Summer love - Del 37

24 Maj 2013, 20:07
Tidigare:
”You just made your way straight into my heart” viskade han innan han kysste mina läppar riktigt mjukt, riktigt försiktigt och riktigt romantiskt. Jag förde snabbt upp båda händerna till hans nacke. Den ena kupade jag runt om nacken och drog ner honom närmare mig. Den andra flätade jag in i hans mjuka lockar. Jag kände hur Harrys ena hand flyttades från min kind till min korsrygg och jag pressades mot hans kropp. Jag kunde känna hur mitt hjärta rusade iväg och gjorde glädjeskutt i bröstet på mig och jag log mot hans läppar. Det här var underbart.
 
~ Natasha’s perspektiv ~

”I’m gonna take a quick shower, I’ll be right back” informerade Harry när han gick in till sitt rum. Jag satte mig på kanten av soffan och det tog inte längre förrän Harry kom ut ur rummet igen med en handduk i ena handen.
”Or you can always join me if you want to?” frågade han med ett litet flin. Jag kände hur kinderna hettade lite när tanken på mig och Harry tillsammans i duschen dök upp i mitt huvud.
”You go” sa jag och han skrattade när han gick mot badrummet.
”Maybe next time, then” flinade han innan han försvann in genom dörren och stängde den efter sig.

Jag såg mig omkring i det tysta rummet och reste mig upp efter ett tag, nyfiken på hur Harrys rum såg ut. Av någon anledning smög jag försiktigt fram till den öppna dörren och tassade in. Eftersom lägenheten var så tyst nu när det enda som hördes var ett svagt ljud av vatten som rann inne i badrummet så kändes det bättre om jag själv också var tyst.

Rummet jag kom in i hade enkla bruna väggar, en gråaktig heltäcknings matta över golvet och det var inte så jätte stort. Mycket mindre än Louis rum var det i alla fall. Sängen som stod vid mitten av ena väggen var stor och såg oerhört mysig ut. Jag blev tvungen att gå fram till sängen och försiktigt sätta mig ner. Jag sjönk ner i dom fluffiga täckena och överkastet och sängen var ännu mjukare och skönare än jag hade tänkt mig.
Förutom sängen fanns det även en byrå, sängbord, en bokhylla och en fåtölj i rummet. Mycket mer än så var det inte. För att vara ett killrum tyckte jag faktiskt det var ganska städat, även om det låg några plagg över fåtöljen och lite sådana småsaker här och där.

Noggrannare än så hann jag inte granska rummet för plötsligt hördes knackningar dörren ute i hallen. Jag reste mig hastigt upp ur sängen och gick ut ur Harrys rum. Återigen knackade det på dörren och jag stirrade förvirrat på den. Borde jag öppna..? Jag gjorde ett snabbt beslut och gick fram till dörren och ställde mig på tå framför det lilla hålet i dörren för att kika ut. När jag såg att det var en tjej som inte precis var stor i storlek som stod utanför beslutade jag att ingenting dåligt kunde komma från det, så jag öppnade dörren.

Tjejen som såg tillbaka på mig hade brunt, uppklippt hår, riktigt fina ansiktsdrag och vad många killar och tjejer nog skulle kalla för perfekt kropp. Hon såg ut att vara ett par år äldre än mig, kanske som Harry eller ett år äldre än honom. Hennes brun/gröna ögon granskade mig från topp till tå, precis som jag gjorde med henne.
”I didn’t know Harry had a new girlfriend” sa hon med en gäll röst samtidigt som hon klev in i hallen och stängde dörren efter sig.
”Oh, I’m.. We’re..” började jag men visste inte riktigt vad jag skulle säga. Sedan kopplade det för mig vad hon hade sagt. ”What do you mean, new girlfriend?” frågade jag nyfiket och blev lite orolig. Det lät inte på henne som att hon pratade om en tidigare tjej, utan det lät som om det inte var något ovanligt att komma hit och hitta en ny tjej.
”I’m Karen, by the way” presenterade hon sig istället för att svara på min fråga. Hon trampade av sig skorna och stängde dörren innan hon gick förbi mig in till vardagsrummet. ”What’s your name?” frågade hon när hon slog sig ner i soffan.
”Natasha” svarade jag och följde efter henne.
”So, how do you know Harry?” frågade Karen med nyfikenhet i rösten.
”I’m kinda working with him. I’m an assistant for the band during the summer” förklarade jag och hon nickade.
”And now you’re dating” avslutade hon och trots att det inte alls var menat som en fråga svarade jag fumlande;
”Well. Not really, like.. yeah. I guess we are..”

När dörren till badrummet öppnades vände vi oss båda dit och såg på Harry när han kom ut med en grå handduk hängande runt höfterna, blöta okontrollerade lockar och lite smått rosiga kinder efter den duschen. Slående vacker som alltid.

Karen var snabbt uppe på fötter och gick mot Harry.
”Karen?” frågade han och såg förvånat på henne. Jag lade märke till att han verkade bli lite spänd på grund av det faktum att hon var här, varför visste jag inte.
”Unbelievable? I know!” sa Karen glatt och slog armarna om honom i en kram. Han kramade snabbt tillbaka och plötsligt var jag själv inte heller särskilt glad över att hon var här. När hon sedan tog ett steg bak och granskade honom från topp till tå där han stod med endast en handduk ångrade jag verkligen osäkerheten i mitt svar angående om vi datade. Jag fick lust att gå och ställe mig i det lilla utrymmet mellan dom, kyssa Harrys läppar mitt framför henne så att hon förstod att vi mycket väl datade. Att han var min.
Kommenterat av Sofia

Ja, han "är" hennes!!

2013-05-24, 22:17:55
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jättebra, undra vem hon är.

2013-05-24, 23:32:00
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av My (1D Novell)

men gud, grymt bra! vem är hoon? :O längtar till nästa!

2013-05-25, 00:09:46
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Ellinor

Hur bra som helst! :)

2013-05-26, 08:21:54
URL/Bloggadress http://www.onedshow.blogg.se
Kommenterat av Ida

Superbra! Älskar denna novell men vad händer med uppdateringen?

2013-05-28, 14:13:31
Kommenterat av Anonym

Omg vad bra! Snällaaaa uppdatera mera!

2013-05-28, 15:59:48
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: