Safe - Del 8

09 Augusti 2013, 02:12
Tidigare:
"All I know is that I have a bruise in the shape of a hand, and that I woke up here this morning. How am I supposed to think anything about this when I have no idea what happened last night and when you won't tell me the truth?!", frågade jag och insåg att jag lät extremt upprörd. Det var bara det att jag hatade att inte veta vad som pågick. Jag ville ha koll.

→ Cassie ←
 
  Nu svarade Harry inte, utan kom fram till mig och såg först allvarligt in i mina ögon innan han tog ett lätt grepp om min handled. Han höll fram min arm mellan oss och föste min tröjärm ännu lite högre upp för att hela blåmärket skulle bli ordentligt synligt. Sedan placerade han försiktigt sin hand över blåmärket, som bokstavligt talat försvann helt under hans hand.
  "This bruise is way too small to been made by my hand", konstaterade han och såg återigen ner i mina ögon, nu med en menande blick. "See. The truth."
  Jag visste inte vad jag skulle säga, men han hade rätt. Det var knappast hans hand, som förövrigt var riktigt stor, som jag hade avbildad på min arm. Jag fick nästan ett sting av dåligt samvete. Harry hade förmodligen sagt som det var och här hade jag stått och mer eller mindre skrikit på honom.
  "Are you gonna tell me the story behind that bag or do I have to guess?", frågade Harry och log lite samtidigt som han gick tillbaka till kylskåpet och stängde det. Jag fick en känsla av att han ville komma bort från det här seriösa samtalet nu, precis som jag.
  "I just need some time away", svarade jag ärligt medan jag placerade händerna mot diskbänken bakom mig och hävde mig upp på den.
  "Oh, so you're just gonna live here temporarily then?"
  "I was actually gonna spend some nights at Freds place", svarade jag och när Harry nu såg på mig gjorde han det med en frågande blick. "A friend", lade jag då till.
  "How is that any fun?", frågade han och jag tog upp disktrasan som låg bredvid mig och kastade iväg den mot honom. Självklart träffade den inte hans flinande ansikte som jag hade hoppats på utan han lyckades utan svårigheter att fånga den.
  "For some people, everthing isn't just about sex, you know", konstaterade jag samtidigt som jag fångade disktrasan som Harry kastade tillbaka till mig i en hög båge.
  "What is that suppose to mean?", frågade han plötsligt mycket mer allvarligt än tidigare.
  "Just that.. No, never mind", sa jag med en axelryckning och Harry fortsatte att se på mig med en seriös, forskande blick. Sedan verkade det dock som om han släppte ämnet.
  "I was gonna take a shower and then go into centrum. You wanna join?", frågade han och jag började ana att han inte var särskilt mycket för att snacka om seriösa saker, för så fort en konversation började bli allvarlig hade han inga problem med att byta samtalsämne.
  "Yeah, I guess I could use a ride", svarade jag och Harry nickade med ett litet leende.
  "Great", sa han innan han gick ut ur köket och försvann in till badrummet.
  Jag satt kvar på bänken i köket ett tag och tänkte. Om det inte var Harry som hade orsakat blåmärket hade jag min nästa gissning, som jag helst inte ens ville tänka på. Rob. Med tanke på hur agressiv han hade blivit på senaste tiden skulle det inte riktigt förvåna mig om det var hans hand. Fast egentligen kanske jag överreagerade. Det var ju bara ett blåmärke. Det enda som gjorde att jag tog det hela så allvarligt var att jag inte kunde komma ihåg. Jag hade ingen vetskap om vad som hade hänt, jag kunde bara gå efter vad jag fått höra.
  Telefonen som ringde i min jeansficka drog mig tillbaka till nuet och jag lirkade snabbt upp den. Det var Fred's namn som lyste upp skärmen.
  "Just in time", svarade jag lättat. En som jag visste skulle säga som det var, var Fred.
  "In time for what?", frågade han nyfiket och det lät som om han var nyvaken.
  "Did you just wake up?"
  "Yeah, kinda", svarade Fred och det sista ordet drunknade i vad som lät som en gäspning.
  "Do you know what time it is?", frågade jag chockat, vilket fick honom att skratta på andra änden luren.
  "Almost 4pm. Yeah I know, I know. I'm crazy and all that", sa han och jag himlade med ögonen. Ibland kändes det ovärt att ens prata med Fred, för han visste ändå vad jag skulle säga.
  "Okay, over to something else. What happened last night?". Jag kunde inte vänta längre, utan var tvungen att fråga.
  "What do you mean?", frågade Fred oförstående.
  "When I woke up this morning the most of the night was just a big, black wall. So I'm just wondering if anything that I should know happened?", förtydligade jag och jag kunde höra några hostningar från Fred's ände, som om han hade satt någonting i halsen. "Fred? Are you okay?". Därefter följde några sekunders tystnad innan hans röst hördes igen.
  "Did you drink that much?". Hans röst var helt klart chockad och nästan irriterad.
  "No, I didn't. That's the wired thing. I only took like four sips from Nate's bottle. I think there was something more than just vodka in it", förklarade jag och kliade mig i nacken.
  "You mean he drugged you?". Nu lät han inte längre chockad eller irriterad, utan arg.
  "No! I mean, yeah. But not on purpose", försökte jag att släta över det med.
  "Why are you defending him?", frågade Fred med hög och helt klart upprörd ton i rösten.
  "I'm not!", protesterade jag snabbt, men insåg att han hade rätt. "I don't know", ändrade jag mig och suckade.
  I nästa sekund hörde jag hur dörren i hallen öppnades, utan någon som helst förvarning. Eller hade jag kanske missat att det hade knackat? Nej, det skulle jag nog ha hört i så fall.
  "Fred, I gotta go", mumlade jag innan jag lade på och hoppade ner från köksbänken. När jag tog några steg ut från köket så att jag kunde se ut till hallen möttes jag av ett par blåa, förvånade ögon som såg granskande på mig.
 
 
  De blåa ögonen tillhörde en brunhårig kille som hade på sig en grå mössa, en grå huvtröja och under det en vit-blå randig t-shirt. På benen bar han ett par röda, tighta byxor som egentligen inte passade särskilt bra med de andra kläderna, men på något sätt fick han det att se hyfsat bra ut. Ledigt och helt okej.
  "Hi", sa han med en förvånansvärt glad och trevlig röst, efter att hans blick hade granskat mig snabbt. "I'm Louis. Friends with Harry", lade han sedan till när han inte fick något svar från mig.
  "Eh, hi. I'm Cassie", svarade jag med ett leende och lämnade medvetet ute delen där jag genom att förklara vad jag var till Harry, även förklarade vad jag gjorde här - precis som han just hade gjort.
  "A friend of Harry's?", frågade Louis och jag skakade snabbt på huvudet.
  "No, not really", svarade jag difust och han nickade, som om han förstod vad jag menade - vilket var lite konstigt eftersom jag själv inte riktigt menade något speciellt. Sedan slog det mig vad han måste tro. "Oh, nono! I am so not dating him", klargjorde jag och skakade på huvudet.
  "So if you're not a friend, and you're not dating him. What are you doing here?", frågade han nyfiket och jag rynkade pannan medan jag försökte komma på ett svar på den frågan.
  "I, ehm. I just.. almost know him", sa jag tillslut.
  "Whatever you say", sa Louis och lät plötsligt inte särskitl brydd längre. "That's too complicated for me", lade han sedan till, som om han hade läst mina tankar och var tvungen att förklara sitt plötsliga o intresse.
  Starta någon mer "riktig" konversation hann vi inte göra, för Harry var tydligen klar i duschen nu och kom ut med ett par mörka jeans och bar över kropp - bortsett från handduken som hängde runt hans nacke och ner över bröstkorgen på båda sidorna. Även om jag försökte att inte ägna mig åt att iaktta hans hyfsat vältränade mage och bröst kunde jag snabbt konstatera för mig själv att ju mer utav Harry jag såg, desto snyggare blev han i mina ögon.
  "Lou, what a surprise", utbrast han glatt och boxade lätt till Louis på axeln innan han vände sig mot mig. "I guess you two already met, but Cassie. This is my best friend Louis. And Lou, this is... my friend, Cassie", presenterade han oss för varandra och när jag tittade på Louis såg han på mig under höjda ögonbryn. Jag insåg då att Harry just hade använt ordet kompis för att beskriva mig, och ungefär i samma sekund som Louis brast ut i skratt - gjorde jag det också.
  Mitt i vårat skrattande pep min mobil i fickan och jag tog upp den för att få se att det var ett sms från Fred som hade kommit.
 
|| Sorry that I flipped out. Wasn't mad at you, you know that. I'll call Nate and talk to him - hear what it was he gave you. See you tonight, will I? ||

Alltså shit, verkligen förlåt för att den här delen kommer upp så här sent. Det vart lite mycket oplanerade saker som hände ikväll så hade inte tid att fixa klart allting.

Förresten, jag har en fråga. Tycker ni om att jag gör sammanhängande bilder till delarna, eller spelar det ingen roll? Det känns som om det är onödigt att spendera tid (även om det går ganska fort) på att fixa ihop bilder om ni inte tycker det spelar någon roll. Så ja, släng in en kommentar vad ni tycker om det är ni gulliga. >.<
 
Ps. Besöksrekord idag.. eller igår blir det ju faktiskt. Tack så sjukt mycket för det, ni är underbara! ♥
Kommenterat av My (1D Novell)

riktigt kul att Louis kom! å hoppas det blir något mellan Harry och Cassie snart, de är verkligen söta!
Å jag bara älskar Fred, haha. Denna novellen är så himla grym å du med! :D

Svar: Ja, jag kände att det var dags för någon av killarna att komma med lite mer.. och den här gången fick det bli Louis. :)
Och tack! Verkligen, det är alltid lika kul att läsa dina fina kommentarer. :')
One D Tales

2013-08-09, 02:47:53
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Fanny

Haha det var intressant! Meeeeraaaaa

Svar: Mer kommer imorgon! :)
One D Tales

2013-08-09, 08:47:31
Kommenterat av Anonym

Jättebra del!:D älskar novellen, den är så bra!:)

Svar: Tack så mycket! :)
One D Tales

2013-08-09, 09:53:12
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Oj, kontakt uppgifterna försvann va?
Jättebra del!:D älskar novellen, den är så bra!:)

Svar: Nu förstår jag inte vad du menar...... :$
Tacktack! :)
One D Tales

2013-08-09, 09:54:05
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Sv; Den anonyma kommentaren var från mig också men bloggadress, mial ooch namn försvann, de va det hag menade, hehe!;]

Svar: Jaha, haha det märkte jag inte. ;D
One D Tales

2013-08-09, 13:13:23
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Tildis! :) <3

Guuud vad bra du skriver! Älskar din novell. Kolla gärna min novell!
Kraaam xx

Svar: Tack sötnos! xx
One D Tales

2013-08-09, 20:19:31
Kommenterat av Cassie

Jag tycker mer att läsa oftare en att få bilder! Jag bryr mig inte om de alls faktiskt... ups! ; )
Jättebra & jag bara måste få veta vad det är som hänt..! <3
Ps, du inspirerade mig till namn byte! ; ) ie istället för y! : )
xx

Svar: Haha, okej.. Fast jag tror inte det blir delar oftare även om jag struntar i bilder. :)
Haha, ojsan. Där ser man. ;D
One D Tales

2013-08-09, 20:32:42
Kommenterat av Elin

Ååh! den är så sjukt bra, och du är så sjukt bra!
Hoppas Harry och Cassie blir ett par snart, dom skulle passa ''magnifico''
Nejmen, dom skulle bli så söta tillsammans!

Svar: Det är så kul att läsa sådana här kommentarer! Tack ska du ha. :)
Och ja, vi får se hur det går för de. c:
One D Tales

2013-08-09, 21:55:32
URL/Bloggadress http://1dfanficsworld.blogspot.se/
Kommenterat av bildeeer !

asså själv tycker jag att det är roligare att se bilder på typ vad hon har på sej och så :) så jag tycker att du ska fortsätta med bilderna ! snälla jag beeeer amen.

Svar: Ah, okejdå. Jag fortsätter nog med det då. :)
One D Tales

2013-08-09, 21:57:37
Kommenterat av Agnes

Gud vad bra!! :D

Svar: Danke! :D
One D Tales

2013-08-09, 22:19:21
Kommenterat av Stina VJ

Åhh, du är så himla bra! :D
Jag tycker det är jättefränt att bilderna passar till texten, funderade faktiskt på att göra så själv en gång i tiden, men har aldrig riktigt orkat ^^ Du är väldigt duktig på att redigera dina bilder, får man fråga vad det är för program/sida du använder? :)♥

Svar: Tack & detsamma hörru! :DDet är faktiskt rätt kul att hålla på med bilder, tycker i alla fall jag. Lätt värt att testa i alla fall.Jag använder mig först utav Picasa för att redigera och beskära själva bilden, sedan använder jag en internet sida som heter pixlr.com för att få ihop bilderna med varandra på ett snyggt sätt. Den sidan kan vara lite klurig i början, men så fort man lär sig är det bus enkelt. :)♥
One D Tales

2013-08-09, 23:42:25
URL/Bloggadress http://onedirectionnooveller.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: