Summer love - Del 53

02 Juli 2013, 18:05
Tidigare:
Tidigare på kvällen hade det verkligen känts som om jag hade gjort rätt, även om det självklart redan då hade känts fel. Men det hade absolut verkat som det bästa alternativet för både mig och Harry. Nu, ensam här i mörkret, började jag fundera på om det verkligen hade varit så rätt. Det kändes verkligen inte som det. Harry hade fått mig att känna mig så glad, så hel, efter vad som hände med Tyler. Och nu hade jag förstört det.
 
~ Natasha's perspektiv ~

När alarmet ringde strax före åtta på morgonen hade jag sovit sammanlagt kanske två och en halv timme. Stor del av natten hade gått åt till att gråta, sedan intala mig själv att jag skulle sluta svamla och prata med Harry i morgon istället. Säga vad jag tycker och att det var fel osv. Sedan hade jag kommit fram till att jag ändå redan hade förstört allt och att det var försent, vilket hade fått mig att gråta igen. Ja, så hade natten hållit på - fram och tillbaka - tills jag slutligen lyckades somna någon gång efter fem på morgonen.

Nu tog jag mig i alla fall upp ur sängen halvt sovande och insåg snabbt att renget smattrade mot fönstret. Detta resulterade i att dagens kläder fick bli ett par röda jeans och ett vitt linne till det, som jag sedan drog en munkjacka över. Enkelt och hyfsat varmt. Håret, som fortfarande var lockigt från gårdagens utgång, orkade jag verkligen inte göra något vettigt åt idag. Jag slängde upp det i en knut och riktade sedan min uppmärksamhet mot ansiktet. Ögonen var röda efter nattens alla gråtattacker och mörka ringar befann sig under ögonen efter bristen på sömn. Egentligen borde jag ha löst situationen med massa concealer, ögonskugga, mascara och eyeliner, men det enda jag gjorde för att förhoppningsvis se en aning piggare och fräschare ut var att snabbt kleta på lite mascara på ögonfransarna. Det hjälpte ju självklart inte mot varken påsarna under ögonen eller den röda färgen inuti ögonen, men det gjorde i alla fall att jag kände mig lite piggare.

Ett tag senare klev en dygnsur jag på bussen som skulle ta mig till jobbet. Jag sjönk ner på en ledig plats och såg ut genom fönstret när bussen började rulla igen. Jag var minst sagt nervös inför att komma fram. Helt ärligt hade jag ingen aning om hur jag skulle reagera på det här. Att se Harry igen. Okej, det kanske inte är en stor grej egentligen, men nu när jag hade sovit alldeles för lite, saknade min bästa vän så det gjorde ont och hade varit borta hemifrån i över en vecka kände jag att jag inte riktigt hade koll på hur min känslomässiga sida egentligen mådde.

Alldeles för snart stannade bussen ett kvarter ifrån den stora byggnaden som tillhörde skivbolaget. Där hoppade jag av bussen och började med långsamma steg gå längs vägkanten, i regnet. Jag ville gärna dröja ut på den korta promenaden så länge som möjligt och hinna förbereda mig för det dåliga samvetet och alla andra känslor som antagligen skulle välla över mig när jag fick se Harry. När jag skymtade byggnaden längre fram tog jag upp mobilen för att se vad klockan var och kom fram till att jag redan var några minuter sen efter den långsamma promenaden från bussen. Jag skyndade motvilligt på stegen och var snabbt inne i entrén där Brenda log mot mig bakom sin disk.

”Good morning!” sa hon glatt och jag tog av mig den droppande jackan jag hade på mig.
”Not exactly a good one” konstaterade jag och hon rynkade ögonbrynen. ”No, don’t even ask. I’m late already” slängde jag ur mig innan hon hade hunnit fråga något. Sedan försvann jag iväg till hissen och efter det vidare in till Pauls kontor.

”Sorry I’m late” ursäktade jag mig när jag stängde dörren efter mig och vände mig mot Paul, som satt vid sitt skrivbord. Han såg på mig och sedan på klockan.
”I didn’t even realise you were” erkände han med ett leende och såg upp på mig. ”All that we’re gonna do today is some planing shooting for the Little Things video” informerade han och samlade ihop sina papper i en prydlig hög. ”I’m gonna make a call and then we’ll have a meeting with some people about the video. You go get the boys and meet me at the top” beordrade han sedan och jag nickade innan jag gick ut ur kontoret igen. Nu gällde det. Ögonblicket som jag hade både fruktat och längtat efter hela natten.

När jag öppnade killarnas dörr och snabbt svepte med blicken genom rummet märkte jag, till stor besvikelse, att Harry inte var där med dom andra. Jag var lite förvånad över den nedstämda känslan som spred sig genom mig.
”Hi..” sa jag lite utdraget och såg på dom fyra killarna där inne, som alla tittade på mig. Jag kunde inte riktigt tyda någon av deras blickar och plötsligt fick jag en klump i magen. Jag hade inte alls tänkt på det, men om Harry möjligtvis var sur eller något sådant på mig var det inte alls omöjligt att dom andra också var det.
”Hey” svarade Liam med sin vanliga, vänliga ton. Utan att tänka mig för suckade jag lättat.
”Morning!” hälsade Niall också, och han lät inte heller arg eller besviken på något vis. Dock var det något i alla deras blickar som inte hade funnits där förut.
”You have a meeting on the top floor” informerade jag och dom reste sig upp allihopa.

När vi sedan stod i hissen på väg uppåt hängde sig en pinsam tystnad i luften och jag visste inte riktigt vart jag skulle kolla.
”How are you doing?” frågade plötsligt Niall och jag såg på honom.
”I.. I’m fine” svarade jag lite förvirrat och Niall höjde ögonbrynen.
”No offence, but you don’t look fine” sa han med en ängslig rynka mellan ögonbrynen.
”I just didn’t have so much sleep tonight, that’s all” svarade jag och pressade fram ett svagt leende. Sedan vände jag blicken mot Louis och bet mig i läppen. Skulle jag våga fråga? Jo, ville jag veta måste jag ju fråga. Och det är bara Louis, det är ju ingen fara.
”Louis..?” började jag lite nervöst.
”Yeah?”
”Where is Harry?” Sedan blev det tyst. Jag vet inte riktigt om det stämmer, men det kändes som en evighet innan Louis öppnade munnen igen.
”He’s... he’s at home. Headache” svarade han med ett litet leende, som inte såg särskilt äkta ut faktiskt. Det var allt jag behövde för att förstå att han hade stannat hemma på grund av mig. Super! Det enda jag egentligen hade velat var att inte påverka Harrys karriär, och nu fick jag honom att stanna hemma.

När vi kom upp till översta våningen var Paul redan där med några män. Killarna slog sig ner runt bordet och jag tänkte just sätta mig i fåtöljen som stod lite på sidan om, när Paul skakade på huvudet.
”Natasha, come here. I need you to write down what we’re deciding” sa han och lade ner ett papper och en penna framför en tom stol.
”Oh, okay.” Jag satte mig ner mellan Paul och Zayn - glad åt att jag skulle ha något att göra istället för att bara kunna sitta och tänka.

***

Mötet tog mycket längre än jag hade trott och nästan tre timmar senare klev vi på hissen för att ta oss ner igen. Min handled värkte och min brist på sömn visade sig genom att ögonen sved och kliade.
”We don’t really have more on our schedule today.. I have some paperwork to do, so you Natasha can help me with that” sa Paul när vi klev ur hissen. Jag hann höra killarna snacka något om en twitcam, vad det nu var, innan jag gick iväg med Paul till hans kontor.

~ Liams perspektiv ~

|| Hiiiiiiii everyone! We thought it was time for a twitcam, what do thinkkkkk? xoxo ||

”Did you send it?” frågade Niall medan han loggade in på laptopen.
”Yep, it’s sent” sa jag och uppdaterade twitter där det redan ramlade in svar. ”And they seem to think it’s a good idea. A few says we sould do it when everyone is at home, but that can be tricky, thinking of the timezones.”
”Let’s do it now.. it’ll be up on youtube anyway, so they can all watch it later” beslutade Louis och satte sig i soffan.

Några minuter senare hade Niall fått igång en twitcam och vi satt alla i soffan med datorn på bordet framför oss.
”Hi guys!”
”We realised there was way to long since any of us had a twitcam” sa Niall och vi andra nickade instämmande. Det kändes lite konstigt - att sitta och se på sig själva på datorn och pratade med ingen, fast samtidigt med väldigt många. Man visste inte riktigt vad man skulle säga.
”Let’s do like this. You guys go on twitter and post questions to us. We will answer as many as possible” föreslog Zayn.
”And add hashtag ask1D to you tweets” lade Louis till. Vi alla var snabba med att få upp våra mobiler och det tog inte alls länge förrän folk tweetade på den nya hashtagen.

”Okay boys, here is a question from Natalia. She wants to know how our new album is going” läste Zayn upp och vi alla såg upp från våra mobiler och in i kameran.
”It’s going really good actually” sa jag och log, innan Niall tog över ordet.
”We are doing all we can to make it the best and I think I'm talking for all of us when I say we are really excited to let you all hear it” sa han och vi andra nickade. Det var sant, det skulle bli riktigt spännande att se och höra folks reaktioner.
”Okey, next up is Pauline and she is wondering were Harry is” läste jag och såg på Louis, för att låta honom svara.
”Harry is at home today, he didn’t feel very well this morning so he stayed home” svarade han och sedan ändrades hans ansiktsuttryck. Han fick en idé, det såg man i hans ögon. ”Let’s call him, guys” sa han glatt och knappade lite på sin mobil innan han tryckte på högtalaren och vi alla tydligt hörde hur signalerna gick fram.
 
"Hello?" Harrys röst var trött och hes när han svarade. Det var tydligt att han hade sovit.
"Hi mate, we're in the middle of a twitcam here and we thought you should be in it too" informerade Louis.
"Am I on speaker?" frågade han sedan.
"Yep" svarade Louis och man hörde då hur Harry harklade sig.
"Well, uhm.. good morning, world" sa Harry och vi alla skrattade lite åt hur vilsen och förvirrad han lät.
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jättebra!

2013-07-03, 00:20:29
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se/
Kommenterat av Anonym

Super!!
Jag tycker lite synd om Harry..;(

2013-07-03, 13:20:14
Kommenterat av My (1D Novell)

jag gråter! Harry är så himla fin å det måste bara bli han å Nat igen! iih.. Kan inte vänta till nästa, du är så himla bra! :)

- ja , visst är han så jäkla snyyygg.. åh ;) tack! :D

2013-07-03, 23:22:03
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Towe

Hittade in på din blogg av den anledningen att jag tänkte använda ditt bloggnamn innan jag såg att det var upptaget. Måste säga att jag är glad att jag hittade hit i alla fall, du är otroligt duktigt på att skriva och din novell har varit jätte rolig att läsa igenom. Kommer definitivt följa dig i fortsättningen! :-)

Svar: Hehe ojdå, ledsen att orsaka trubbel ;) (jag hatar när mina idéer är upptagna.)Men riktigt kul att du gillar den och tack ska du ha! :D
One D Tales

2013-07-04, 00:46:09
URL/Bloggadress http://onedirectiontales.blogg.se/
Kommenterat av Ellinor

Åh, så himla bra! Kan inte vänta till nästa nu ju! :D z

2013-07-04, 22:19:04
URL/Bloggadress http://onedshow.blogg.se
Kommenterat av Ida

Älskar denna novell! Hoppas på nytt kapitel snart!!

2013-07-06, 22:04:12
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: