låset och öppnade dörren.
"Harry isn't here" informerade jag och backade in lite så att hon fick plats i hallen. Karens hår var lockat och hon hade på sig en blommig, väldigt somrig klänning.
"I know, I'm here to drive you to work" svarade hon och kom in. Hon stängde dörren efter sig och gick vidare in i lägenheten.
"Oh, that's kind of you.. but you don't have to" sa jag lite förvånat och gick in köket. Jag behövde äta något.
"According to Harry I kinda have to" sa hon och log mot mig. "But I don't mind" lade hon sedan till när hon såg min besvärade blick. Jag tänkte säga emot, men orkade inte just nu. Ville hon köra mig så kunde jag ju lika gärna ta emot lite skjuts.
"I just need to eat something first" förklarade jag och öppnade kylen.
"Or.. we could buy coffee and a sandwitch in the city?" föreslog Karen och jag såg på henne lite fundersamt innan jag nickade.
"Yeah, okay" höll jag med och stängde kylen igen.
 
Tio minuter senare satt vi nere i Karens bil på väg in mot stan för att ta en fika tillsammans. Jag hade varit lite orolig för att det skulle bli en pinsam tystnad, men så blev det inte. Karen hade på radion på hög volym och satt och sjöng med till låten som spelades. Jag kunde den inte riktigt, men i refrängen sjöng jag också dom meningarna jag hade hunnit snappa upp.
"I'm glad you're not a famous singer you too, because I feel so crappy when I'm singing with Harry" skrattade Karen när låten tog slut och en kvinnlig röst började prata. "Not that I mean you are a bad singer, I just.."
"I get it. His voice is fantastic" avbröt jag och log brett. Karen verkade faktiskt inte alls vara den personen jag hade trott först. Hon var bara väldigt rak på sak och därav hade jag nog fått väldigt fel uppfattning till en början.
 
~ Niall's perspektiv ~

"Okay, you are free now until nine" sa Paul och gick iväg mot sitt kontor. Han hade ringt oss i morse och talat om att han hade bokat ett tidigt möte med någon kille som pratade om turnéer och sådant. Nu hade mötet just tagit slut och vi var påväg tillbaka till vårt rum.
"I'm so tired" klagade jag och det sista ordet drunknade i en gäspning.
"You're not alone about that" konstaterade Harry och vi alla sjönk ner i soffan och fåtöljerna så fort vi kom in till rummet.
"You see, Harry had a very long night yesterday" sa Louis och flinade retsamt, samtidigt som Harry skakade på huvudet och skrattade lite.
"Oh no, did you..?" frågade Zayn nyfiket och såg frågande på Harry. Vi alla förstod nog vad dom osagda orden betydde.
"No, no!" sa Harry och verkade lite besvärad över ämnet.
"But she stayed over" informerade Louis snabbt och flinade överlägset.
"And what did you and El do last night?" frågade Harry och i ett försök att byte samtalsämne.
"Oh please, Louis and Eleanor are oldschool. You and Nat are fresh meat, much funnier" konstaterade jag och Harry gav ifrån sig en suck.
"But seriously, how does it go with her?" frågade Liam och såg på Harry, som verkade uppskatta den första seriösa frågan.
"Good" svarade han och ett leende bildades snabbt på hans läppar. "Great actually. I really like her."
"Yeah, I can tell" sa Zayn leende. "That isn't the smile we're used to see on your lips" lade han till för att förklara sina ord lite. Det var sant. Så fort vi nämnde Natasha såg man på Harry att han verkligen kände något speciellt för henne, och när hon var i närheten var det ännu tydligare.
 
Vår konversation avbröts utav att dörren öppnades och Natasha kom in med en kaffe mugg i handen och en svart skinnväska över axeln. Hon hade samma söta blus som igår och håret var lite smått lockigt. Hon såg helt klart bra ut, det gjorde hon.
"Hi" sa hon glatt och lade ifrån sig väskan på en stol.
"Speaking of the princess" sa Louis och flinade lite mot Nat, som frågande såg på honom medan en lätt rodnad spred sig i hennes ansikte. Dock släppte hon det snabbt och vände blicken mot Harry med ett litet leende som såg ganska kontrollerat ut. Jag fick en känsla av att det skulle ha varit mycket bredare om inte vi andra hade varit där.
"Hey there" log Harry och Natasha gick fram till honom där han satt i den ena fåtöljen. Hon gav honom en kram och satte sig sedan på fåtöljens armstöd.
"Coffee?" frågade hon och höll fram sin mugg mot Harry. "I don't want anymore" lade hon till och Harry tog emot muggen och drack lite av innehållet.
 
Vi satt där och pratade om lite allt möjligt tills klockan blev nio och Paul kom in. Det var dags för oss att släppa vår stora nyhet som dom flesta fansen hade väntat på i några dagar nu, sedan vi hade skrivit på twitter att vi hade en nyhet att berätta. Nu skulle vi fixa en kort video och tala om för dom att Little Things skulle släppas om bara en och en halv vecka.
"Niall, tweet a link to the video" sa Harry när det var säkert att videon var uppe på youtube. Jag nickade och tog upp min mobil.
 
|| It's the day for our big announcement, so here we go! ||
 
Jag lade till länken till videon och postade tweeten. Det tog inte länge innan det ramlade in extremt många svar och retweets.
"Here comes the chaos" skrattade jag och läste några av kommentarerna.
"What are they saying?" frågade Zayn och alla dom andra tittade nyfiket på mig.
"Charlie says; Oh my god I can't wait! I'm sure it'll be epic and omg, I'm totally freaking out!" läste jag upp och fortsatte kolla på dom andra svaren.
"And listen to this one; So excited to hear it! And Niall, I love you. You've really changed my life in a good way. Thank's for that." Ett brett leende spred sig på mina läppar. Det var verkligen underbart att läsa fansen underbara tweets.
"That's so sweet. You have to answer her!" sa Natasha och log brett.
"Yeah, I should do that" höll jag med och tryckte på svara.
 
|| I hope you'll like it! I love you too sweetie. And thank you too, for supporting and loving! xx ||
 

"You probably just caused that girl a heart attack" konstaterade Natasha med ett kort skratt. "My friend is crazy about you and I can't even imagine her reaction if any of you boys would've wrote that to her.. I just guess this girl is the same" förklarade hon.
"Your friend has twitter?" frågade Louis och såg på Nat, som nickade.
"Why?" frågade hon och satte sig på kanten av bordet bakom sig.
"What's her name?" frågade han och tog upp sin mobil från fickan.
"Sophie" svarade Natasha och Louis såg på henne med en menande blick.
"Her name on twitter" förtydligade han och först nu verkade hon förstå vad han tänkte göra.
"Oh, nono. I didn't mean that you had to write to her!" sa hon och skakade på huvudet.
"I know. But I want to" sa Louis och log lite. "So what's her name?" frågade han igen.
 
Natasha tvekade en stund, innan hon gav Louis sin kompis twitternamn. Det verkade inte riktigt som om hon ville att han skulle skriva till henne, av någon anledning och Harry verkade märka det också.
"Louis, maybe you shouldn't.." sa han och sneglade mot Natasha, som bet sig i läppen.
"What, why?" frågade Louis oförstående och såg på Harry som inte verkade veta vad han skulle säga. Uppenbarligen visste han varför Natasha tvekade.
"It's okay. You can write to her" sa Nat efter en liten stund och Harry såg skeptiskt på henne, men hon gav honom en kort nick och ett litet leende. "It's okay" upprepade hon.
 
"What are you writing?" frågade Natasha nyfiket när Louis knappade på sin telefon.
"Wait" sa han och skrev lite till. "She had a tweet that said 'I hate knowing that I'll probably never meet the only people that I really really wanna meet in life' so I replied; 'Oh, don't give up on your dream sweetie. I didn't, and see where that brought me. Keep hoping! xx" sa Louis och såg på Natasha som nickade.
"I would love to see her face when she reads that" konstaterade hon och log lite.
En riktigt tråkig del var det här, i alla fall att skriva. Men den behövdes för att jag ska komma til nästa då jag har en sak planerad.. Hehe!
 
Imorgon på morgonen kommer jag åka bort och komma hem sent på söndagen, men vi får se om jag kan fixa en eller två tidsinställda delar tills dess. Förhoppningsvis hinner jag med det.
Kommenterat av Linnéa

Sv. Vad kul :) Om du mejlar mig på [email protected] så skall du få ett formulär att fylla i, så jag får en veta hur du vill att designen skall se ut.

2013-06-27, 19:11:43
URL/Bloggadress http://girlathome.blogg.se/
Kommenterat av My (1D Novell)

så himla bra! du är alltid såå duktig och älskar denna novell verkligen! så himla bra att de är längre nu å allt.. sen så var den inte alls tråkig, den kan inte ens bli tråkig! :D

2013-06-27, 20:38:00
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jag skulle ju gråta och skrika av lycka om jag fick en sån tweet!

Svar: Haha jag med! :')
One D Tales

2013-06-27, 22:04:55
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av sandra

såå bra novell, men ärligt när ska harry och natasha ha sex? ahahahahhaahha

2013-06-27, 22:43:21
Kommenterat av Sofia

Åh, gud jag har missat fyra delar nu..!
Jag har inte så mycket tid för datorn nu..

2013-06-28, 01:53:42
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: