Safe - Del 1

25 Juli 2013, 12:10
 → Cassie ←
 
   Jag stod mitt i folkmassan med båda händerna uppe i luften och hoppade i takt med musiken, precis som alla andra. Jag hade inte en blekaste aning om vilka de två killarna som stod på scenen var, men det spelade ingen roll, jag ville bara komma ut, träffa folk och ha kul.
"We're leaving now, are you coming?" Kate fick luta sig mot mig och skrika för att jag ens skulle höra hennes ord.
"I have to find Rob", skrek jag tillbaka och vi båda började tränga oss ut mellan allt folk. Ju längre bak vi kom desto glesare blev publiken och så fort vi kom ut från trängseln kom Fred upp på min ena sida.
   Fred och jag hade känt varandra så länge jag kunde minnas, bokstavligt talat. Jag kunde komma ihåg hur han var med när jag tappade min första tand, när jag lärde mig cykla och när jag lärde mig simma. Han kändes verkligen som en extra bror för mig, och tillsammans med Kate hade vi den bästa trion någonsin. Vi hade lite av varje. Fred var helt klart den förståndiga av oss och även den äldsta och förmodligen snyggaste också. Kate var den som aldrig riktigt tänkte efter, men hon var även riktigt envis och charmig. Och jag, jag bara var där kändes det som ibland. Jag liksom fyllde ut och höll ihop gruppen kunde man kanske säga. Hade det inte varit för mig hade Kate och Fred inte känt varandra så något hade jag ju lyckats med i alla fall.
   "If you need a ride home, it's leaving now", sa Fred och jag skakade på huvudet.
"I can't. I have to look for Rob. Thanks though." Jag log hastigt mot Fred och såg mig sedan omkring bland allt folk.
   Vi befann oss mitt på en parkeringsplats, som för tillfället var omgjord till ett festival område. Det var karuseller lite här och där, stora öltält, olika stånd där man kunde spela på chokladhjul, köpa lotter och godis osv. Tre olika scener fanns det. En ganska liten mitt på parkeringen också två större på dom stora gräsmattorna runt omkring. Under dessa tre dagar då festivalen pågick skulle många olika artister stå på dessa scener, så som Ed Sheeran, Adele, Cher Lloyd och flera andra. Idag var det dock bara så kallade B-artister, som inte alls var lika kända. Det var egentligen först imorgon som festivalen verkligen drog igång på riktigt, men trots det var det väldigt mycket folk här redan idag. Det fick mig att undra hur mycket det skulle bli de två kommande kvällarna.
   Jag kramade om både Kate och Fred innan de gick, och fick sedan syn på någon sorts stenmur som ramade in en väldigt stor jordplätt där det växte massa olika planterade blommor. På den muren hoppade jag upp och såg nu mycket bättre och mycket längre. Dock fick jag ingen skymt av Rob, som var min pojkvän sedan 10 månader tillbaka. Vi hade haft ett av våra vanliga tjafs också hade han stuckit iväg med någon annan kille som jag inte kände. Jag hoppades på att han inte befann sig i något av öltälten för där var jag för ung för att ta mig in och leta.
 
   Efter att ha gått två varv på området gick jag in på stadshuset där festivalbesökarna hänvisades till toaletter. Jag satte mig på en bänk och letade fram en liten minispegel från min väska. Jag bättrade på läppstiftet och försökte ge håret lite volym med hjälp av fingrarna, men gav snabbt upp med det. När jag sedan lade ner spegeln igen, tog jag fram mobilen och letade upp Rob i kontakterna. Jag tvekade lite, men ringde ändå honom.
   "What do you want?" svarade han irriterat efter några signaler.
"Where are you?" frågade jag medan jag reste mig upp och gick ut igen.
"In the tent, you can't come in", svarade han efter en liten tystnad, nästan som om han hade tänkt efter. Han ljög. Om han hade varit i något av öltälten hade man hört musik i luren, men det gjorde jag inte. Dock kunde jag höra en bil passera.
"Are you even at the festival anymore?" frågade jag och började gå mot utgången.
"Just give it a rest, Cassie! I don't need you to babysit me. Go home with your homo-friend instead", muttrade han och sedan pep det i andra änden. Jag svalde hårt och fick lust att slå till någon. Rob hade alltid haft något emot Fred, men aldrig hade han dragit in någon annan i våra gräl förut. Att han dessutom skulle använda just det ordet för att beskriva Fred gjorde mig extra irriterad. Han var verkligen inte gay på något sätt alls.
   Jag gick ut genom en av de få öppningarna i stängslet som ringade in hela festivalområdet och såg mig sedan omkring. Även här utanför var det ganska mycket folk men jag såg inte Rob någonstans. Mitt bland allt folk stod det dock två killar som fångade min uppmärksamhet. Varför visste jag jag inte riktigt, men jag började i alla fall gå mot de. Kanske hade det och göra med att de inte riktigt såg ut som kompisar. Alltså de pratade ju som vanligt och ingenting tydde på att de inte gillade varandra, men de såg så oerhört olika ut och jag älskade att se hur folk som inte alls såg ut att tillhöra samma sällskapskretsar egentligen var riktigt bra vänner. Det kunde också vara cigaretten som en av de höll i som fångade mitt intresse, men nu stannade jag i alla fall framför de.
"Hi", sa jag och granskade de båda snabbt.
   En av de hade blont, medellångt hår som var en aning okontrollerat i en typisk kill frisyr. Han bar ett par blå chinos och ett vitt linne, och han var inte mycket längre än jag själv - dock kanske det berodde på att jag hade 7cm klack just nu. Jag kom snabbt fram till att han var väldigt söt. Den andra killen var lite mer mörk, inte bara i huden utan hela han. Han hade mörkt, kanske till och med svart, hår som var kortare på sidorna än i mitten - där det stod upp. I ansiktet skymtade jag en riktigt kort skäggväxt som letade sig upp längs käkarna, och även om jag inte brukade tycka det var snyggt med skägg så såg detta helt okej ut på honom. Han hade på sig ett par mörka jeans, en grå, slapp t-shirt med lite u ringning och en svart skinnjacka över det. Han var anigen längre än den blonda och även han såg bra ut.
   "Hello" svarade den blonda och jag lade genast märke till att han inte riktigt pratade brittiska. Vad det var för dialekt han hade kunde jag inte inte säga redan efter ett ord. De båda såg nu lite undrande på mig.
"I.. Uhm. I was just gonna.. Can I have a cig?" frågade jag tillslut och såg på den mörkare av de.
"You smoke?" frågade han, samtidigt som han tog upp ett cigarettpaket från fickan.
"Yeah", svarade jag kort och nickade. Lögn! Jag rökte inte, inte ens på fest som många andra. Nu tänkte jag dock ta en cigg, endast för att jag visste hur mycket Rob hatade det. Lukten av cigarett rök på en tjej. Hans tjej dessutom.
"You don't look like a smoker." Den blonda killen väckte min uppmärksamhet och när jag såg på honom log han. Jepp, han var verkligen söt. Återigen kunde jag höra dialekten i hans röst, men den här gången var det tydligt var han kom ifrån. Irland.
"And how does a smoker look?" frågade jag och tog emot den vita, lilla pinnen som den svart håriga nu räckte fram emot mig. Han gav mig även sin tändare, så jag tände på och drog in ett långt bloss för att glöden skulle ta sig ordentligt på toppen. Helt ärligt var det äckligt att känna hur röken fyllde lungorna och jag var därför snabb med att andas ut det igen.
"Atleast not like it's the most gross thing in the world to smoke", svarade blondinen med ett menande leende och jag suckade. Genomskådad.
"I'm Cassie", presenterade jag mig för att byta samtalsämne.
"Niall", sa den blonda och sträckte fram handen mot mig. Jag skakade den snabbt och fick sedan en ny hand sträckt mot mig.
"I'm Zayn." Jag skakade även Zayns hand innan jag hörde en välbekant röst skrika något längre bort. Det var Rob, och han lät inte glad. Jag hörde inte vad det var han skrek, men att han var riktigt arg hörde jag. Förmodligen var han redan i mitten av ett slagsmål, eller så var det väldigt nära att bli ett.
"You have to be kidding me", muttrade jag och började snabbt gå åt det håll där hans röst kom ifrån. När jag kom runt hörnet på en stor byggnad kunde jag genast se Rob lite längre bort.
   Han bar samma bleka jeans som tidigare och samma svarta tröja, men jackan han hade haft på sig såg jag inte en skymt av. Hans svarta hår som började bli lite för långt hängde ner i pannan och skymde lite av hans ögon. På hans spända hållning såg jag genast att han var arg, vilket bekräftade mina tidigare misstankar. Nu drog han med ena handen bak luggen från pannan och jag kunde se att hans ilskna blick var fäst på en kille som stod en bra bit ifrån honom. Rob's mun rörde sig snabbt, men jag kunde inte höra orden som uttalades. Sedan började han gå framåt och jag förstod att om inga slag hade utdelats tidigare så skulle det första komma nu. Killen som var Rob's måltavla stod med ryggen mot mig så jag kunde inte se vem han var, och inte heller hade jag tid att bry mig om det.
   Jag drog ett sista bloss av cigaretten, slängde den sedan på marken framför mig och trampade på den när jag började gå fram mot killarna innan de skulle hinna börja slåss.
"Robert, stop!". Jag sprang de sista stegen och ställde mig mellan de, med blicken fäst på Rob's blå/grå ögon. Han såg dock inte på mig utan över mitt huvud, på killen bakom mig.
"Step. Aside", sa han lugnt och jag svalde hårt, men stod kvar.
"No. Just walk away Rob. It's not worth it", försökte jag övertala honom. Jag visste att han brukade hamna i slagsmål ibland, men jag hade aldrig varit med då det hade hänt. Han hade hållit sig ifrån det de gånger jag var med ut, vilket var ganska ofta på sistone. Nu slet Robert blicken från killen bakom mig och mötte min blick.
"Cassie, don't act like a fucking baby. Just move!" Hans ögon var blanka utav alkohol och mörka av ilska. När jag stelt skakade på huvudet tog han ett kliv mot mig. Hans attityd skrämde mig faktiskt lite, men trots det tog jag ett mötande steg mot honom och tryckte händerna mot hans bröstkorg.
"Come on, let's go home", sa jag tyst och gav honom en bedjande blick. Jag ville inte vara åskådare till ett slagsmål där min pojkvän var en av kämparna.
"I can go home with you, beautiful", hördes en ganska mörk killröst bakom mig. Jag blev nu, för första gången, tvungen att vända mig och kolla vem det var Robert var så arg på.
   Killen som jag tittade på var ungefär lika lång som Rob. Han hade på sig en enkel svart skjorta och ett par gråa jeans. Håret var brunt, lite smått lockigt och bakåtdraget från ansiktet. Det var så pass långt att det säkert hade hängt för ögonen om han inte hade stoppat bak det på det där sättet. På hans ganska stora läppar skymtade jag ett litet snett flin och trots att det var ganska mörkt ute tyckte jag mig se en grön färg i hans ögon. Jag visste att typerna som Rob umgicks med inte riktigt var enkla, roliga killar som Fred tillexempel. Det var alltid mycket alkohol, slagsmål, stölder och sådant, vilket gjorde att jag verkligen inte ville ha något med någon av de att göra. Den här killen var inget undantag. Jag kände honom visserligen inte, men jag visste den sorten av killar när jag såg de.
   "She's taken", sa Rob bestämt och jag vände mig återigen mot honom.
"I don't care", svarade killen bakom mig och jag hade en känsla av att hans flin växte.
"Let's go home", upprepade jag och ställde mig på tå för att komma i lite jämnare höjd med Rob och där av få honom att fokusera på mig igen.
"Have you been smoking?" frågade Robert plötsligt allvarligt hans ögon såg om möjligt ännu argare ut. Jag sjönk ner på mina hälar igen. Det hade tidigare känts som att röka var ett bra sätt att bevisa att jag var självständig och kunde göra vad jag ville, men nu började jag tvivla på min plan. "You're disgusting, do you know that?" frågade han i hög ton och plötsligt fick jag en hård knuff på båda axlarna som fick mig att vackla bakåt några långa steg innan benen inte hann med under mig längre och jag föll handlöst.

Då var denna novell igång på riktigt nu då. Det kanske blev lite konstigt, men jag försökte att få med lite "lära känna" delar samtidigt som jag ville att det skulle starta på en gång - om ni fattar vad jag menar. Det skulle vara riktigt kul om ni kommenterade och sa vad ni tyckte. Både om novellen och om min nya design. Jag gillar verkligen designen, som denna duktiga tjej fixat åt mig.
Nu har jag även bestämt mig för att börja svara på varje kommentar ni skriver, istället för att bara godkänna de. Jag tänkte att det kanske blir roligare att kommentera om vet att man får ett svar. :)
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Vare Harry han slogs med!? jättebra!:D

Svar: Du får allt vänta till nästa del för att få svar på sådana frågor. ;) Tack!
One D Tales

2013-07-25, 13:05:46
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Ida

Tyckte delen var superbra, ska bli kul att läsa denna! Hur kommer uppdateringen va? Eller du kanske inte har bestämt det? Jättefin design också!!

Svar: Kul att du tycker så! :) Jag hade tänkt försöka lägga ut en del varannan dag ungefär.
One D Tales

2013-07-25, 15:37:44
Kommenterat av Vendela

Grymt bra! Du har talang, tjejen! :) Ser fram emot att börja följa denna. c;

Svar: Åh, tack ska du ha! :) Vad kul att höra. ^^
One D Tales

2013-07-25, 18:09:14
URL/Bloggadress http://directionery.blogg.se
Kommenterat av Sofia

Den här låter också bra!!
Slår vad om att jag kommer att bli fäst vid den härr också :)

Svar: Hehe, det hoppas jag att du kommer. :$
One D Tales

2013-07-25, 21:58:46
Kommenterat av My (1D Novell)

otroligt bra förstadel och märkte redan vid prologen att den skulle bli bra! du är sjukt duktig på att skriva och trots att de ej är kända så tror jag att de kommer bli bra ändå, eftersom de faktiskt fortfarande var lika bra vänner! du är bäst <3

Svar: Åh, tack fina du! Jag sitter just nu och skriver på andra delen och det känns som att det går så himla dåligt. Men så läste jag den här kommentaren och det blev mycket roligare att skriva! :D
One D Tales

2013-07-26, 16:48:20
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Manda

Jättebra!! En kompis tipsade mig om den här och den verkar helt awesome! Hur många läsare har du ungefär per dag? :)

Svar: Vad kul att du hittat hit, och tack! :) Jag har nu de två senaste dagarna haft 40-50. Innan dess hade jag väldigt lite, för då bloggade så extremt sällan. Förhoppningsvis kommer det fortsätta stiga till samma antal som jag hade förut, när jag uppdaterade rätt bra. :)
One D Tales

2013-07-26, 21:15:30
Kommenterat av Anonym

Åååh otroligt bra förstadel! Mwr!

Svar: Kul att du gillade den, tack! :)
One D Tales

2013-07-27, 01:04:59
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: