Summer love - Del 21

20 Mars 2013, 19:22
Tidigare:
Jag hade aldrig träffat någon som henne förut, bara sättet hon såg på mig gjorde det omöjligt att inte falla för henne. Ända sedan första gången jag såg henne visste jag att det var något speciellt med henne, men jag hade nog inte riktigt erkänt det för mig själv förrän nu. Nu var jag i alla fall säker på en sak - jag ville att Natasha skulle bli min.
 
~ Harrys perspektiv ~

Efter några minuter öppnades badrumsdörren och Natasha kom ut. Precis som jag trodde hade hon tvättat bort allt smink och helt ärligt förstod jag inte ens varför hon använde smink överhuvudtaget. Hon var ju precis lika fin nu, utan. Håret hade hon lagt upp i en slarvig knut på huvudet. Bortsett från dom blöta kläderna som Nat höll i famnen var nog håret det enda som tydde på att att det som nyss hänt ute i regnet hade varit på riktigt och inte bara en prefekt dröm.

”I was gonna put my make up on and all that stuff, but I figured that I can’t leave a guest alone for too long, and after all you’ve already seen me like this so whatever” babblade Natasha på medan hon hängde upp dom blöta kläderna på ett element.
”You don’t even need make up” konstaterade jag och lade mig på rygg i sängen, med händerna knäppta under huvudet. Nat skrattade lite kort och även om hon stod med ryggen mot mig var jag ganska säker på att hon rodnade.
”Where are your jeans?” frågade hon efter en liten stund och vände sig mot mig. Jag nickade mot stolen där både min jacka och jeansen var.
”Why?” frågade jag och förstod i nästa sekund svaret, för Natasha tog upp dom och gick tillbaka till elementet.
”Well, my job is to.. help Paul make sure that you and the guys are making it to the interviews and all that stuff, and you happens to have an interview in about 1 hour so I figured that you might wanted to have your jeans dry until then” förklarade Natasha snabbt och jag skrattade lite.
”You know... you’re off work for the moment Natasha” sa jag och flinade lite.
”I know, but I still don’t think you wanna go to the interview with wet jeans” sa hon och kom fram till sängen när hon hade hängt upp mina byxor på elementet.
”What would I do without you?” sa jag skämtsamt.
”Actually, if it wasn’t for me your pants wouldn’t have get wet from the beginning.. so I don’t think that would be a problem” sa hon och log lite stelt.

~ Natasha’s perspektiv ~

”Why are you talking like.. like you’re.. not you?” frågade Harry och jag suckade.

Vad höll jag på med egentligen? Han hade ju helt rätt. Jag betedde mig som någon helt annan. Det här var ju inte jag. Jag babblade på och gav helt onödigt långa förklaringar på saker som inte ens var intressant. Jag hade inte alls känt såhär för några minuter sedan ensam inne på badrummet, men nu helt plötsligt var jag lite nervös. Vad skulle jag säga? Vad skulle vi prata om i en timme?

”I’m talking too much.. I’m sorry” sa jag och rynkade pannan. ”That’s what I do when I’m..” började jag och bet mig i läppen. ”When I’m nervous” avslutade jag och rodnade en aning. Harry satte sig upp i sängen igen och höjde ögonbrynen.
”And why exactly are you nervous?” frågade han och jag satte också ner i sängen. Jag drog in benen under mig så att jag satt i skräddar ställning, vänd mot Harry.
”I don’t know. I just don’t want it to be awkward between us, you were so easy to talk to when I first got to know you this morning, and now I guess I’m scared that I ruined it with that kiss” slängde jag ur mig så fort jag kunde, som för att få det sagt.
”There is no reason for you to be nervous. That kiss couldn’t possible ruin anything” försäkrade Harry och jag suckade lättat.
”I’m glad” sa jag och log brett mot honom.

Jag var inte säker på om han menade att kyssen hade varit alldeles för dålig för att kunna förstöra något, att den hade varit riktigt bra och absolut inte förstört något på grund av det, eller om han bara menade att det kanske inte fanns något att förstöra. Även om jag inte förstod det så var jag glad åt det han sagt. För den spända stämningen var som bort blåst.

”Usually I would make you some tea or coffee.. but since I live at a hotel, I can’t” sa jag och Harry skrattade lite.
”That’s cool, I’m fine” log han sedan.

Resten av tiden fram till intervjun flög förbi och jag och Harry pratade om allt möjligt ointressant så som olika fritidsaktiviteter som vi hållit på med när vi var yngre, favorit böcker, filmer, drickor, årstid och massa sådant. Vi liksom lärde känna varandra ännu mer.

Nu hade vi just kommit fram tillradiostationen och en dam kom fram till oss när hon fick syn på oss. Hon presenterade sig som Laila och informerade oss om vilken sal vi skulle till. Vi gick upp dit och tydligen hade varken Paul eller dom andra killarna kommit ännu, för där inne satt endast en man som jag aldrig sett förut. Ena väggen i rummet var en glasvägg och där bakom befann sig en kvinna och en man som jag förstod var radioreportrar. Killen i det första rummet kom fram till oss och förklarade att Harry, Liam, Louis, Niall och Zayn skulle få gå in till dom två reportrarna så fort alla andra kom hit. Medan vi väntade satte vi oss i en liten soffa och fortsatte våra små förhör till varandra, nu hade frågorna vandrat vidare mot lite mer avancerade frågor. Jag tittade fachinerat på Harry medan han försökte förklara hur det såg ut och luktade i hans favoritpark i Hilmes Chapel. Han använde händerna för att få mig att förstå bättre.

Det tog inte särskilt längre förrän Paul och resten av killarna kom in i genom dörren och nästan direkt drog intervjun igång. Paul satte sig bredvid den andra killen eller mannen eller vad han nu var och dom båda satte på sig ett par hörlurar för att höra vad som sades på andra sidan väggen. Dom frågade mig om jag ville lyssna, men jag tackade nej eftersom jag helt ärligt inte var särskilt intresserad av att höra på intervjun.

Ungefär en timme senare var vi på väg ut från radiocentret. Niall föreslog att vi skulle fara och äta på McDonalds, vilket alla utom Paul tyckte lät som en bra idé. Han hade fortfarande pappersarbeten att göra borta på kontoret, men jag och killarna for ändå till Donken och åt. Eftersom att vi bestämde oss för att åka till en McDonalds som låg ganska långt bort.. lite utanför stan, för att slippa fans, tog det ungefär 3 timmar till innan vi var färdiga där och jag var tillbaka på mitt hotellrum.
Förlåt för ännu ett tråkigt kapitel, men jag ska försöka få det att hända saker snart! :)
Och juste, om det är mycket stavfel i det här kapitlet så hoppas jag att ni kan förstå vad jag menar ändå för jag har inte tid att dubbelkolla, har brottom..
Kommenterat av Kajsa :)

Suuuperbraaa! :)

2013-03-20, 21:32:46
URL/Bloggadress http://www.kajsaviolas.blogg.se
Kommenterat av 1D noveller

Men åh! Inte tråkigt alls! Så bra! Älskar Harry så de kunde inte bli bättre. Haha han är så söööt!
Meeeeeeer!!

2013-03-20, 21:32:59
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av one direction novell

åh tack så mycket! Ja visst är det kul att kunna läsa andra noveller, speciellt när man är en sån person som lever sig in i berättelserna hahaha! åh.

Ny del ute nu, så hoppas den blev lika bra! ;)
Hoppas del 22 kommer ut snart också, vill veta vad som häänder! haha :D

2013-03-21, 17:41:35
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: