Summer love - Del 39

01 Juni 2013, 20:43

Tidigare:

”Like why you acted like you wasn’t happy at all when Karen showed up?” sa jag frågande och Harrys ansikte stelnade en aning. Han blev tyst och såg bara fram på vägen. Jag började bara mer och mer undra vad dom två hade för förflutet, även om jag nu visste att det inte var en kärlekshistora.

 

~ Natasha's perspektiv ~


"It's a bit of a long story" svarade Harry efter ett tag. "And we'll be at the hotel in just a minute" lade han sedan till och log hastigt mot mig, men hans leende såg ganska påtvingat ut.
"Harry I.. You can tell me" sa jag tyst, blygt. Det faktum att Harry verkade obekväm med det här ämnet gjorde att jag inte heller trivdes med att prata om det, men jag vill veta.
Harry såg ut att fundera ett tag innan han nickade kort mot mig. Jag förstod att han tänkte berätta, därför sa jag ingenting när han satt tyst ett bra tag till innan han började prata.
"Me and Karen were actually very good friends when we were younger. We loved to play together and she almost felt like a sister to me.."

FLASHBACK
~ Harrys perspektiv ~

"I gotta go to the toilet" sa Zoe och hennes kind försvann från min axel. Vi stod på dansgolvet i den folk fyllda lokalen och dansade bland alla dom andra paren. Det här var den tredje festen vi var på tillsammans och även om det inte var något mellan oss så kändes det absolut som om det kunde bli något. Hon var snygg med sina långa ben och blåa ögon. Hon var underhållande, snäll och väldigt självständig - vilket jag gillade.
"Be right back" log hon och jag släppte greppet om hennes midja innan hon vände sig om och gick över dansgolvet, mot dam-toaletterna.

"Harry, dance with me" hörde jag en välbekant röst bakom mig - Karen. Hon hade en svart, tajt klänning som slutade högt uppe på låren. Inga axelband hade den och dom flesta killar skulle antagligen ha tagit fördel av det och sett in under den.
"Please?" lade hon till med ett litet busigt leende och jag blev tvungen att skratta.
"Come here" sa jag och höll fram ena handen mot henne. Hon tog den och flyttade sig närmare mig.
"I didn't even know you were here" konstaterade jag lite förvånat samtidigt som jag placerade min lediga hand på hennes höft.
"I know. I'm leaving for Italy early tomorrow, so I wanted to surprise you and say goodbye" förklarade hon.
"You succeeded. I'm surprised" log jag och vi började röra oss sakta till musiken. Jag hatade tanken på att Karen skulle till Italien över sommaren. En hel sommar utan henne. Min första sommar utan henne.
"So, who's the slut you danced with?" frågade Karen och såg mot damtoaletterna. Jag såg på henne under höjda ögonbryn. Det där var en av Karens dåliga personligheter - hon tänkte inte alls, hon bara sa det hon tänkte. Oftast täcktes det över av hennes positiva energi och energiska sätt att vara, men den här gången kunde jag inte bara låta det slinka förbi.
"Harry. You know I didn't mean it that way. I don't even know her" försvarade sig Karen när hon märkte min irriterade reaktion.
"Her name is Zoe. And she's not a slut" sa jag allvarligt och Karen skrattade lite.
"Of course not. Don't be so boring Harry. Take a joke." Karens röst var o brydd och jag himlade med ögonen.
"Is she your girlfriend?". Jag rynkade pannan lite och skakade på huvudet.
"No, she's not" svarade jag samtidigt som jag höjde min hand och förde in Karen under den, i en snurr.
"But you would like her to be". Det var inte en fråga, det var ett påstående. Och det var sant. Jag hade mer än gärna kallat Zoe för min flickvän. Zoe som var två år äldre än mina 16år. Zoe som mot alla odds faktiskt verkade vara intresserad av mig.
"I didn't wanna tell you, but I don't wanna see you get hurt either so.." började Karen plötsligt och jag såg frågande på henne. Vad snackade hon nu om?
"Tell me what?" frågade jag och hon skakade på huvudet och släppte mig.
"No, never mind" sa hon och viftade lite med ena handen, som för att få undan det hon just tagit upp.
"Have fun tonight. I know I will" sa hon sedan och vände sig om, började gå bort från mig. Jag stoppade henne genom att gripa tag om hennes handled och bestämt vända henne mot mig.
"Tell me what?" frågade jag igen, med en menande blick. Karen suckade, men såg ut att ge upp.
"Tell you about all the other guys" sa hon lite avvaktande och jag krökte ögonbrynen. Vilka andra killar? Pratade hon om Zoe?
"Zoe?" frågade jag förvånat och i samma sekund fastnade hennes blick på någon bakom mig.
"Harry!" hördes Zoes röst och samtidigt som hon slöt upp vid min sida gav Karen mig en liten nick, som bekräftelse på min fråga, och sedan gick hon ifrån oss.

Vad menade hon? Vilka andra killar? Jag förstod såklart att hon menade att Zoe hade fler än mig på kroken, eller något liknande, men jag ville inte tänka att hon menade så. Nej, jag ville tro på att Zoe faktiskt gillade mig.

"Who was that?" frågade Zoe nyfiket och såg efter Karen. Jag skakade kort på huvudet och vända mig mot Zoe.
"No one" svarade jag tankspritt och försökte att tränga undan alla negativa tankar. Det här kvällen kunde jag ju i alla fall få fortsätta tro att allt var på väg att sluta bra. Ikväll skulle fortsätta vara en bra kväll.

***

Klockan hade börjat närma sig 12 och jag hade dansat rätt många gånger med Zoe. Hela tiden fick jag anstränga mig för att inte fråga om det som Karen hade sagt. Jag var inte säker på om jag ville veta något mer om det. Inte ikväll i alla fall. Men även om orden inte kom till ytan så var dom fast i mitt huvud. Jag kunde inte sluta tänka på det.

"Let me go get us something to drink" sa jag när låten som spelades tog slut. Zoe nickade och såg sig omkring. Hon nickade mot en bänk längre bort.
"I'll be over there" sa hon och log charmigt. Jag log automatiskt tillbaka och sedan gick vi åt olika håll.

Jag brukade inte dricka. Nästan aldrig faktiskt, och när det väl hände var det bara någon enstaka cider och lite bål på någon hemmafest. Ikväll däremot hade jag redan hunnit få i mig ganska mycket. Kanske hade det och göra med att Zoe drack och att jag inte ville känna mig barnslig. Kanske hade det och göra med att jag ville slippa tänka så mycket.

Nu tog jag i alla fall två cider från bänken med massa olika alkoholsorter.
"Since when do you drink?" frågade Karen bakom mig. Jag vände mig om och där stod hon med klänningen ännu längre ner på bysten och lite på sniskan. Antingen hade hon dansat riktigt mycket och riktigt vilt, eller så hade hon fått till det med någon.
"It's not like this is the first time" konstaterade jag och Karen himlade med ögonen.
"Didn't I tell you not to be so boring?" frågade hon och tog den ena cidern ur min hand. "Thank you!".
"Are you sure you need anymore?" frågade jag och höjde ögonbrynen. Om jag kände henne rätt så hade hon redan druckit mer än dubbelt så mycket som jag.
"See? Boooring" sa hon innan hon tog några klunkar av alkoholen.

____________

 

denna del är skriver på mobilen, så mobba inte att den är dålig och om det är stavfel så ursäktar jag för det. :) kommentera!

Kommenterat av Berättelser om One Direction

Skrev du den via mobilen? Det var asbra!:D

2013-06-01, 21:39:42
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Sofia

Det märks inte att du har skrivit den via mobilen, den är lika bra som vanligt ändå.

2013-06-01, 22:16:39
Kommenterat av My (1D Novell)

grymt bra, lika bra som vanligt! mera!

2013-06-02, 20:08:55
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: