Summer love - Del 36

21 Maj 2013, 21:14
Tidigare:
”I just really like the way your eyes looks so happy when you’re looking at me” svarade Harry ärligt och jag blev genast varm om kinderna, förmodligen röd också.
”And I love the way I make you blush” lade han leende till och självklart blev jag bara mer generad. Harry kom fram till mig och strök med fingrarna över min ena kind. Jag kunde inte förstå hur han lyckades säga exakt rätt saker hela tiden. Även om jag trodde det omöjligt så föll jag bara för honom mer och mer hela tiden.
 
 ~ Harrys perspektiv ~

Det här var perfektion, i mina ögonen i alla fall. Natasha’s vackra bruna ögon som såg rakt in i mina, hennes långa mörka lockar som slingrade sig ner bredvid kinderna där en lätt rosa färg höll på att försvinna. De söta läpparna som log en aning medan hon granskade mig.
”I really hope that Tyler guy told you how beautiful you are, because you deserve someone to remind you about that” sa jag ärligt och genast var den rosa färgen tillbaka på hennes kinder. Jag log snett när hon vände undan blicken.
”Did he?” frågade jag nyfiket. Jag ville veta mer om honom, hur han var, så att jag själv kunde vara bättre. Jag ville vara den bästa för henne, för jag visste redan att hon var den bästa för mig. Jag såg att Natasha var tvungen att tänka efter innan hon svarade.
”He, uhm.. He said that I was hot a few times” svarade hon och sneglade lite blygt på mig. ”But only when he was drunk” lade hon sedan till och jag satte händerna på båda hennes kinder och vände upp hennes ansikte mot mitt.
”Well, I think you’re hot even when I’m sober” konstaterade jag leende. Natasha såg mig fortfarande inte i ögonen, utan flackade runt med blicken. ”But I think you’re so much more than just hot. You’re pretty, you’re smart, you’re funny and you’re incredibly beautiful” sa jag sakta och lyckades tillslut fånga upp hennes blick. Hon log blygt och kinderna blommade rött. Det kändes som om jag var den första som hon fick höra något sådant utav, vilket för mig kändes helt obegripligt.
”Do you understand how lucky I am to find all this in one and the same girl?” frågade jag och leendet på mina läppar växte. Natasha fnissade lite och lade sina armar om min nacke.
”You’re not that bad yourself” sa hon tyst och jag höjde ögonbrynen.
”Was that suppose to be a compliment?” flinade jag och stack ena fingret i sidan på henne. Jag blev förvånad över hur högt hon hoppade för att komma undan mitt finger.
”So, you’re ticklish are you?” frågade jag och nöp henne i den andra sidan.
”No! I mean, yes. But stop!” skrattade hon och slingrade sig framför mig.
”That’s good to know” konstaterade jag flinade, men höll nu istället mina händer på hennes höfter.
”No” sa hon allvarligt och såg upp på mig. ”No tickling” förtydligade hon och skakade på huvudet.
Jag skrattade lite och granskade sedan henne snabbt igen innan jag böjde mig fram och kysste hennes panna.
”I’ll be here to tell you just how beautiful you are, every single day” viskade jag och svepte snabbt min nästipp mot hennes. ”But we’ll have to drink the tea now if we don’t wanna drink it cold” log jag och hann uppfatta en svag, besviken suck slinka ur Natasha’s mun innan jag vände mig om och gick till diskbänken.

~ Natasha’s perspektiv ~

Harry tog kopparna från bänken och gick förbi mig till vardagsrummet. Jag följde efter och granskade honom lite bakifrån. Det fanns absolut ingen vinkel som kunde få honom att se sämre ut.
”When is Louis coming back?” frågade jag när jag slog mig ner i soffan bredvid Harry.
”He’s not” svarade han och räckte ena koppen till mig. ”Or yeah, he is. But not until tomorrow” förklarade han och log snett. Leendet orsakade självklart att min mage knöt sig, men den här gången var det inte bara därför. Tanken på att ingen skulle komma hit förrän i morgon gjorde mig nervös, även om jag inte hade planerat att stanna hela natten så blev jag nervös av att veta att ingen skulle störa under hela kvällen.
”Is that a bad thing?” frågade Harry och väckte mig ur mina tankar. Jag skakade på huvudet och såg ner i min tekopp.
”No, of course not” sa jag och försökte låta lättsam, nonchalant.
”Why do you look so scared, then?” frågade han och jag suckade, fortfarande med blicken i teet. Jag öppnade munnen, men stängde den lika snabbt igen när jag inte kom på något bra att säga.
”Natasha, I would never do anything to hurt you. You know that right?”. Harry flyttade sig närmare mig i soffan och tog en klunk av sitt te innan han ställde undan sin kopp och flätade in sina fingrar i mina.
”I didn’t think you would” konstaterade jag och tittade på våra händer, sedan upp på hans ansikte.
”So, what’s wrong?” frågade han och jag tog ett djupt andetag och bet mig i läppen medan jag sökte rätt ord.
”It’s just.. I’ve never been with someone like this. I mean, I’ve had a few relationships but it was always just hugs and maybe some kisses. We never talked that much about feelings and most of all I never felt like..” jag blev tyst och svalde hårt. Harry väntade på att jag skulle avsluta mening. ”Never felt like I feel when I’m with you” mumlade jag och såg återigen ner på våra sammanflätade händer.

Allting kändes så rätt med Harry. Varje beröring var så intim. Som om hand inte bara rörde min hand utan även varenda nerv i hela kroppen. Jag hade känt Harry i mindre än en vecka och han hade redan sagt finare saker till mig än Tyler någonsin sagt.

”And the last time I let someone in.. yeah, we both know how that ended” sa jag sedan och Harry skakade försiktigt på huvudet.
”I would never do that to you” sa han allvarligt och jag ville så gärna lita på hans ord, men jag kunde inte.
”I wish I could just take that in, but it’s hard..” mumlade jag, lite skamsen över hur mesig jag verkade.
”It’s okay. I will show you that I care about you, because I really do” försäkrade han och jag log svagt.
”I know you care. I just don’t know if I’m ready to let someone in” förklarade jag och strök med fingrarna över Harrys kind.
”You will be. And when you are, I’ll still be here” log han. Jag blev nästan förvånad över hans ord. Så omtänksamt och så moget. Det kändes overkligt att han faktiskt verkade gilla mig. Kunde det ens hända? Kunde en känd, otroligt charmig, rolig och snygg kille ha ögon för mig? Vanliga lilla jag med det tråkigt långa håret och alldeles barnsligt små händer och fötter? Jag nickade kort mot honom när jag inte kom på något att svara.

***

Jag följde Harry med blicken när han reste sig upp ur soffan och tog dom nu tomma tekopparna från bordet. Vi hade suttit i soffan ganska länge nu och kollat på någon fotbollsmatch som tydligen var viktig. Eller jag hade mest kollat på den overkligt vackra killen bredvid mig, medan han hade iakttagit fotbollen med koncentrerade ögon. Nu hade det blivit paus i matchen och det lag Harry hejade på låg under med två mål.

”Oh, and.. Harry?”. Han vände sig om i det öppna valvet mellan köket och vardagsrummet och såg på mig med glada ögon.
”Yeah?”.
”You are incredibly beautiful too” sa jag lite blygt och tog min underläpp mellan tänderna när hans ansikte sprack upp i ett leende så att hans skrattgropar syntes. Harry kom tillbaka mot mig, ställde ner kopparna på bordet igen och tog mitt ansikte mellan sina två stora händer. Hans ögon nästan gnistrade när han lutade sin panna mot min och såg rakt i mina ögon.
”You just made your way straight into my heart” viskade han innan han kysste mina läppar riktigt mjukt, riktigt försiktigt och riktigt romantiskt. Jag förde snabbt upp båda händerna till hans nacke. Den ena kupade jag runt om nacken och drog ner honom närmare mig. Den andra flätade jag in i hans mjuka lockar. Jag kände hur Harrys ena hand flyttades från min kind till min korsrygg och jag pressades mot hans kropp. Jag kunde känna hur mitt hjärta rusade iväg och gjorde glädjeskutt i bröstet på mig och jag log mot hans läppar. Det här var underbart.
Ingen del igår men en lite längre nu idag.
Så... Vad tycker ni? :D
Kommenterat av Ida

Det är så bra! Älskar den här novellen!

2013-05-21, 21:29:31
Kommenterat av My (1D Novell)

men åh nej, Harry. Varför såååååååå fin? orkar seriöst inte hur perfekt han är i denna novell, å hela tiden :'( åh.. Mera!

Svar: Alltså jag brukar till och med sitta och fundera vad jag kan skriva för att han inte ska framstå som värsta Guden. Liksom för perfekt. Men jag gaaaaaaah! Jag kommer ju inte på något för han verkar ju vara så perfekt på riktigt också! :o
One D Tales

2013-05-21, 22:00:44
URL/Bloggadress http://novellermedonedirection.blogg.se
Kommenterat av Ellinor

Så himla bra!

Kom på att jag glömde svara dig angående länkbytet, hehe. I alla fall tycker jag att vi kan vänta tills du får lite bättre statistik eftersom jag har mer än dubbelt så hög... Hoppas att du förstår, kram :)

2013-05-21, 22:27:43
URL/Bloggadress http://www.onedshow.blogg.se
Kommenterat av Berättelser om One Direction

Jättebra! Harry är så fin!<3

2013-05-22, 07:20:37
URL/Bloggadress http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: