Summer love - Del 30

14 Maj 2013, 19:47
Tidigare:
Sedan kom Harry tillbaka med ett par beige byxor med låg gren och ett linne som hängde löst över axlarna. Jag som hade trott en t-shirt var det klart snyggaste han kunde ha på sig, men det här var snyggare. Mycket snyggare.
”Oh, hello honey” sa Louis och placerade en enkel kyss på Harrys kind. När jag såg Harrys förvånade och oförstående blick fnissade jag till och när Louis sedan började skratta ordentligt gjorde jag också det.
 
~ Natasha’s perspektiv ~

Dagen på jobbet gick riktigt fort och vi hann med mycket mer än planerat. Detta resulterade i att Paul gav oss ledigt dagen där på - fredagen. En till bra sak med att vi var igång och gjorde något hela dagen var att jag var sysselsatt. Jag hade inte tid att tänka och gräma mig över Sophie hela dagen, vilket jag antagligen hade gjort annars. Dom tillfällen då jag gjorde enkla saker som att fixa kaffe och sådant var det endast mina händer som var sysselsatta och inte huvudet, men då var alltid Harry i närheten vilket gjorde att mina tankar automatiskt landade på honom.

***

”What are you doing tonight?” frågade Harry efter att vi hade suttit tysta ett tag i bilen. Vi hade just slutat och var på väg mot hotellet. Jag såg på honom och höjde ögonbrynen.
”As if I would ever have something planned.”
”Great” sa Harry och log brett. ”Then I can take you out today instead. We’re free tomorrow so a late night doesn’t matter”. Jag kände hur värmen spred sig genom mig när jag kom ihåg daten och att vi tog den idag istället var bara bra. Jag ville gärna undvika att vara ensam på hotellet. Det skulle bara få mig att tänka på det jag försökt tränga bort hela dagen - och faktiskt lyckats ganska bra med tack vare Harry och en massa arbete.
”I’d love that” log jag och nickade.

Så fort jag kom in på hotellrummet och hade fått av mig skorna kände jag att mobilen vibrerade i fickan utav ett sms.

|| We’re going to see a movie. I’ll pick you up at 8. -H ||

Jag log för mig själv och lade mig på sängen. Det kändes verkligen som att det här skulle bli en bra kväll.
Jag funderade på något att svara, men bestämde mig för att inte skriva något alls. Sekunden efter att jag låst mobilen fick jag ett till sms, även det från Harry.

|| Ps. Wear something pretty! ;) ||

Jag svalde hårt och kände att en svag rodnad spred sig över mina kinder, ingen såg ju det som tur var. Jag lade ifrån mig mobilen och gick fram till min väska för att rota fram något att ha på mig. Då bestämde jag mig för att det kanske var dags att packa upp kläderna in i garderoben som stod vid ena väggen. Jag lyfte upp väskan på sängen och började hänga in plagg efter plagg.

***

När min mobil ringde vid halv åtta tiden stod jag framför spegeln med en tunn hårslinga lindad runt locktången. Jag släppte lös håret och lade ner tången på golvet innan jag svarade.

”Natasha, hi. I’m so so sorry, but I won’t be able to make to eight” sa Harry i andra änden.
”Oh, it’s okay” svarade jag, trots att en liten besvikelse sköljde genom mig. Jag såg fram emot att få träffa honom så snart som möjligt.
”But I will be there to pick you up” lovade han.
”Where are you?” frågade jag och satte mig på sängen.
”A music producer called me and said it was important so I went over to see him. It wasn’t important at all, according to me and I’m on my way back now but it’s kinda far to your hotel from here” förklarade han.
”How about I take a cab and meet you at the cinema?” föreslog jag.
”Well, yeah. If that’s okay for you?”
”Of course. I’ll see you soon, then” sa jag glatt och reste mig återigen upp.
”Sorry for changing the plans..” suckade Harry och jag himlade med ögonen.
”It doesn’t matter!” konstaterade jag och sedan sa vi hej då.

En halvtimme senare stod jag utanför biosalongen med min bleka jeansjacka svept tätt omkring min överkropp. Det hade börjat bli kyligt ute och jag hade mer än gärna haft ett par jeans på mig nu, istället för endast en tunn klänning. Jag tog ett steg ut från väggen där jag stod och såg åt det håll jag förväntade mig att Harry skulle komma ifrån. Vart var han egentligen?
”Looking for someone?” frågade en någon plötsligt bakom mig och jag vände mig hastigt om.
Inte så lång del men hoppas ni gillar den ändå.. hehe. :)
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jättebra!:D Ska nästa direkt!:D

2013-05-14, 21:27:34
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: