Safe - Del 12

17 Augusti 2013, 20:03
Tidigare:
"Excuse me young man. Are you okay?". En rasslig röst fick mig att återgå till nuet och jag stod nu framför en öppen hiss och även en väldigt gammal tant.
  "Yeah.. yes", svarade jag och harklade mig lite, innan jag tog ett steg åt sidan för att släppa ut gumman från hissen. "I'm sorry", lade jag sedan till och pressade fram ett så vändligt leende som möjligt.

 
 
 → Harry ←
   Så fort tanten passerat mig klev jag in i hissen och tryckte på 2an, eftersom det var den våningen kaféet låg på. När dörren gled igen och hissen började röra på sig fortsatte minnet att spelas i mitt huvud.
 
  "Who's Alexa? And where..", jag tystnade när Cassie's ansikte började blekna läskigt mycket. "Cassie, breathe", beårdrade jag då istället och hon tog genast ett skälvande andetag. Den friska luften som hon tog in verkade få henne att komma tillbaka till verkligheten - hon vaknade till liv.
  "Oh my god, I need to find Fred!", utbrast hon och började snabbt ta sig fram mellan folket som passerade åt alla olika håll.
  "Why? Can you please tell me what is going on?", försökte jag frustrerat samtidigt som jag följde efter henne.
  "I need to get to the hospital. Now", var den enda förklaringen hon gav mig, vilket bara förklarade varför hon skulle leta efter Fred och inte alls vem Alexa var eller vad som var felet. Jag förstod dock på henne att det var brottom.
  "I'll take you. Come on!". Jag tog Cassie's hand i min och drog med henne åt motsatta håll med raska steg. Jag blev faktiskt lite förvånad över att hon inte gjorde minsta lilla försök att få mig att släppa hennes hand.
  Vi var snabbt utanför festivalområdet och sedan tog det inte heller länge förrän vi hade tagit oss till, och in i, min bil.
  "Would you mind filling me in now?", frågade jag i en lättsam ton och sneglade på Cassie innan jag tittade i backspegeln och backade ut från parkeringen. Jag stannade innan jag kom ut på vägen, eftersom jag inte visste åt vilket håll vi skulle åt. Det fanns rätt många olika sjukhus att välja mellan ju, och jag visste inte om hon ville till något speciellt.
  "The Wellington's", sa Cassie tyst, som om hon hade läst mina tankar. Jag tittade förvånat på henne, men hon stirrade ut genom fönstret.
  "Please, tell me what this is all about or I'll go insane", sa jag i ännu ett försök att få veta vad det här handlade om - samtidigt som jag började köra mot The Wellington Hospital. Cassie tog ett djupt andetag, som hon sedan andades ut i en suck, innan hon började prata.
  "Five months ago my sister, Alexa, dissapeared. For awhile everyone looked for her. My family, the police, our neighbours. But then the police closed the case and at that moment everyone stopped looking. People just assumed that she was dead. No one said it, but I know that everyone was thinking it."
  Hon pratade hela tiden med en ton som varken lät glad, ledsen, orolig eller arg. Hon lät... neutral, om man kunde säga så, och nu visste jag inte vad jag skulle säga.
  "That was when my family fell apart. Everything has been shit since than and today my mom kinda kicked me out", fortsatte hon sedan och vände nu huvudet åt sidan, bort från mig, och såg ut genom sidofönstret. Jag började förstå vad det var som pågick, men var ändå tvungen att ställa en följdfråga på det hela.
  "So what did you mean they found her?", frågade jag försiktigt och tänkte nästan lägga till 'is she dead', men insåg att det inte behövdes.
  "That was my mom calling earlier. Apparently someone found a girl and the paramedics thought it might be Alexa. She's unconcious with very bad injuries andif she's even gonna have a chance to survive they need to take her into surgery. Now I need to look if it's her, so that my mom can approve to a surgery. So can you please drive faster?".
  Jag visste fortfarande inte vad som var rätt sak att säga vid det här tillfället, men jag löd i alla fall hennes förfrågan och tryckte ner gasen lite ytterligare för att öka takten.
  "Hey, I'm sorry", sa jag när vi efter en stund stannade i en korsning och jag kunde vände blicken mot Cassie. "But it'll be okay. If it's her, that means she's alive and that's a good thing."
 
  Nu öppnades hissen igen och jag klev ut på den andra våningen. Det var lite mer folk här, än uppe vid operationssalarna. Jag gick genom korridoren och kom snabbt fram till fiket, som dock var stängt. Det öppnade igen klockan sex, stod det på en skylt. Perfekt. Cassie behövde få i sig någonting. Hon hade tidigare ikväll sagt att hon var hungrig och inte hade ätit på hela dygnet, och efter att hon sagt det visste jag att hon inte hade ätit något. Hon skulle ju tuppa av snart om hon inte fick lite energi.
  Efter att ha släppt ut en djup suck vände jag mig om och såg mig omrking. Till min lättnad fanns det en maskin där man kunde köpa olika godispåsar och sådant. Bredvid den stod även en likadan, fast med läsk i.
  När jag lite senare klev ur hissen igen, den här gången på sjätte våningen, hade jag med mig en coca coola och två små choklader. Jag hade ingen aning om de var goda, men det var någonting i alla fall.
  Cassie gick otåligt fram och tillbaka framför dörren som ledde till rummet där Alexa just nu opererades. Ena handen hade hon vilande mot sin egen höft och den andra höll bak hennes långa lugg från ansiktet.
  "Walking around here won't make it go any faster", konstaterade jag och hon vände sig om mot mig, och blev stillastående.
  "I don't want to just sit here. I wanna do something about this", sa hon panikslaget och jag förstod inte var den plötsliga stressen hade kommit ifrån. För bara några minuter sedan när jag kramade henne hade hon varit rätt lugn ändå - med tanke på vad som pågick. Nu hade jag varit borta fem minuter och hon såg ut som om hela hon skulle explodera utav oro och nervositet.
  "The café wasn't open, but I bought some chocolate", sa jag i en lite prövande ton. Jag hade ingen aning om vad jag skulle säga. Jag var inte bra på sådant här. Inte alls bra.
  "Do you really expect me to even think about chocolate? My sister is dying in there and you think that I want some candy?", frågade hon högt och upprört. "I wanna see her. I wanna talk to Alexa, or at least do something to help her, but all they let me do is sit here and wait. I can't.. Harry, I can't take this anymore", ju fler ord hon uttalade desto svagare blev hennes röst. På slutet brast den in i falsett och trots det flera meters avståndet mellan oss kunde jag tydligt se hur tårar steg i hennes ögon, för att nästa sekund svämma över och snabbt rulla ner över hennes redan våta och ganska svart-kladdiga kinder.
  Men snabba steg tog jag mig fram till Cassie och lade armarna om henne. Jag var inte bra på att prata och peppa vid sådana här tillfällen, men kramas kunde jag i alla fall.
  "Schhh..", hyssjade jag och smekte hennes hår med ena handen, om och om igen. "Everything will be okay. I promise", viskade jag sedan och lutade min haka mot hennes huvud. Det var i och för sig inget löfte som jag skulle kunna kontrollera över att hålla, eller inte hålla, men jag hoppades innerligt att jag hade rätt. "I'll be here until it's over. As long as you need me", lade jag till efter ett tag och då kunde jag känna hur Cassie nickade emot min bröstkorg, samtidigt som hon besvarade min omfamnig genom att lägga armarna runt min mage i ett hårt grepp.
  Helt ville jag bara stå där hur länge som helt och andas in doften av Cassie's hår och känna hennes bultande hjärta emot min egen kropp, men efter en liten stund släppte jag henne med ena armen och lät den andra stanna runt hennes axlar medan jag gick mot en liten tvåmanna soffa som stod vid ett fönster.
  "I'm sure Alexa would want you to take care of yourself", sa jag när jag satte mig ner och klappade på den tomma platsen bredvid mig. "Do you want taste of strawberry or peanuts?", frågade jag sedan när jag hade läst på de två chokladerna vad det var för något.
  "Peanuts", svarade hon tyst och sjönk ner bredvid mig i soffan. Jag nickade och gav chokladen med jordnötter till henne. Hon öppnade den sakta innan hon lade sig ner i den extremt lilla soffan, med huvudet på mitt lår och resten av kroppen ihopkurad. Om någon hade sett oss nu hade man säkert trott att hon var ett litet barn på 10 år - så liten blev hon när hon låg sådär, med knäna nästan uppe vid hakan för att rymmas på den lilla platsen som hon hade.
  Ingen av oss sa någonting, men jag var plötsligt ganska säker på att hon förtillfället trivdes lika mycket i mitt sällskap, som jag trivdes i hennes. Jag öppnade chokladen, tog en tugga utav den och smekte med den andra handen Cassie's mörka, mjuka hår.

Ehm.. ja. Kommentera? :)
Kommenterat av My

Åh jättebra! Harry är så underbar ! Men vad hade egentligen hänt med Harry? Han höll ju typ is på kinden eller huvudet eller va det var?:( längtar till nästa !

Svar: Sötnos, tack!
Åh, alltså det här är lite pinsamt. Jag hade värsta planen för vad det var som hade hänt, men så insåg jag att jag inte kunde skriva det. Det blev för.. konstigt typ. Men eftersom jag redan hade publicerat delen där han hade ispåsen mot pannan var jag ju tvungen att komma på någonting som hade hänt - därav fick jag skjuta in den där lille händelsen då någon tjej skulle kasta sin mobil på en kille, men så träffade hon Harry i huvudet. Jesus, det låter ju som att ett barn kommit på det. Skratta inte åt mig. HAHA. ^^
One D Tales

2013-08-17, 21:18:25
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Matilda

Jättebra som avnligt!

Svar: Tack gulle!
One D Tales

2013-08-17, 21:35:22
URL/Bloggadress http://matildasavelind.blogg.se
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Åh,jättebra! längtar till nästa!

Svar: Tacktack! Jag vet inte riktigt när jag hinner få upp nästa. Skolan börjar strax och det, men ska försöka få ett klart till måndag/tisdag. :)
One D Tales

2013-08-17, 22:20:58
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Agnes

jättebra, som vanligt :)

Svar: Tack, som vanligt.. :)
One D Tales

2013-08-17, 22:53:50
Kommenterat av My

Haha jaha.. Så förstår jag! Haha de är sånt som händer ju! Oroa dig inte för det, blev bara lite förvirrad ! Haha :D

Svar: Haha, bra att du är med i svängarna igen. ;) Jag knasade till det lite.. men som du sa. Sånt händer. :)
One D Tales

2013-08-17, 23:30:16
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Bella

Bra, grymt, fantastiskt, amazing, underbart, bäst osv osv

Svar: Haha, gulle då! Tack. :D
One D Tales

2013-08-18, 14:46:53
Kommenterat av sandra

ge oss meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Svar: Åh, jag ska. Förlåt att jag är så seg! Skolan har börjat och jag är halvt sjuk och ja.. Jag vet inte. Bara massa ursäkter, hehe. Ska försöka få ut en till del snart!
One D Tales

2013-08-21, 15:07:14
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: