Safe - Del 5

02 Augusti 2013, 16:23
Tidigare:
"Nobody", svarade jag i ett försök att låta o brydd om Harry, och låste upp mobilen. Jag behövde inte leta länge förrän jag fick reda på vad han hade gjort. Ett sms var skickar till en ny kontakt som var döpt till Mr. Styles. Toppen, nu hade han mitt nummer också. "I might need some of that booze after all", konstaterade jag och vände mig mot Nate som, med ett stolt leende på läpparna, tog upp den lilla flaskan igen.
 
 
 → Cassie ←
 
  "What is this?!", hostade jag fram efter att tagit en klunk av innehållet i Nates flaska. Jag hade väntat mig någon dricka blandat med sprit, men det här var starkt. Riktigt starkt. Jag kände ett behov av att skölja bort eftersmaken med något gott, men det fick jag klara mig utan.
  "Vodka", svarade han, fortfarande halvt skrattande. Jag gav tillbaka flaskan till honom och grimaserade ogillande. "No more?", frågade han och verkade överdrivet road över min reaktion.
  "No, thanks", svarade jag bittert och sedan fångades min uppmärksamhet av mobilen som pep i min ena hand. När jag såg att det var "Mr. Styles" som hade skickat ett sms kunde jag inte hindra hjärtat från att ta ett extra skutt. Samtidigt som han nästan skrämde mig lite var det något som gjorde honom väldigt intressant.
 
  || You've never been much of a drinker, have u? xoxo ||
 
  När jag förstod att han såg mig kände jag till min förtvivlan att kinderna hettade en aning - men det gömde sig förmodligen under Kate's sminkning. Jag vände mig hastigt om och sökte efter Harry med blicken, men han syntes inte till.
  "Or you know, maybe it wasn't that bad", ändrade jag mig och tog tillbaka flaskan från Nate innan han hann stänga den. Den här gången tog jag två hyfsat stora klunkar och var noga med att inte, med ansiktsuttryck, visa hur äckligt det faktiskt var. Det riktigt brände i halsen.
  "Take it easy Cas, this is strong shit", varnade Fred och jag hörde att han var förvånad.
  "Perfect", sa jag och såg ner på flaskan innan jag tog ytterligare en klunk, och sedan gav den till Nate. Han såg däremot inte förvånad ut, snarare lite imponerad. Förhoppningsvis hade Harry också sett på, och blivit lika imponerad - eller i alla fall lite överraskad. Han trodde kanske att han kände mig och visste saker om mig, men så var det inte. Den där killen visste ingenting och det tänkte jag bevisa.
  "Now let's go listen to some music", sa jag glatt och tog tag i Freds arm för att dra med mig honom till scenen där något brittiskt, halv-rockigt band spelade för fullt. Jag hörde hur hans kompisar följde efter oss och av någon anledning spred sig ett nöjt leende på mina läppar. Jag visste inte varför, men plötsligt kändes situationen så bra.
  Det tog inte många minuter förrän alkoholen hade hunnit ta sig ner till magsäcken och jag fick en varm, brännande känsla i magen. Jag blev inte inte yr, men huvudet kändes en aning tyngre.
  "You like this band?", frågade Fred skrikande när vi kommit in en bit i publiken. Jag skakade på huvudet och skrattade lite.
  "I don't even know this band", skrek jag tillbaka och flätade samtidigt ihop mina fingrar med hans och höjde våra händer i luften för att vifta i takt till musiken.
 
 
  "Well, that was fun", suckade jag nöjt och krokade fast min arm med Freds medan vi gick bredvid varandra runt på den fullproppade parkeringen.
  "Where the hell did you disappear?", hördes plötsligt Kates röst bakom oss och nästa sekund slöt hon upp bredvid mig.
  "I totally lost you in the crowd", svarade jag oskyldigt och stack in min lediga arm under hennes.
  "Don't worry, I ran into Olivia. Can you imagine? I mean, it was literally years ago and - ", jag hörde att orden flög ur munnen på Kate, men jag orkade verkligen inte lyssna. Det hade visat sig att man blev lite snurrig av att stå och hoppa som en galning efter att ha dragit i sig vodka som jag hade gjort.
  "The world to Cassie, hello?!"
  "Yeah, ehm. Sorry, what were you saying?"
  "Did you know Olivia's gonna move to Ireland?", frågade Kate, förmodligen för andra gången. Just när jag öppnade munnen för att svara henne började Fred prata istället.
  "Isn't that the guy from earlier?", frågade han och nickade mot ett gäng med killar där en av ryggtavlorna definitivt tillhörde Harry. "Who is he anyway?" lade Fred till och ryckte på axlarna.
  "I met him yesterday.. Rob was fighting him", svarade jag ärligt och Kate tittade förvånat på mig.
  "Who? Styles?!", frågade hon stannade upp.
  "You know him?", frågade jag minst lika förvånat, men hon skakade på huvudet.
  "No, but I know about him. Everybody do. He went to our school last year and.. why are you staring at him mike that?!", utbrast hon mitt i meningen och jag flyttade förbryllat blicken till Kates ansikte istället för Harrys rygg.
  "I'm not", protesterade jag och hon himlade med ögonen åt min genomskinliga lögn.
  "Look Cassie, don't get into something with that guy. First of all he's been with more girls than I can count and second of all; you've got Rob for god sake!" Återigen tittade jag bort mot Harry och vände mig sedan helt mot Kate och såg allvarligt på henne.
  "I'm not getting into anything with anyone", sa jag seriöst och blev lite irriterad över att hon ens tänkte sig att jag skulle kunna bedra Robert. Visst, vårat förhållande var praktiskt taget bara bråk nu för tiden, men jag älskade honom och skulle aldrig vara otrogen. Inte mot honom och inte mot någon annan heller.
  "Good", sa Kate och nickade stelt. Det verkade som om mitt plötsligt intensiva humör hade förvånat henne. När hon sedan bröt ögonkontakten och tittade bort mot gruppen med killar suckade jag och såg snabbt på Fred.
  "I'll be right back", mumlade jag snabbt innan jag stegade iväg mot Harry. Jag klev in i mitten av cirkeln som han och hans kompisar bildade och såg rakt upp på hans ansikte, in i de gröna ögonen.
  "I don't really get what you're doing or why, but I's getting disturbing and I'm not gonna be a part of your games", sa jag bestämt och vek inte för en sekund bort från den intensiva ögonkontakten. Var den plötsliga säkerheten kom ifrån var jag inte riktigt säker på, men förmodligen hade alkoholen ett finger i spelet. En del tysta skratt kunde höras från de andra killarna.
  "Wow, I was defintely wrong earlier", konstaterade Harry och höjde ögonbrynen i något som såg ut som en imponerad min. Det var precis som om han inte alls hörde vad jag just sagt och jag tog ett djupt andetag för att försöka dämpa irritationen.
  "Yeah, that's right. You don't know anything about me and you might think that I'm some weak girl without any self-esteem at all, but that's not who I am. So why don't you, Mr Styles -", sa jag och betonade hans smeknamn till sig själv på ett extremt dömande sätt. "- find someone else to play around with, because I'm not avaiable" avslutade jag sedan säkert och skakade lite på huvudet. Om till och med min bästa vän hade, för bara en sekund, kunnat föreställa sig att jag skulle göra något så dumt som att gå bakom Roberts rygg med Harry - då var det absolut inte omöjligt att Harry själv också hade kunnat tro det. Förhoppningsvis hade jag nu gjort det klart för honom att det inte skulle hända.
  "I'd say you should take another drink. I like this side of you. So confident", flinade Harry och jag fattade inte varför han fortsatte med sitt flirtiga, säkra beteende.
  Jag suckade uppgivet och slog ut med armarna. Han var ju hopplös. Jag hade i alla fall fått sagt det jag ville, så nu började jag gå tillbaka mot Fred och Kate som fortfarande stod kvar på samma plats, båda med blickarna klistrade på oss.
  "Wait? Can I ask you a question?", frågade Harry, och egentligen ville jag bara fortsätta gå och strunta i honom från och med nu, men den allvarliga tonen i hans röst gjorde mig nyfiken.
  "It's not against the law", konstaterade jag tyst och vände mig mot sakta honom igen.
  "The last time I saw you with - who you probably call your boyfriend - he pushed you straight into my arms and called you a bitch. I would guess that you haven't even seen him since then", sa han och jag bara såg på honom under tystnad. Han hade rätt, men det var det enda han visste om mitt och Robs förhållande. Han hade ingen talan i det här ämnet.
  "That wasn't a question", konstaterade jag menande och Harry himlade med ögonen.
  "I'm just saying.. do you really think that's the best you can get?", frågade han höjde ögonbrynen. Att se honom med ett så allvarligt ansiktsuttryck gjorde honom plötsligt ännu snyggare, och jag var glad att jag inte var helt nykter. Hade jag varit det så hade hans charm helt klart brytit sig igenom den lilla bubblan av säkerhet jag nu lyckades hålla upp.
  "I know that you're not any better", kontrade jag säkert och lade huvudet på sned med ett litet leende på läpparna som jag inte kunde hålla borta.
Ojdå, jag läste igenom delen nu och såg att det mest bara var massa konversation... Hoppas ni inte tycker det blev allt för knas, hehe. :)
Kommenterat av Bella

Nopp, inget knas här inte. Nu börjar det bli spännande...

Svar: Härligthärligt. Hehe.. :)
One D Tales

2013-08-02, 18:05:51
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Det var jättebra! Undra bara när hon fattar att Rob är fel för henne!;]

Svar: Tack! Jadu, vi får väl se vad som händer.. :)
One D Tales

2013-08-02, 18:21:07
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av baralillajag

Jättebra :DDDD

Svar: Tacktack! :D
One D Tales

2013-08-02, 22:27:41
Kommenterat av matilda

Jättwbra!!

Svar: Tack så mycket! :)
One D Tales

2013-08-02, 23:23:39
Kommenterat av My

Äh lika bra som vanligt fan! Aldrig några fel du eller å mycket dialoger är bara kul å läsa, förstår inte varför alla klagar på det ;)
Älskar verkligen Harry å hoppas de blir dom fan, så sjukt söta!

Svar: Haha, det kändes bara så dåligt beskrivet när det bara blev massa prat. Men vad bra att det gillas i alla fall. Och tack! :DHehe, jag håller med dig om det. ;)
One D Tales

2013-08-03, 00:16:43
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Sandra

Seriöst dina noveller är bäst

Svar: Åh, vad glad jag blir. Tack!
One D Tales

2013-08-03, 03:29:16
Kommenterat av Fanny

Oooh spännande! Meeeraaa!!

Svar: Hehe. Imorgon! :)
One D Tales

2013-08-03, 11:11:07
Kommenterat av Cassy

Braaaaaa!!! :D
Gillar konversationer! :)
*Alla älskar Harry vad han än gör* ;D

Svar: Taaaaaack!
Haha, ja men eller hur!? Det är verkligen så! x)
One D Tales

2013-08-03, 21:18:46
Kommenterat av Elin

super bra! Harry är fett badass xD
Men jag undrar om du vill göra ett litet länkbyte? c;

Svar: Tacktack! Haha, värsta tuffingen. ^_^
Ehm, jag vet inte. Du har ju ingen länk till din blogg? :)
One D Tales

2013-08-05, 21:41:51
Kommenterat av Maja

NÄR SKA NÄSTA DEL KOMMA UT? JAG UPPDATERAR SIDAN HELA TIDEN FÖR JAG VILL BARA LÄSA MER DU SKRIVER JÄTTE JÄTTE BRA !!!!!!!

Svar: Hoff, förlåt. Jag är så seg. Kör fast ibland. Som nu tillexempel. Vet inte vad jag ska skriva. ._.
One D Tales

2013-11-25, 18:48:04
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: